Blanes (spanje), ervaringen en wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Blanes (spanje), ervaringen en wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 22:26

Ik ben van plan om met een groepje een vakantie te boeken bij camping La Masia in Blanes.
Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze camping en/of Blanes?

Wat zijn de Do's/Don't's, etc? Tips? Kom maar op met verhalen.

We gaan waarschijnlijk van 7-21 juli.

Groetjes,
Klaas

Ing__

Re: Blanes (spanje), ervaringen en wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:26

Ik ben er een jaar of 4 geleden geweest, de camping is wel ok, alleen de douches/wc's naast het jongeren veldje zijn erg smerig! Het is de moeite om even wat verder naar een ander douche/toilet gebouw te lopen, die zijn luxer!!!

Locatie is ook goed hoor, dichtbij het strand en kroegen! Als je niet teveel eisen stelt aan je acomodatie is het er prima te doen Knipoog

Met welke organisatie wil je gaan? Beachmasters?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:44

Ik ben een aantal jaar geleden ook naar Banes geweest en ik heb me goed vermaakt! Haha! De camping was prima! wij zaten vlakbij 1 van de zwembaden dus was heerlijk! Ook kun je zo naar het strand lopen of even shoppen en snachts natuurlijk naar de kroegen/disco's! Onze favoriet was de Arena! Erg mooi en niet te massaal! Lachen

Edit: Wij waren er met gogo tours!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 21:22

Thanks voor de reacties!

Wij gaan ook met GoGo tours en hebben inmiddels geboekt. Ben erg benieuwd en hebben er onwijs zin in Lachen

Hoe zit het met paardrijden daar?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:06

hmmm geen idee!!
Heb me daar toen niet in verdiept! Je bent dan veels te druk met andere dingen hoor haha Vork

De Arena was idd erg leuk!
Je had zo'n nederlands cafe, dat was ook wel grappig! weet alleen de naam ff niet, zat vlak bij een andere club, Las Vegas..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:27

de gotcha bar??

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:29

Geen ervaring met de camping, wel met Blanes. Wij zijn in mei al gegaan, dus voorseizoen en toen was het wel lekker rustig Knipoog
Onder ons appartement zat een nederlands café wat erg gezellig was (ondanks dat ik normaal nooit nederlandse producten ed opzoek in het buitenland) en er tegenover een pannenkoekenhuis waar ze heerlijke uitsmijters hebben voor het ontbijt Vingers aflikken
Restaurantjes ook genoeg. Verder uitgaansleven weet ik niet, dat was toen nog allemaal niet open.
En een dagje Barcelona is vanaf daar ook nog prima te doen Ja

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:51

minnie_muis schreef:
de gotcha bar??

Oh ja! Die was ook wel grappig!

Bij dat pannekoeken gebeuren kun je best lekker ontbijten idd! Gewoon eten ook idd!
Een dagje naar Barcelona zou ik ook doen Ja
Je kan ook een nachtje stappen in Lloret, das ook wel geinig!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:54

Dat hebben wij allebei ook gedaan idd! En nog naar de beachparty. Was ook wel leuk kon je op zo'n banaan ding!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:24

Ik ben twee jaar met mijn ouders op vakantie geweest naar Blanes, vond het toen wel een leuk dorpje. Ik heb toen in Lloret de Mar de nog paard gereden.

Dit jaar ga ik met twee vriendinnen naar Blanes, in een appartement en we hebben geboekt via Gofun, ik ben benieuwd Ja

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:31

Ik ben in 2002 naar la masia geweest. Euhm ja, jongerencamping, luxe is het niet, maar ja...gezellig wel! Zwembad erbij, dichtbij de kroegen wat wil je nog meer!
Als je met gogotours gaat, kun je meedoen met de kroegentocht, beachparty, eindbbq, jeepsafari enz.
Ik heb het er fantastisch gehad, maar dat kwam vooral omdat het erg gezellig was met de vriendinnen, kroegen leuk waren en we ontzettend veel lol hebben gehad met de andere jongeren op de camping!
Las vegas is leuk, de klomp is zon nederlandse kroeg is vreselijk hollands maar wel erg leuk, gotcha bar vond ik niets.
Het strand vond ik ook niet zoveel aan daar. Veel rotsen en niet echt zand ofzo om lekker op te liggen!

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:39

Ik ben er afgelopen zomer geweest, echt super leuk! Niet te druk, het is knus je kent op een gegeven moment iedereen daar.
Ik zat ook op La Masia heb toen geen last gehad van vieze toiletten of douches ofzo, was allemaal keurig schoon. Paardrijden heb ik helemaal niks van gezien of gehoord.. Echt een typische hollandse jongerenplek is het gewoon (stappen, zwemmen, zonnen, watersporten enz;)
Verder vond ik Arena de leukste discotheek!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:46

Ik ben zelf afgelopen zomer op vakantie geweest in Blanes met vriendinnen, maar niet op La Masia.
La Masia schijnt wel echt een super camping te zijn. Ik zelf zou alleen nooit daar in de hitte in een tentje willen liggen...
Wat het leuke aan La Masia is, is dat het helemaal vol met jongeren zit. Gogo/traXs hebben daar hun thuisbasis om het maar zo te zeggen Tong uitsteken

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 22:06

Wederom bedankt voor de reacties.

Ik heb gelezen dat er 5 km. verderop paardgereden kan worden, maar dat is wel een breed begrip natuurlijk.

In principe ben ik ook totaal geen kampeerder, maar dit is het voordeligst in verhouding en we gaan van mooi weer uit. Daar komt bij dat we toch niet de hele dag op de camping gaan zitten, dan kunnen we net zo goed naar Appelscha, bij wijze van.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:39

Toen ik er was was het via sunweb. 49 euro (plus wat belastingen totaal zo'n 57 euro pp) voor een week in een appartement incl vlucht Nagelbijten / Gniffelen Op 60 meter van het strand met ons 2en in een appartement voor 6 personen (2 badkamers) met terras Haha!
Er zijn wel vaker aanbiedingen die kant op, maar dat is helaas vaak geen hoogseizoen!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:04

Jep, ik ook.
Appartement Sorral, met zn vijfen Haha!
30 mei - 8 juni
met X-travel.

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:12

X-travel en GoGo is dezelfde organisatie hea Lachen
Alleen de X-travel is via het reisbureau geboekt en GoGo niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:14

ja een bejaarden-badplaats je had beter richting salou of lorett kunnen gaan meer te beleven ik vond het grof tegen vallen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:38

Ik ben 2.5 jaar geleden op vakantie naar Blanes geweest samen met een vriendin. Wij hebben daar echt een super tijd gehad! Zaten alleen niet op de camping maar gewoon in een hotel. We hadden trouwens geboekt via Beachmasters.

Ik vond daar en tegen lloret weer helemaal niks aan omdat het veelste masaal was allemaal. Blanes is veel nederlandser en overzichtelijker. In Lloret wist ik soms echt niet meer waar ik was en liepen ook veel meer duitsers en engelsen rond.

Nee doe mij maar Blanes Ja

Echt heel veel plezier op je vakantie en ik weer zeker dat je het naar je zin gaat krijgen. Er worden namelijk ook heel veel leuke excursies gepland die leuk zijn voor jongeren (zoals de partyboot).

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:57

Ik vond lloret ook niets aan. Je kon nl. een avondje lloret doen vanuit Blanes. Veel te veel mensen, veel Engelsen idd. Discotheken met vies warm, half waterig bier. Nee ook geen Lloret voor mij.
Blanes was beter..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:58

En ik sluit me daar helemaal bij aan. Die proppers die je bijna de disco inslepen hoeft om mij niet zo. Vond het in blanes ook veel gemoedelijker.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:54

Ik ben 3 jaar geleden ofzo in Blanes geweest en heb het daar heel erg naar mijn zin gehad. Ik weet niet meer op welke camping we stonden..maar ik vond het echt top! Ik ben een jaar later naar Lloret geweest en dat vond ik echt verschrikkelijk; evengoed leuk gehad maar het was echt één keer en nooit meer. Zó massaal...niet normaal!
Wij gingen altijd 's avonds eerst bij 'De Boemel' op het terras indrinken. (was bij discotheek Las Vegas) en daarna gingen we dan naar die discotheek toe. Verder was er ook nog ergens een kermis waar we ons behoorlijk heb vermaakt toen 's avonds. Verder was een echte zon, zee, strand, stap-vakantie..en we hadden jongens ontmoet die zo'n rubberbootjes hadden met een motor en dan gingen we vaker naar een baai toe om te snorkelen! echt tof! Lloret hoef ik nooit meer terug..maar aan Blanes heb ik echt alleen maar goede en toffe herinneringen!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:14

Apollo schreef:
Lloret hoef ik nooit meer terug..maar aan Blanes heb ik echt alleen maar goede en toffe herinneringen!

Idd hier nog zo een! Al kreeg ik 500,- euro om in Lloret te gaan stappen had ik het nog niet gedaan Knipoog

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:32

Ik ga vd zomer 14 dagen Blanes camping la Masia ( schrijf ik het goed Clown )
samen met een vriendin wij gaan met beachmasters heeft iemand daar ervaring mee?
En welke discotheken zijn een aanrader en wat voor muziek draaien ze er? Ik ben benieuwd ik ben opsich niet moeilijk aleen heb een godsgruwlijke hekel aan kamperen egt he het idee dat je sochtends wakker word en met je voete in het vieze natte gras stapt Bloos
Maar deze kampeer ervaring word vast anders dan met me ouders als 12 jarige hoop ik Vork

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:52

Dagie schreef:
Ik ga vd zomer 14 dagen Blanes camping la Masia ( schrijf ik het goed Clown )
samen met een vriendin wij gaan met beachmasters heeft iemand daar ervaring mee?
En welke discotheken zijn een aanrader en wat voor muziek draaien ze er? Ik ben benieuwd ik ben opsich niet moeilijk aleen heb een godsgruwlijke hekel aan kamperen egt he het idee dat je sochtends wakker word en met je voete in het vieze natte gras stapt Bloos
Maar deze kampeer ervaring word vast anders dan met me ouders als 12 jarige hoop ik Vork

Nagelbijten / Gniffelen hmm, ik heb nog nooit zo ' erg' gekampeerd als op la masia. Ik was met gogo tours, maar dat maakt bijna geen verschil met beachmasters.
Je kan gras in je post vervangen door zand en alles staat lekker hutje mutje op elkaar, overal hangen handdoeken en kleding, je wordt om 7 uur sochtends van de hitte je tent uitgeslagen en meer van dat soort dingen...
Maar goed.. who cares... de sfeer is super Vork