Help, waar naartoe op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Help, waar naartoe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 17:32

Hallo bokkers,

In januari was ik al begonnen met internet afstruinen voor een vakantie, maar toen zag ik al door de bomen het bos niet meer. Er is gewoon zó veel keus. Maargoed, de zomer komt steeds dichterbij en ik heb nog steeds niets geboekt. Ik ben dan ook hard op zoek naar tips voor bestemmingen en accomodaties.

Dit zijn mijn "eisen":
* vliegen
* appartement of bungalow (eenvoudig, is toch alleen om te slapen)
* (zand)strand op loopafstand
* leuk stadje of dorp op loopafstand
* kleinschalig, niet supertoeristisch
* mooie omgeving

Ik wil dit jaar graag naar Portugal (Algarve) maar Kroatië lijkt me ook wel wat.

Ik wil geen:
* all-inclusive
* Turkije/Griekenland/Spanje (ben ik allemaal al eens geweest)
* massatoerisme

Sfeer, lekker eten en aardige mensen zijn voor mij belangrijker dan een mooie badkamer en airco. Meestal ga ik tussen de 10 en 14 dagen op vakantie en ik wil er niet meer dan 700 euro per persoon aan uitgeven. Nou als iemand tips heeft hoor ik het graag!

PS: Zelf heb ik ook nog wel een leuke tip voor Griekenland.

Mocca

Re: Help, waar naartoe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:53

Is Egypte niet iets?
Volgens mij is dat lang niet zo toeristisch als Turkije etc., maar wel een mooi land, en strand genoeg.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:01

Egypte is toch ook aardig toeristisch. Nagelbijten / Gniffelen Maar dat ligt natuurlijk aan de plaats waar je heen gaat.

Als jij geen massatoerisme wil betekend dat niet dat je niet naar Spanje, Turkije of Griekenland kunt. Er zijn ook plaatsen die niet zo toeristisch zijn. Je moet dan alleen even goed zoeken. Knipoog

Persoonlijk vond ik Kroatië errug mooi. Maar dan niet die overtoerische plaatsen.
Ik ben bijv in Dubrovnik geweest. Dat is echt een geweldige stad!!!! Helemaal in het zuidelijkste puntje van Kroatië.
Ik heb toen geslapen in hotel Excelsior. Echt een aanrader!!!!!
Het was daar echt helemaal niet zo toeristisch.
Voor mij was dat een super vakantie en ik wil zeker nog eens terug.
Dat hotel is zo ongelofelijk goed, maar ik geloof dat het nogal wat kostte.
Maar je zou eens kunnen kijken. Dubrovnik is absoluut een aanrader als je graag naar Kroatië wil en niet zo van het massatoerisme houdt!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 01:26

Egypte wil ik wel naartoe, maar wil eerst even Europa ontdekken. Bovendien is Egypte nog wat aan de dure kant voor me.

Bedankt in ieder geval voor de laatste tip. Daar ga ik zeker wat mee doen!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:08

Egypte is ten opzichte van andere landen redelijk goedkoop
ik zou je echt El Gouna willen aanraden. Een heel leuk dorpje, prachtig strand, mooie baai, je kunt er paardrijden , lekker eten en het is totaal NIET toeristisch. ( geen massa toerisme iig )
Ik heb daar een heerlijke ontspannen vakantie gehad maar evengoed konden we wat dingen ondernemen
Ik zou t je echt aanraden Ja