Wie wl/gaat er ook voor een jaar naar australie? (of is gewe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Wie wl/gaat er ook voor een jaar naar australie? (of is gewe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 12:39

Hoi bokkers!

Ik loop al jaren rond met het idee dat ik een jaar naar australie ga voor een working holiday van een jaar. Daarna wil ik eventueel nog verder reizen, al heb ik daar nog niet concreet over nagedacht.

Wie heeft dezelfde plannen? Over anderhalf jaar ben ik klaar met mijn opleiding en dan wil ik vertrekken. Ik denk erover om rond de 8000 euro mee te nemen en daar natuurlijk te gaan werken.

Het lijkt me leuk om mensen te leren kennen die dezelfde plannen hebben zodat we steun kunnen hebben aan elkaar met de voobereidingen, mensen die het al meegemaakt hebben, die er ook over nadenken of eventeel ook rond die tijd willen vertrekken?

Waar moet ik aan denken, wat kan ik nu al doen?

Groetjes!

Anoniem

Re: Wie wl/gaat er ook voor een jaar naar australie? (of is gewe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:42

Oeh ik wil ook! Ben toen zelfs nog met een vriendinnetje bij zo'n meeting/info middag geweest daarover. Gut hoe heette dat nou.. Zal het vanavond eens even opzoeken hoe die organisatie heet Ja

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 12:48

En wanneer wil jij gaan?

Ik hebookeea opgezocht op internet. J kan met een organisatie starten en met hun je visum ophalen e.d, al betaal je daar in mijn ogen onnodig geld aan.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:52

Ik wil ook graag gaan als ik van school af ben, moet alleen nog even doorsparen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:55

Visum heb je echt wel nodig Ja Ze zijn daar echt wel streng met controleren Ja
Ik zoek vanavond even die site op.
Ik wilde gaan.. maar nu weet ik niet meer wat ik wil Clown Hahaha Heb nu een goede baan, leuke auto, leuke katten en leuk huisje, en dat is best veel om op te geven.. Dus ik weet het nog niet goed Nagelbijten / Gniffelen Clown

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:07

Je kunt via travelactive naar Australie gaan, zij helpen je idd met je visum en met je eerste overnachting en evt met werk zoeken.
Ik ben op eigen houtje gegaan, had niet zo'n trek in een organisatie en op eigen houtje is het net zo makkelijk te regelen allemaal.
Als je daar een jaar de tijd hebt, ga je dan niet nu al druk lopen maken en al dingen/ routes plannen enzo, maar doe dat daar lekker op je gemak.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 10:45

ik ga ook nu niet mijn route plannen Clown

maar meer hoe het met dat visum zit. Moet ik die aanvragen van tevoren, hoe haal ik die daar op etc.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:56

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 19:50

Ik zou eind 2009 willen maar ik denk voor max. 3 maanden dus daar heb jij niet zoveel aan Tong uitsteken Denk alleen niet dat het lukt om dan al zoveel geld bij elkaar te hebben Scheve mond
Succes iig met de voorbereidingen!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 11:47

rond die tijd wil ik ook, en het is altijd leuk om samen met iemand te starten!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:24

Vriendin van mij zit er nu half jaar via Activity International. goede organisatie die veel steun bied, ze helpen je overal mee ook daar.

Zelf ben ik vorig jaar geweest voor 5weken, maar dan alleen vakantie gehouden en niet gewerkt. Kan het 100% aanraden, het is er zo gaaf! Zou ook super graag terug willen Lachen

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:44

Ik heb dezelfde plannen! Haha! haha. Alleen duurt het bij mij ook nog wel even. Mijn studie duurt nog twee jaar en then I'm off! Wil eerst terug naar Nieuw Zeeland (heb ik vorig jaar gezeten voor 9 maanden) en dan door naar Australie voor onbepaalde tijd. Ben van plan om op een cattlestation te gaan werken en voor de rest, zien we wel! *LOL*

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 17:46

Ik ga zeker heen! maar helaas niet dit jaar

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:14

ik wil dat ook gaan doen, maar dat weet je al Denies! Alleen pas over 2 jaar!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 13:52

ja, hebben we t gisteren nog over gehad!

Ik ga ook pas over twee jaar, eerst nog wat werken!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 07:34

ik zit nu sinds september in austalie, en ben van plan om hier iets langer dan een jaar te blijven aangezien ik nu een ozzie vriend heb, en er grote plannen zijn voor de toekomst Lachen
Je visa moet je iig regelen en een beetje orientatie is altijd goed, maar je plannen veranderen vast wel zodra je hier zit. Werk is makkelijk te vinden dus daar hoef je je geen zorgen over te maken in principe.
Veel succes!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:15

Bij mij is het al bijna 10 jaar terug, maar ik ben via Activity International geweest. Als je eenmaal daar bent doe je eigenlijk niet zoveel meer met die organisatie (los van je postadres) maar het is wel handig bij voorbereiding (advies over routes, do's & don'ts, visum, etc). Tevens ga je gelijk met een groep zodat je de eerste dagen kan "opstarten" met anderen.

Het beste wat ik bij mij had was de Lonely Planet gids, echt een aanrader. Alleen reizen in Autralie is geen probleem, ik vond het persoonlijk ook erg handig. Als je met meer reist heb je gelijk de beperking dat je allebei werk moet kunnen vinden in een bepaalde plaats. Gebrek aan gezelschap zal je niet hebben als je in hostels verblijft, er is altijd wel iemand die meewil naar de kroeg! Ik vond het een fantastische ervaring, maar het kan ook hard zijn. Soms moet je rondkomen van heel weinig geld en moet je echt voor jezelf opkomen. Maar daar leer je ook weer van en, los daarvan, is het echt geweldig!! Ik zou zo weer gaan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:42

Citaat:
Het beste wat ik bij mij had was de Lonely Planet gids, echt een aanrader.

Dat is inderdaad een hele goede! Ik kon echt niet zonder!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 17:51

Ja, die neem ik zeker mee!

Wat hadden jullie aan geld mee?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:58

Euh, ik ben nog in het gulden tijdperk geweest.... Bloos ongeveer 4000 gulden. Ik moest sowiezo aantonen dat ik beschikte over 3500 gulden + ticket om mijn visum aan te kunnen vragen. Met dit geld heb ik mij aardig kunnen redden, maar ik heb wel +/- 8 maanden in Australie gewerkt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 14:44

ik wil wel een bedrag van 6000 meenemen, dus naast mijn ticket..
en ik ga daar uiteraard werken, ik zie mezelf niet een jaar niets doen!

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:47

Ik ga begin december 2008 voor 3 maanden naar Australie en 2 maanden naar Nieuw Zeeland. Ik ga er alleen niet werken, ben hier als een gek aan het werken zodat ik daar alles kan doen wat ik wil! Heb al een hoop uitgezocht en me georienteerd enzo. Als je vragen hebt kunnen we misschien samen kijken hoe je iets kan regelen. Omdat ik niet ga werken neem ik een hoop geld mee om daar van rond te komen. op backpacker.nl kun je inderdaad veel info vinden. Hier kijk ik regelmatig op. Zij hebben ook elke maand een vrijblijvende info bijeenkomst met oud backpacker, film en fotoshow etc.. Erg handig en informatief!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:43

Lien2 schreef:
Bij mij is het al bijna 10 jaar terug, maar ik ben via Activity International geweest. Als je eenmaal daar bent doe je eigenlijk niet zoveel meer met die organisatie (los van je postadres) maar het is wel handig bij voorbereiding (advies over routes, do's & don'ts, visum, etc). Tevens ga je gelijk met een groep zodat je de eerste dagen kan "opstarten" met anderen.

Het beste wat ik bij mij had was de Lonely Planet gids, echt een aanrader. Alleen reizen in Autralie is geen probleem, ik vond het persoonlijk ook erg handig. Als je met meer reist heb je gelijk de beperking dat je allebei werk moet kunnen vinden in een bepaalde plaats. Gebrek aan gezelschap zal je niet hebben als je in hostels verblijft, er is altijd wel iemand die meewil naar de kroeg! Ik vond het een fantastische ervaring, maar het kan ook hard zijn. Soms moet je rondkomen van heel weinig geld en moet je echt voor jezelf opkomen. Maar daar leer je ook weer van en, los daarvan, is het echt geweldig!! Ik zou zo weer gaan!

Dit had ik geschreven kunnen hebben. Ook ik ben (in 1998) met AI naar Australië geweest. In de aanloop naar mijn reis vond ik het enorm handig om een organisatie te hebben om op terug te vallen voor de praktische dingen. Eenmaal in Australië kon ik mij prima redden. En toen ik drie jaar later naar Nieuw-Zeeland ging, heb ik alles zelf geregeld (visum etc.) omdat ik toen wel wist hoe het werkte.

Verder eens met alles wat Lien al schrijft, ik heb het net zo ervaren. En ik vind het nog steeds heerlijk om in mijn uppie te reizen, in hostels te overnachten en mensen van over de hele wereld tegen te komen.