Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ntlie_ schreef:Hee.. Daar ben ik ook allemaal geweest! Jaa ik ook. Ik ga even aanvullen (of iig, bijna allemaal..
)
Dingen die ik erg leuk vond waren..:
L.A:
- Universal Studio's! Attractiepark en een heleboel setjes van verschillende films.
- Walk of fame is natuurlijk altijd leuk, maar na een uurtje er overheen wandelen heb je het wel gezien.. Klopt, je bent snel uitgekeken. Toen wij er waren was toevallig Will Smith een film aan het opnemen, dus dat is even wat andersMaar ook zonder Will Smith moet je er even geweest zijn
- Santa Monica Pier. Heel gezellig en errug touristisch.Ja leuk. Dat was onze laatste dag!
- Manhattan Beach. Onze eerste dag naar een typisch strand in LA. Met echte baywatch figuren. Leukleukleuk
Grand Canyon:
- Zeker een zonsopgang of zonsondergang doen! Zorg echter wel dat je er op tijd bent, want het is drukk!Wij zaten bij de Grand Canyon in het National Parc zelf. Je kon met bussen overal heen, heel handig! Je betaalt misschien iets meer dan dat je er buiten zit, maar na een bepaalde tijd op de dag kom je het park niet meer in en kan je dus niet naar de zons op/ondergang.. Bij ons waren er allemaal condor's bij de zonsondergang. Prachtig!
Ohja. Misschien vind je het duur, maar ik vond het weer een beleving op zich, met een helicopter over de Grand Canyon.
- Wat wij ook hebben gedaan is met een vlot over de coloradoriver. Was echt goed georganiseerd (volgens mij in Las Vegas...maar dat weet ik niet zeker) met een lunchbox die goed volgestopt zat. Interessante text en uitleg, je stopt een paar keer op een klein strandje waar je in het ijs en ijskoude water (ja echt!) kunt zwemmen en voor de rest lekker genieten van de tocht over het water.![]()
Las Vegas:
- Gewoon ontzettend leuk!De Strip is ontzettend gaaf maar erg lang, dat loop je niet helemaal in die hitte.. Handig is dus om een beetje midden op de strip te beginnen.. Vooral de achtbaan van New York New York is erg gaaf!
En de show van Treasure Island was ook heel leuk 3 jaar geleden. Dé show is inderdaad Treasure Island! Mag je absoluut niet missen en het gaafste is als je vooraan kunt staan. Maar drukkkkk! Verder moet je even uitzoeken of navragen in een willekeurig hotel (ze hebben vast wel een schema) van wanneer waar een show te zien is! Dan kun je de shows een beetje inplannen. Voor de rest lekker alles op je laten inwerken, véél hotels naar binnen lopen wat wat je ziet is Amazing! Zo zit er bijvoorbeeld in een hotel de Coyote Ugly bar (wel je paspoort mee nemen
), is er een Jungle bar, and so on! Vergeet voooraaaaal niet de Stratosphere naar boven te gaan (die toren kun je niet missen in Vegas, steekt overal met kop en schouder bovenuit
Bovenin zitten 3 attracties. Even je moed bij elkaar schrapen (dooodeng namelijk) maar als je er eenmaal inzit is het onbetaaldbaar zo gaaf
Moet je niet op een volle maag doen
![]()
- Freemont Street, dat is ergens vlakbij de Strip, een hele gezellige 'winkel'straat die vooral 's avonds prachtig verlicht is! Leuk. Ook hier is een lichtshow!
- Er zit ook ergens een enorme outletstore rondom Las Vegas, met de beste merken en leuke prijzen.
- Ook voor de mediamarktliefhebbers is er een enorme zaak (fries heet het geloof ik..) waar je je flink kunt uitleven.. En ze hebben heerlijke milkshakes in die zaak
Death Valley:
- Tsja wel leuk, maar erg dood en erg warm.Zorg iig dat je genoeg te drinken hebt! Viel mij een beetje tegen. Wat meer indruk op mij heeft gemaakt qua temperatuur en qua omgeving is Sanora Dessert. Moet ik even spieken waar dat in de buurt ligt
Oh wacht. Ik zie in mijn mapje met foto's dat dat was toen we op weg waren van San Diego naar Tucson.
Yosemite:
- Ook wel leuk, maar heeft mij niet enorm aangesproken dus weet even niet zoveel meer te herinneren.. De grote Grizzly Bear. Joekel van een boom![]()
San Fransisco:
- Geweldig!Vooral Pier 39 bezoeken, ontzettend touristisch maar super gezellig! Ook de (enorme) ijsjes die daar te koop zijn, zijn heerlijk! Jaaa! Ga ook even het Hard Rock Café naar binnen
Pier 39 is gewoon ontzettend leuk! En vergeet niet om dat ene typische gerecht te eten. Een '.... bowl'. Ben even de naam kwijt. Is een uitgehold broodje (groot!) met vissoep erin. Lekkerlekkerlekker
![]()
- Een tour naar Alcatraz, is ook erg gaaf! Weet alleen niet of je nog op tijd bent met kaarten bestellen..
- Met de cable cars mee is al een belevenis opzich.Koop een dagkaart, is goedkoper dan iedere keer een los kaartje. Kun je heel San Fransisco mee door.
- Bezoek Lombart street. Is ook zo'n bekende straat van TV. Staat een hele file qua auto's te wachten om díe straat af te mogen rijden![]()
- China Town vond ik zelf ook érg gaaf.
Nou dat was het wel geloof ik.. Is alweer een paar jaar geleden dat ik ben geweest dus een aantal dingen zijn wat weggezakt..
Iig heel veel plezier de 22e, maar dat zal vast wel lukken
siko schreef:Ik ben voor een gedeelte in Amerika opgegroeid dus het land blijft me nog altijd trekken. Alleen hebben wij net buiten New York gewoond dus dat is vaak de plek waar ik naartoe ga. Ben wel in Texas en Florida wat op pad geweest maar de west-kust is nog helemaal nieuw dus ook weer leuk om te ontdekken.Hoe komen jullie er eigenlijk bij om een rondreis door amerika te maken?
LuvdaTossa schreef:Heb ook bovenstaande gezien; maar wat qua stad er voor mij boven uitsprong was San Francisco! Wat een geweldige stad is dat![]()
Dat samen met Universal Studios vond ik het mooiste van alles!
Die twee zou ik sowieso in een reis stoppen!
Sharon_Jims schreef:Wat leuk wij gaan eind September -begin Oktober naar California!
Ik wil ook naar Solvang daar zit de Farm van Monty Roberts.
ja_nee schreef:En ga van San Fransisco naar LA via Highway 1. Trekt zich erg lang maar je ziet waanzinnig mooie plaatjes, aangezien de hele route langs de kust/strand/rotsen/zee gaat.
Fitzroy schreef:Ik weet niet hoeveel dagen je speling hebt, maar persoonlijk zou ik Bryce Canyon er nog bij mee pakken en dit ten koste laten gaan van wat anders.
Bryce is zo vreselijk mooi, dat moet je gezien hebben als je daar toch bent.
siko schreef:Als je van Aliens houdt welHet is er erg mysterieus maar buiten Las Vegas (nét) maar midden in de woestijn, errug bizar