domenicaanse republiek wie is er geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

borrie01

domenicaanse republiek wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 20:31

Ik ben van plan om met mijn vriend in september naar de domenicaanse republiek te gaan.

Wie is er al eens geweest en kan mij er wat over vertellen.

wyko

Re: domenicaanse republiek wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:42

Ik heb er een tussenlanding gehad vorig jaar. We gingen naar Jamaica.
Wat we zo van bovenaf hebben gezien, ziet het er erg mooi uit. Mooi water, mooie stranden.
Ook het vliegveld wat gezellig. We moest daar verplicht uitstappen, voor de schoonmaak en tanken. Toen werden we ontvangen door een aantal mensen met live-muziek om al in de stemming te komen.
Denk je er wel aan dat september in het orkaan seizoen is?
Vorig jaar waren we net optijd weg uit Jamaica, want toen kwam er half augustus al een orkaan over. En als dat het geval is, kan je er maar beter niet zitten.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:57

Ik raad je af om in september te gaan, dat is het regenseizoen en ze zeggen wel, dat het dan maar even regent op een dag, maar wij zijn in september geweest een paar jaar geleden en we hebben 2 weken non stop regen gehad en dat is dus niet leuk.
We hebben niks van het eiland gezien en lekker aan het strand liggen was er ook niet bij.
Toen we terug kwamen en zeiden dat het alleen maar heeft geregent, word er gezegd; ja maar jullie zaten midden in het regenseizoen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:06

Het is niet zo handig om met hurricane season naar de Dom Rep te gaan. Grote kans dat je vakantie wordt verpest door het weer. Die kant is meer een winterbestemming, februari zoiets. Daarnaast wordt steeds sterker afgeraden om buiten je resort te gaan ivm criminaliteit op de dominicaanse republiek. En persoonlijk zou ik het doodzonde vinden om ver op vakantie te gaan maar niets te zien buiten je resort om. Dan kan je net zo goed naar Spanje. Ik zou toch nog even verder zoeken. Er zijn zoveel leuke eilandjes daar met veel minder criminaliteit tegenover toeristen, zoals Aruba of the Florida Keys bijv. Daarnaast vind ik Cuba ook een echte aanrader, ben er in februari geweest en het was echt te gek. Maar vooralsnog is het niet verstandig om in die periode richting de Caribbean te gaan Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:11

Ik ben 2x naar de Dominicaanse Republiek geweest, en ik vond het echt helemaal te gek!!
We zaten in een heerlijk luxe resort, en het was allemaal onwijs luxe, mooie witte stranden, hele aardige mensen, echt alles! Ik heb er ook nog paardgereden (half buiten het resort) en ben ook nog naar een park geweest, met allemaal wilde dieren, slangen, dolfijnen en shows. Dat was ook heel leuk. Van de criminaliteit heb ik niets meegekregen, maar ik ben dus ook alleen maar georganiseerd buiten het resort geweest, niet zomaar ff weggegaan

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:14

dominicaanse is super! puerta plata is leuker dan punta cana, dat is minder ontwikkeld maar veel gezelliger... Het is echt wel de moeite waard, wij zijn al 2x terug geweest... wel in je resort, want erbuiten is er weinig, ja veel crimineel dat wel. Cuba vond ik persoonlijk geen R%%t aan, maar das persoonlijk. Jamaica ook toppie! maar dominicaanse.... go for it! (voor strand is punta cana het beste) in de resorts is overigens alles wat je nodig hebt te vinden hoor, je zit er niet verlaten!
hurricane seison zou ik me niet al te druk over maken! (waait wel over Haha! )

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:15

En ik ben 2x naar Punta Cana geweest, en mij vertelden ze dat Puerto Plata minder was Tong uitsteken
Maar zolang je niet in het Hurricane season gaat, komt het inderdaad wel goed Haha!!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:17

Ik ben er 1 keertje geweest. Ik vind het echt een geweldige plek. Ook wij zaten in een heerlijk luxe hotel, was er erg netjes.. geen klachten. Het is er echt super mooi! Heb er ook paardgereden. Een rit van vier uur door de bergen naar een dorpje met arme mensen, snoepjes uitgedeeld wat gezeten en weer terug gereden. Superervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:19

smarty schreef:
dominicaanse is super! puerta plata is leuker dan punta cana, dat is minder ontwikkeld maar veel gezelliger... Het is echt wel de moeite waard, wij zijn al 2x terug geweest... wel in je resort, want erbuiten is er weinig, ja veel crimineel dat wel. Cuba vond ik persoonlijk geen R%%t aan, maar das persoonlijk. Jamaica ook toppie! maar dominicaanse.... go for it! (voor strand is punta cana het beste) in de resorts is overigens alles wat je nodig hebt te vinden hoor, je zit er niet verlaten!
hurricane seison zou ik me niet al te druk over maken! (waait wel over Haha! )

Maar het is erg zonde als je 4 dagen vastzit in je hotel omdat je niet naar buiten mag/kan Sigaar Nee, hurricane season is niet iets dat 'zomaar even overwaait'.

Is denk ik wat je interesses zijn, ik ben het type dat niet in een resort kan blijven. Dan word ik gek Nagelbijten / Gniffelen Ik moet het land ook kunnen zien als ik op vakantie ga Knipoog Weet niet hoe dat met de TS zit.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 01:02

Als je geen last van de orkanen wil hebben, moet je naar de benedenwindse eilanden, dus Aruba, Bonaire of curacao.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 13:55

Ik heb veel geinformeerd en toch besloten om begin september naar punta cana te gaan.

Maar iig bedankt voor de reacties

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:44

Ik ga eind juli/begin augustus naar punta cana.
Voor mij de eerste keer dus ben heel erg benieuwd Haha!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 13:50

Miss_Montana schreef:
Het is niet zo handig om met hurricane season naar de Dom Rep te gaan. Grote kans dat je vakantie wordt verpest door het weer. Die kant is meer een winterbestemming, februari zoiets. Daarnaast wordt steeds sterker afgeraden om buiten je resort te gaan ivm criminaliteit op de dominicaanse republiek. En persoonlijk zou ik het doodzonde vinden om ver op vakantie te gaan maar niets te zien buiten je resort om. Dan kan je net zo goed naar Spanje. Ik zou toch nog even verder zoeken. Er zijn zoveel leuke eilandjes daar met veel minder criminaliteit tegenover toeristen, zoals Aruba of the Florida Keys bijv. Daarnaast vind ik Cuba ook een echte aanrader, ben er in februari geweest en het was echt te gek. Maar vooralsnog is het niet verstandig om in die periode richting de Caribbean te gaan Lachen

Ben je zelf wel eens op de Dominicaanse geweest?
Ik ben er nu 2 x geweest en werkelijk niks gemerkt dat je niet buiten je resort kan en dat soort dingen.... Verward
Je kan echt genoeg zien buiten je resort en zijn genoeg leuke trips waarmee je veel van het land ziet Lachen

Ik ben ook een keer in september geweest en wel goed weer gehad trouwens maar zou idd voor de zekerheid gaan en buiten hurricane season gaan Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:15

Je kan er gerust buiten je resort gaan.
De reden dat dat vaak gezegd wordt is omdat je dan excursies boekt bij je reisorganisatie om toch buiten het resort te komen en daar verdienen ze geld aan....
Dit wordt namelijk gezegd over Mexico, de Dominicaanse, Cuba, Egypte en noem het maar op en ben in al die landen al lekker rond gaan wandelen enzo. Leef nog steeds en voel me er soms veiliger dan in Amsterdam of Rotterdam....

Ons werd ook verteld ALLEEN bij de touroperator een excursie te doen. Maarja wij zijn nou eenmaal eigenwijs en hebben een taxi gepakt die ons naar de excursieplaatsen bracht. Bood er nog een man aan onze gids te zijn voor een paar euro meer. Dus hebben we gedaan en beviel super. We kregen tussen de middag super netjes te eten was niks mis mee en smaakte echt heerlijk. We werden rondgeleid overal en hoefde niet op 30 andere te wachten. We zaten in een busje met airco. En waren minder dan de helft kwijt van de "normale" prijs. Gewoon doen dus!
Wij hebben het twee dagen gedaan en ging super. Gewoon vooraf een bedrag afgesproken (wel afdingen) en aan het eind van de dag betaald.

Als je in Puerto Plata bent moet je zeker de waterval gaan beklimmen is helemaal geweldig. Je klimt eerst helemaal van plateau naar plateau en gaat wanneer je bovenaan bent terug door van die rotsen onder de watervalletjes af te glijden! Super leuk dus!
En met de kabelbaan naar de top van de berg is ook mooi. Je hebt daar super mooi uitzicht en mooie tuinen waar je rond kan lopen.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:18

Die watervallen zijn idd gaaf heb ik beide keren gedaan Haha!
De veiligheid was wel aangescherpt de laatste keer dat ik ging want toen moest je ook helmpjes op enzo dat was die keer daarvoor niet.
Snorkelen moet je ook echt doen, supermooie vissies.
Die excursies had ik idd ook gewoon bij zo'n knakker op het strand geregeld, veel goedkoper en niks mis mee!
Paardrijden door de jungle is ook echt supergaaf trouwens Ja

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:58

Ja wij zijn toen maar een week geweest dus hebben niet echt veel gedaan. Zijn een dag naar die waterval geweest en klein stukje gaan rijden daar. En zijn een dag naar het stadje geweest en die berg op.
Verder hebben we lekker gerelaxt. Konden ook niet veel doen want was met oud&nieuw en bijna alles was dicht die dagen (rummuseum enzo)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:09

Paardrijden heb ik op Punta Cana ook gedaan, was echt leuk Lachen

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:19

Ik ben in september 2005 naar de dom. rep geweest. Midden in orkaanseizoen, nergens last van gehad. We zagen wel een heftige storm op zee (veel bliksems tegelijk op verschillende plaatsen, dat was de grote orkaan die toen richting Amerika ging, vlak na Katrina) en het ging bij ons ook hard waaien maar verder geen last gehad.
Heerlijk weer, af en toe een flinke regenbui maar na een half uur was dat over, scheen de zon weer en kon je zo in bikini liggen bakken.
Ik vond de mensen erg aardig, geen vervelende opdringerige mannen (was het jaar daarvoor naar Egypte geweest dus dit was een verademing!), mooie stranden, lekker eten, gezellige sfeer, super!!
Ik heb 2 dagen op Punta Cana gezeten (tussenlanding en meteen pech met vliegtuig dus we moesten 2 dagen blijven) en 5 dagen in Sosua. Ik vond Punta Cana mooiere stranden hebben (echt die bounty-eiland stranden, dat was in Sosua wat minder).

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:56

Ben in januari 2003 naar Dom. Republiek geweest, zat toen in het gedeelte Samana, nog niet zo heel er toerist toen, maar hoorde al wel dat ze daar ook een vliegveld wilde maken.
het was ruim 3 uur rijden om bij het resort te komen vanuit het vliegveld Puerto Plata.
Maar we hebben genoten, veel gedaan, naar de waterval geweest te paard. Super was dat.
Het was nog wel regenseizoen, maar het heeft alleen geregend in de avond uren, voor de rest hebben we heerlijk genoten van het mooie weer.
Zeker de moeite waard om er heen te gaan.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:04

Ben der in Feb. 2005 geweest, vond er geen reet aan. Huilen van het lachen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:56

Ik ga dit jaar alweer voor zowat de 10e keer Bloos naar Punta Cana. Elke keer dat ik daar was een super leuke tijd gehad!

Dat je niet buiten je resort kan komen zonder touroperator is onzin. Het land leeft ten eerste van toerisme en zolang je niet té uitdagend in je uppie om 3 uur 's nachts rond gaat lopen kan het best. Wij zijn altijd gewoon naar de stukken 'stad' buiten het resort geweest, waar een boel kleine winkeltjes en restaurantjes zitten. Kan wel voorkomen dat je voor een juwelier (of iets anders met dure spulletjes) een mannetje met geweer ziet zitten Vork Maar ook daar wen je aan...

Excursies zijn met lokale 'organisaties' goedkoper en ook veilig. Wij hebben met quads gereden Cool , naar het dierenpark in de buurt, daar met dolfijntjes gezwommen en in de leguanenkuil geweest Pling , paardgereden op het strand en we hebben wat in plaza bavaro rondgelopen (winkeltjes). taxi's kun je in het hotel vragen en bij de winkeltjes zijn ook vaak taxi-standplaatsen. Staan er dan 1 of 2 die je weer terugbrengen naar het hotel.

Veel plezier in ieder geval daar! Vork

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:57

Dank je wel!!!

Ik hoor zoveel verschillende verhalen maar gelukkig zijn de meeste positief.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:56

Santigo_ schreef:
Ik ga dit jaar alweer voor zowat de 10e keer Bloos naar Punta Cana. Elke keer dat ik daar was een super leuke tijd gehad!

Dat je niet buiten je resort kan komen zonder touroperator is onzin. Het land leeft ten eerste van toerisme en zolang je niet té uitdagend in je uppie om 3 uur 's nachts rond gaat lopen kan het best. Wij zijn altijd gewoon naar de stukken 'stad' buiten het resort geweest, waar een boel kleine winkeltjes en restaurantjes zitten. Kan wel voorkomen dat je voor een juwelier (of iets anders met dure spulletjes) een mannetje met geweer ziet zitten Vork Maar ook daar wen je aan...

Excursies zijn met lokale 'organisaties' goedkoper en ook veilig. Wij hebben met quads gereden Cool , naar het dierenpark in de buurt, daar met dolfijntjes gezwommen en in de leguanenkuil geweest Pling , paardgereden op het strand en we hebben wat in plaza bavaro rondgelopen (winkeltjes). taxi's kun je in het hotel vragen en bij de winkeltjes zijn ook vaak taxi-standplaatsen. Staan er dan 1 of 2 die je weer terugbrengen naar het hotel.

Veel plezier in ieder geval daar! Vork

Nou, vond het anders niet zo grappig daar buiten. Nagelbijten / Gniffelen

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:26

Ik ben twee jaar geleden naar Puerto Plato geweest hotel Iberostar. Het was ongelooflijk!!!

Ten eerste het eten; kreeft, gamba's, heerlijke vis, smoothie's, je kan het zo gek niet bedenken. Ze hadden ook gewoon merk drank zoals bijvoorbeeld Bailey en heerlijke cocktails ook bediening in de restaurants.
Ten tweede; de mensen zijn ontzettend aardig en in ons hotel deden ze echt alles voor je, wel af en toe een fooitje geven.
We hadden een mooi strand. Als excursie zijn we naar paridise ysland geweest en zijn we gaan raften. Voor het raften moet je wel erg avontuurlijk zijn wanr het gaat er wild aan toe.

Ik ben nu aant twijfelen tussen Punta Cana of Samana, kan iemand mij hierbij helpen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:32

Samana ken ik niet, maar Punta Cana is echt een ultiem relaxoord!