Overtocht naar Noorwegen echt zo duur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Overtocht naar Noorwegen echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 17:45

Ik ben mijn ouders aan het overhalen om op vakantie naar Noorwegen te gaan omdat ik daar later zelf wel werk zou willen zoeken en kan dan vast wat rondkijken Lachen
Ik heb me erg verdiept in de bootovertochten, maar als ik bijvoorbeeld van Kiel naar Oslo wil met de Colorline-boot, dan kost dat voor 4 personen al ongeveer 1500 euro! Dat is minstens 1/3 van wat wij op een camping uit gaan geven.
Door verder te zoeken zag ik ook nog de veerlijn van Hirtshals naar Kristiansand die ongeveer 3 uren duurt. Alleen de heenweg is al 165 euro en de terugreis 99 euro bij Masterferries geloof ik. Is zo'n overtocht echt zó duur?
Ik sta er een beetje van te kijken haha, of ik kijk op de verkeerde websites.
Heeft iemand een antwoord of een tip hoe we het misschien beter kunnen doen?

Anoniem

Re: Overtocht naar Noorwegen echt zo duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:42

Heb je ook al op stenaline.nl gekeken? Want volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:55

De laatste keer dat wij naar Noorwegen zijn gegaan, hebben we dat met 3 overtochten gemaakt. Eerst Puttgarden (duitsland) - Rodby (Denemarken). Vervolgens Helsingor (denemarken) - Helsingborg (Zweden). Dan kan je via Zweden naar Noorwegen rijden. Ik weet niet waar je moet zijn in Noorwegen, wij hebben toen nog Moss - Horten gevaren, aangezien we anders om een giga fjord moesten rijden..
De kosten weet ik niet.. zou je even na moeten kijken. Maar deze route is ook een mogelijkheid. Er zijn zoveel mogelijkheden! Gewoon met de auto over de bruggen is ook een optie, heb je niet de bootkosten. Al vind ik die stukjes boot tussendoor wel lekker!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 19:38

Stenaline heeft geen verbinding van Hirthals naar Kristiansand.

We willen toch wel graag een tussenstop met de boot, even uitrusten.
Ik vind de route die jij beschrijft Maaaike ook fijn. Stukje rijden, weer een boot, weer een stukje rijden, weer een boot, heerlijk.
We willen zelfs onze vakantie houden in het zuid-oosten van Noorwegen. Dat waren de eerste plannen omdat die ene boot van Masterferries naar Kristiansand gaat en we willen niet zoveel meer in Noorwegen omrijden. Mijn vader is heel erg bang voor de verkeersborden haha.
In ieder geval erg bedankt voor de mogelijkheden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:45

Ik werk op een reisbureau en verkoop deze overtochten regelmatig, maar dan voor iets van €80 á €100 euro. Kijk eens op www.buroscandinavia.nl

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 14:37

Erg bedankt Miss_Montana!
Alleen kan ik op die site geloof ik alleen maar complete reizen vinden en niet alleen een bootovertocht, of kijk ik verkeerd?
In ieder geval heel erg bedankt Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:40

Wieke86 schreef:
Heb je ook al op stenaline.nl gekeken? Want volgens mij moet dat wel goedkoper kunnen?

stenaline valt ongeveer hetzelfde met de colorline, alleen kan je colorline niet in kwaliteit vergelijken met stena.
Ferrys zijn helaas altijd duur daar, maar dat is alles.
Je kan ook besparen met campings en wildcamperen dat raad ik aan, is altijd mooier zicht en (campings zijn ook duur daar)

Verder vind ik ferry goed omdat je dan uitgerust aan de reis kan beginnen, en eventueel terug met de auto gaat Lachen maar dan moet je wel kamer pakken, en niet de slaapzaal

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 15:55

Jaa wildkamperen lijkt mij ook super!
Maar mijn vader vind dat wat eng en mijn moeder wil graag een toilet in haar buurt hebben haha.
En het is ook zo dat onze vouwwagen nogal wat tijd opeist met het opzetten.
Ik ga het er in iedergeval nog een keer met mijn ouders over hebben.
De standplaatsen op de campings lijken zo goedkoop. Ik kwam 1 tegen van 14 euro per nacht.
Toen telde ik de toeristenbelasting en stroomkosten erbij op en zat ineens al op 24 euro per nacht.
Is nog niet zo gekke veel, maar toch Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:02

xxsweet schreef:
Jaa wildkamperen lijkt mij ook super!
Maar mijn vader vind dat wat eng en mijn moeder wil graag een toilet in haar buurt hebben haha.
En het is ook zo dat onze vouwwagen nogal wat tijd opeist met het opzetten.
Ik ga het er in iedergeval nog een keer met mijn ouders over hebben.
De standplaatsen op de campings lijken zo goedkoop. Ik kwam 1 tegen van 14 euro per nacht.
Toen telde ik de toeristenbelasting en stroomkosten erbij op en zat ineens al op 24 euro per nacht.
Is nog niet zo gekke veel, maar toch Tong uitsteken

Ja we betalen ook tussen de 20 en 24 wel met camper.

Ik weet dat er een industrieschip vertrekt van gent naar noorwegen, en die nemen ook toeristen mee maar goedkoper geloof ik.

In ieder geval colour fantasy is vreselijk duur, maar wel een ervaring op zich was het toch voor me. Je hebt een heel winkelcentrum, een paar restauranten, spa , bioscoop, en een coctailbar die savonds een show geeft. Erg leuk, als je gaat raad ik je het buffet te nemen. En dan raad ik je aan heel de dag niks te eten Vork

Verder neem zoveel spullen van nederland mee, bespaard ook veel. Zo een diepvriesbox in je auto is erg handig