Annuleringsverzekering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 11:09

Hoi,

Wij willen graag toch maar een annuleringsverzekering afsluiten, alleen bij veel organisaties moet dat binnen een bepaalde tijd na de boekingsdatum.
Wij hebben 25-02 geboekt (naar Egypte), weet iemand waar je nog een annuleringsverzekering kunt afsluiten?
Of zijn we gewoon te laat?

Edit: Op de ANWB site kon ik er niks over vinden dus heb een mail gestuurd, misschien heeft iemand ervaring met hun?

cooky

Re: Annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:31

Dat zal van reisburo tot reisburo afhangen. Ik zou zeggen bel er eens naar...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:16

Wanneer staat je reis geboekt en is het financieel wel interessant om nog een annuleringsverzekering af te sluiten?

Voor kleinere reizen (onder de 700-800 euro) die redelijk dichtbij zijn in de tijd sluiten wij echt helemaal niks af. De periode is dan redelijk te overzien en als ik verwacht had dat er in die tijd iets zou gebeuren, dan had ik niet geboekt.

Bespaard een hoop geld, maar die afweging moet je zelf maken.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:27

We gaan de 19e naar Egypte, en kost ruim 1400 euro.
We waren eerst niet van plan om een annuleringsverzekering af te sluiten maar ik had wat rondgelezen en ik kwam nogal veel verhalen tegen met zogenaamde overboekingen, extreme vertragingen e.d. dus leek het me verstandig om toch maar goed te verzekeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:35

Als je last hebt van vertragingen of overboekingen kun je die kosten verhalen op de maatschappij waarmee je vliegt daar heb je geen annuleringsverzekering voor nodig.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:47

Oke bedankt, ik dacht dat je daarvoor een annuleringsverzekering nodig had.. Haha!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:50

Annuleringsverzekering is meestal binnen 7 dagen echter kun je hem ook daarna nog afsluiten maar krijg je omgekeerde bewijslaster op je polis. Dit houd in dat je op het moment van annuleren moet kunnen aantonen dat je dat nog niet wist op het moment dat je de verzekering afsloot. Dus als er bijv nu iemand ernstig ziek is en je zou moeten annuleren daarom moet zou dat bijv niet lukken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:52

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 03:31

Als je de 19e weg gaat, zou ik het er bij laten. De kans dat je uberhaupt nog wat gebeurt is niet zo groot, toch?