Nou Australie weet ik niet, Nieuw-Zeeland wel. Het zal ongeveer gelijk in z'n werk gaan denk ik zo, met wat subtiele verschillen.
Heb in NZ op twee horsetrekkings gewerkt en ik nam dus mensen mee naar buiten. Vaak gaan er wel 'grotere' groepen mee (dus een stuk of 10), maar iedereen krijgt wel een rit op niveau. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel gidsen er beschikbaar zijn, maar ik ging vaak met een klein groepje 'crossen'. We startten gewoon met de hele groep (dus ook mensen die voor het eerst op een paard zaten) en bij de eerste de beste gelegenheid sloeg ik dan af met de rest. In NZ wordt veel met Engelse zadels gereden, denk dat ze in Australie veel Australian Stock Saddles gebruiken.
De kosten bij de eerste horsetrekking was geloof ik 60 dollar voor twee uur, bij het tweede bedrijf betaalde je 130 dollar voor 2,5 uur. Hier zat ook wel een duidelijk verschil qua rit en 'schoonheid' van het landschap in hoor 
Je moet gewoon ff googlen op http://www.google.com.au en zoeken op Horsetrekking Melbourne oid, meeste hebben gewoon websites waar genoeg informatie staat. Anders kun je altijd langs bij het Visitors Centre in Melbourne zelf, zij kunnen je vaak ook genoeg informatie geven.
En ja..ook hier geldt; hoe meer je bereid bent te betalen..hoe persoonlijker je rit wordt 
Veel plezier!