Paardrijden in Australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucienne

Paardrijden in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 09:42

Dit jaar ga ik op vakantie naar Australie Pling Go jij! Go jij! . Ik ga een paar weken naar Melbourne.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met paardrijden in Australie.
Hoe gaat dit in zijn werk? Wat zijn de kosten? Welke soort ritten heb je? (3 uur stappen met zijn tienen zie ik niet zitten Dromen) Enz.

Graag hoor ik wat jullie weten!
groetjes

Esile

Re: Paardrijden in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:43

Nou Australie weet ik niet, Nieuw-Zeeland wel. Het zal ongeveer gelijk in z'n werk gaan denk ik zo, met wat subtiele verschillen.

Heb in NZ op twee horsetrekkings gewerkt en ik nam dus mensen mee naar buiten. Vaak gaan er wel 'grotere' groepen mee (dus een stuk of 10), maar iedereen krijgt wel een rit op niveau. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel gidsen er beschikbaar zijn, maar ik ging vaak met een klein groepje 'crossen'. We startten gewoon met de hele groep (dus ook mensen die voor het eerst op een paard zaten) en bij de eerste de beste gelegenheid sloeg ik dan af met de rest. In NZ wordt veel met Engelse zadels gereden, denk dat ze in Australie veel Australian Stock Saddles gebruiken.

De kosten bij de eerste horsetrekking was geloof ik 60 dollar voor twee uur, bij het tweede bedrijf betaalde je 130 dollar voor 2,5 uur. Hier zat ook wel een duidelijk verschil qua rit en 'schoonheid' van het landschap in hoor Ja

Je moet gewoon ff googlen op http://www.google.com.au en zoeken op Horsetrekking Melbourne oid, meeste hebben gewoon websites waar genoeg informatie staat. Anders kun je altijd langs bij het Visitors Centre in Melbourne zelf, zij kunnen je vaak ook genoeg informatie geven.

En ja..ook hier geldt; hoe meer je bereid bent te betalen..hoe persoonlijker je rit wordt Lachen

Veel plezier! Haha!

Goof

Re: Paardrijden in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:48

Het gaat daar op een soortgelijke manier als hier in Nederland; je belt op, maakt een afspraak en gaat rijden.
Wat voor soort rit je hebt is natuurlijk afhankelijk van je eigen ervaring en wat je wil. Je kunt ritten maken van meerdere dagen maar ook een strandrit van 2 uurtjes.
De kosten verschillen per stal. Wel zijn de kosten omhoog gegaan sinds ik er ben geweest ivm verzekeringen, denk dat de prijzen vergelijkbaar zijn met hier.