Vliegen naar Canada extra regels?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Vliegen naar Canada extra regels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:43

hallo bokkers,

ik weet niet helemaal zeker of het hier hoort, zo niet hoor ik het wel.

IK ga deze zomer met het gezin op vakantie naar Canada. Haha! nou was ik benieuwt of er extra regels zijn bij bagage en handbagage enz.
ben wel eens eerder naar Canada geweest maar dat was nog voor 9/11
Ik had namelijk iets vaags gehoord over dat als je naar Amerika vliegt je koffer niet opslot mag.
Ondertussen heb ik wel wat zitten googlen maar werd niet echt wijzer over reisen naar Canada.

Mijn vraag is dus of er voor Canada extra regels zijn.

groetjes

gemske

Re: Vliegen naar Canada extra regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:37

Naar Canada mag je koffer gewoon op slot. Ze zijn niet zo moeilijk als Amerika Lachen
Je krijgt wel bij aankomst de standaard douane check (stempel in je paspoort en de standaard vragen).
Verder dezelfde regels als naar de rest van de wereld mbt vloeistoffen en gevaarlijke stoffen/messen etc.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:56

Tegenwoordig kan je beter je koffer 'open' laten want ze breken hem gewoon open als ze iets verdachts denken te zien, of gewoon voor de 'random check'.

Dit gebeurt al op schiphol ongeacht waar je heen gaat.

Ik en mijn moeder vlogen de laatste keer met 2 koffers. Koffers gelukkig niet op dat cijferslotje gedaan. Bij aankomst van bestemming en bij het wederzien van onze spullen Schijnheilig zat in 1 koffer een briefje dat ze in de koffer waren geweest en excuses voor het geval dat iets stuk was ed...

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:17

Koffer opslot met een TSA goedgekeurd slot, deze zijn voorzien van een type # die overéénkomt met een loper.
Geen zuivelproducten importeren.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 15:11

oke bedank voor zover.
maar op mijn nieuwe koffer zit een cijferslot hoe moet ik dat dan doen??
en mag je wel lipglos mee in je zak?
en mobiel?
en een nitendo ds?
en eigen broodjes?

ik wil graag namelijk zelf gesmeerde boterhammetjes mee nemen.
aangezien dat ik de laatse keer misselijk werd van het vliegtuigvoer.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 15:17

p.s nog even naar koffer gekeken er zit niet allen een cijferslot op maar ook een sleuteltjes slot

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:41

Je lipgloss zou ik gewoon in het doorzichtige zakje doen. Als je hem nodig hebt haal je hem er gewoon even uit dat deed ik ook met mijn lipgloss en alles wat ik mee had.
Mobiel kun je gewoon meenemen in je zak, alleen als je door de douane gaat moet je die even uit je zak halen net als je portemonnee en andere dingen. Hetzelfde geldt voor de DS
Eigen gesmeerde broodjes weet ik niet.
Toen ik namelijk naar Australië ging mocht ik geen enkel voedsel importeren..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 16:11

oke, ben blij dat labello en lipgloss dan mee mogen. heb snel last van droge lippen of het nu zomer of winter is.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:50

Wij namen altijd wel eigen eten mee, maar naar mijn weten moet dit verpakt zijn. Dus niet brood in een zakje maar sultana ed.

Koffer met cijferslot gewoon zorgen dat ie open kan, dus op je pincode laten staan. Of geen pincode nemen en gewoon 000.
Mijn ouders zijn vandaag terug gekomen van seattle, en weer een briefje in de koffer..:

Transportation Security Administration
Notice of baggage inspection

To protect you and your fellow pasengers, the TSA is required by law* to inspect all checked baggage. As part of this process, some bags are opened and physically inspected. Your bag was among those selected for physical inspection.
During the inspection, your bag and its contents may have been searced for prohibited items. At the completion of the inspection, the contents were returned to your bag.

If the TSA security officer was unable to open your bag for inspection because it was locked, the officer may have been forced to break the locks on your bag. TSA sincerely regrets having to do this, however TSA is not liable for damage to your locks resulting from the necessary security precaution

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:05

Seattle (USA) heeft toch echt veel strengere regels dan Canada.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:19

Wij hebben ook een dergelijk briefje vanuit schiphol gehad. Ging vooral om het deel dat ze je koffers open breken wanneer ze willen Tong uitsteken

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:27

LZP -> BI

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:05

maar even nog een vraag.
als je koffer wordtoengebroken en ze maken iets kapot. is t da vezekert?

zo het een beeje flauw vinden as dat niet zo was.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:06

o p.s Kath_ ik ben niet zo goed in engels.
snap niet helemaal wat er staat.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:33

Nee is volgens mij niet verzekerd.
Heb het stukje vertaald:

Transportation Security Administration
Notitie van bagage controle

Om u en andere passagiers te beschermen is de TSA bevoegd door de overheid om alle bagage te controleren. Als deel van dit proces worden sommige koffers geopend en 'handmatig' doorzocht. Uw koffer zat tussen de koffers die geselecteerd waren voor controle.
Tijdens de controle is uw koffer en de inhoud hiervan doorzocht op verbode items. Om de controle de voltooien is de inhoud van de koffer weer in de koffer gedaan.

Als het voor de TSA veiligheids officier onmogelijk was om de koffer te openen voor controle omdat deze op slot was, is het mogelijk dat de officier gedwongen werd om de sloten op de koffer te breken. De TSA heeft oprecht spijt wanneer dit gedaan moet worden, maar de TSA is niet aanspreekbaar voor de schade aan de sloten wat komt door de nodige veiligheids voorzorgen/maatregelen.

Zo duidelijker? Lachen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 23:58

ja helemaal.
je had niet zoveel moeite hoeven doen hoor. in grote lijnen was het ook goed geweest.

bedankt voor de berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:39

Die zelfgesmeerde broodjes is maar de vraag. Vlees mag er niet op. Jam wel, want dat is verwerkt fruit.
Gewoon fruit mag niet mee.

Verder zijn ze daar stukken vriendelijker dan die Amerikanen.

Wat betreft je koffer: die kun je op slot doen met een tie rab (I know, het is zeker verkeerd geschreven). Dan is hij in ieder geval op slot, en ze kunnen het ding gemakkelijk openmaken door dat plastic ding door te snijden.

Als ze in je koffer zijn geweest moeten ze een briefje achterlaten dat ze hem gecontroleerd hebben. Ze hoeven dus niks kapot te breken.
Als hij doorgesneden is en je vind geen briefje.... dan heeft er iemand in je koffer gezeten die er niets in te zoeken had Knipoog

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 17:21

oke paar jaar gedelen waren de broodjes geen probleem.
maarja alles is strenger nu he.
zal eens kijken of ik aan zo'n tie rab kan komen.

bedankt voor berichten

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:38

tierab is "ty rep " Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:49

Tyrip wil ook nog wel eens werken. Knipoog
Gewoon te verkrijgen bij de Gamma oid en die werken prima voor onderweg.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:10

Beetje late reactie maar ik zie niet in waarom gesmeerde boterhammetjes in het vliegtuig een probleem zouden zijn.
Als je maar zorgt dat je ze voor de douane in Canada hebt opgegeten, anders moet je ze weggooien.
Maar zoals ik het lees zijn ze voor in het vliegtuig. Zolang het geen vloeistoffen zijn is dat geen probleem in je handbagage.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:01

oke dan weet ik het over de brootjes.
ik vraag me aleen af op ik met mijn lenzenvloeistof door de douanne komt.

nou bedankt voor alle berichten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:17

Als je lenzenvloeistof max 100 ml. is wel, anders niet.
Dus doe een klein flesje in je handbagage en de grote fles in je koffer.

marel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:02

Op Schiphol is er zulke goede service dat je op elke hoek zakjes in je handen krijgt gedrukt waarin je de flesjes kunt stoppen

Het is trouwens verbazingwekkend dat mensen nog steeds geloven dat Schiphol dat doet voor de veiligheid. Dat is namelijk pure onzin. Een nare bom is makkelijk te maken van 100 ml. Maar goed, het gaat ze er natuurlijk om dat ze lekker kunnen cashen, een flesje cola kost daar al bijna 4 euro. Schandalig!
Maar fijne reis Knipoog

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:23

Ik had op mijn koffers zo'n speciaal slot die de douane open kan maken, ik had niet zoveel zin in een opengebroken koffer. tijdens de vlucht moet je een kaart invullen of je wapens bij je hebt, of je naar een boerderij gaat, of je van een boerderij komt en nog meer vragen (pen mee in handbagage, die krijg je er niet bij Knipoog ). Als je van een inernationale vlucht op een nationale overgaat moet je je koffers weer ophalen, met je koffers door de doane, eerst een kruisverhoor afleggen en paspoort laten zien (en soms je terugticket) bij een douane hokje, dan word de kaart die je in het vliegtuig hebt ingevult bekeken en word je naar verschillende controle posten gestuurd. Ga je bijvoorbeeld naar een boerderij of kom je ervandaan moet je naar een apart hok waar ze alsnog je koffers openmaken en doorzoeken op kaas, fruit en hele vieze schoenen Knipoog Onderweg kom je nog drugs en voedsel honden tegen Clown Als je dit allemaal hebt overleeft dan mag je Canada in Haha! en eventueel je bagage weer op een andere band zetten naar de volgende vlucht.

Qua bagage mag je volgens mij 2x 22 kilo pp meenemen in het ruim (moet je even nakijken, weet niet zeker meer of het 22kg was) en handbagage 1 rugzak (van bepaalde afmetingen) 1 handtasje (klein) 1 laptop tas en een jas oid. Appels en broodjes voor onderweg opeten voor je door de douane gaat, of in de prullenbak gooien. vloeistoffen in een plastic zakje doen, in kleine hoeveelheden. Max 100ml per product en niet meer dan 1 liter in totaal geloof ik. De laptop moest ik trouwens ook nog uitpakken, open doen en aanzetten in Canada....

@ Marel, je moet ook niet kopen op Schiphol, in het vliegtuig kreeg ik gewoon onbepekt drinken, en als ik dorst of honger had kon ik gewoon naar achteren in het vliegtuig lopen en drinken en snacks pakken Lachen Dus voor de douane gauw je flesje leegdrinken (of leeg flesje meenemen en in de wc;s vullen Tong uitsteken ) even volhouden en je in het vliegtuig weer volgieten Lachen