Iemand ervaringen met Qantas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Itsme86

Iemand ervaringen met Qantas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 15:33

Hallo,

3 januari 2009 gaan wij (zoals het er nu uitziet) richting Nieuw-Zeeland Hyper! Helemaal super dus, maar nu er knopen gehakt gaan worden komen ook de twijfels. We willen een vlucht boeken met Qantas air (de vliegmaatschappij van Australie) via Amsterdam-Londen-Singapore-Sydney-Christchurch (3 stops dus). Omdat dat een beetje veel zou zijn hebben we besloten 3 dagen in Singapore te blijven. Beetje bijkomen enzo.

Nu heb ik zelf een afkeer van vliegen (erg fijn met dit vooruitzicht Knipoog) en mn vriend is ook geen grote voorstander. Daarom willen we graag weten of iemand ervaring heeft met Qantas air? En dan met name de beenruimte. Ik heb al op verschillende sites en Google gekeken, maar de een geeft aan 0% beenruimte te hebben, terwijl de ander de beenruimte een 9 geeft. Moeilijk dus. We zijn allebei rond de 1.80, maar houden wel van wat beenruimte.

Dus.. iemand ervaringen? Mocht je andere dingen willen delen (service/eten of zoiets), graag!

Katja

Re: Iemand ervaringen met Qantas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:37

Qantas is een prima maatschappij maar voor die route zou ik ook even kijken naar Singapore Airlines. Die zijn wat mij betreft onovertroffen qua service onderweg en daarnaast hebben ze vaak een goede deal voor je als je een stopover in Singapore hebt.

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 16:03

We zitten nu rond een prijs van 1300,- en dat is ook wel de prijs waar we rond willen blijven zitten. Maar bedankt voor de tip, ik ga meteen even kijken!

Met Singapore Airlines zitten we op een prijs van 1430 p.p., maar vliegen we wel rechtstreeks naar Singapore vanuit Amsterdam, en vanuit Singapore rechtstreeks op Christchurch. Is was mij betreft een groot voordeel! Je maakt t me moeilijk; ik zal thuis eens overleggen Knipoog

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:09

Quantas schijnt een van de beste vliegmaatschappijen te zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:10

Een paar stops minder zou mij het prijsverschil waard zijn als ik het geld op dat moment zou hebben.
Elke stop vergroot ook weer het risico op echte vertragingen.

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 16:15

Ik weet het, mijn idee ook. Helaas ben ik nu op mn werk, maar zit ik te springen om de Singapore Airlines tickets te boeken.. Vanavond in overleg met t vriendje maar doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:16

Katja schreef:
Qantas is een prima maatschappij maar voor die route zou ik ook even kijken naar Singapore Airlines. Die zijn wat mij betreft onovertroffen qua service onderweg en daarnaast hebben ze vaak een goede deal voor je als je een stopover in Singapore hebt.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik heb ook met beide maatschappijen gevlogen en ze zijn allebei prima, maar bij Singapore heb je net iets meer ruimte en is het eten net iets lekkerder.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:17

vlieg zelf ook graag met Singapore Airlines. Wat ook nog te overwegen is, is Cathay Pacific. Kijk niet alleen naar de prijs van de vlucht, maar ook naar de kosten die je moet maken als je een paar dagen wilt blijven op een stopplaats. Bij vliegmaatschappijen is het vaak zo dat als je in hun 'thuisbasis' een paar dagen wilt overnachten, dat je giga kortingen krijgt. Dus bij Qantas zit je dan minder goed dan bij Singapore Airlines. Zo krijg je nl korting als je in Singapore 3 dagen overnacht met Singapore Airlines, korting in Hongkong met Cathay Pacific enz.

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 16:20

Ik moet zeggen dat mijn eerste keus ook Singapore Airlines zou zijn, alleen deze was wat meer in de vergetelheid geraakt doordat de prijzen (de laatste keer dat ik keek) verschrikkelijk hoog lagen. Op het moment lijkt het niet veel meer te schelen en daarom is het zeker (en die minder stops - zalig!) de moeite waard om dit te gaan bekijken.

Bedankt voor het meedenken!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:16

Ik ben niet zo stuk van Qantas. Ik ben een paar keer (vind ik) gewoon afgebekt door een stewardess. En ik niet alleen, ik vind je niet echt klantvriendelijk. Ze hoeven van mij echt niet als een knipmes te staan, maar een welkom gevoel is wel leuk. Daarin tegen zijn de stewards (hebben ze er een hoop van bij Qantas Haha! ) weer erg vriendelijk. Maar ja je krijgt toch een nare smaak van die bitchie dames.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:39

Ik heb ook met Qantas gevlogen naar Nieuw-Zeeland. Heb goede ervaringen er mee! Ben zelf ook 1.80m, maar ik vond dat ik voldoende beenruimte had, vooral aan de zijkanten zit je fijn, vind ik Lachen
Eten vond ik lekker, aardige stewards en het inflight entertainment system Afgod

Haha, succes met je keuze!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:43

Ik zag Cathay Pacific voorbijkomen. Ben ik ook mee naar Sydney gevlogen, al is dat alweer precies tien jaar geleden. Was er erg tevreden over, meer tevreden dan over Korean Air waarmee ik drie jaar later naar Auckland vloog, hoewel die ook niet slecht was.

Beide keren ben ik ook via Londen gevlogen, de eerste keer door een organisatorische fout (kreeg wel op Schiphol contant 600 gulden terug, 1998 was dat) en de tweede keer bewust vanwege het grote prijsverschil ten opzichte van de meer rechtstreekse vluchten. Ging allemaal goed, maar idd, het vergroot de kans op vertragingen en je bent langer onderweg (terugweg vanuit Christchurch duurde voor mij 40 uur van deur tot deur).

Met Qantas heb ik alleen een binnenlandse vlucht gemaakt van Alice Springs naar Cairns, en daar weet ik weinig meer van omdat ik hartstikke beroerd was vanwege de enorme turbulentie. Ik moet wel zeggen dat ik niemand ken die echt slechte ervaringen heeft met Qantas, maar uit eigen ervaring zou ik Cathay Pacific aanraden.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:48

Qantas is goed, maar SQ is in mijn ogen beter. Vooral als je AMS - SIN - Christchurch kan vliegen Ja De service van Singapore Airlines is geweldig, daar kan menig andere maatschappij van leren.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:39

Ik ben naar Nieuw Zeeland gegaan, en grotendeels gevlogen met Qantas.
Ik was tevreden over de service Lachen

Itsme86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 12:10

Bedankt voor alle reacties! Morgen bellen we Singapore Airlines nog voor een offerte op maat, daarna gaan we boeken!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:32

Ik ging met British airways heen (Australië) en kwam met Qantas terug. Maar ooh wat een genot. Ik zat al helemaal in over de terugreis omdat de heenreis voor mij niet zo leuk was. Maar de service is zo anders. We kregen zelfs een ijsje na ons avondeten haha.
Bij british airways had ik heel erg last van mijn benen en wist op het laatste moment niet meer hoe ik zitten moest. Bij Qantas vond ik dit beter, maar daar zat ik ook aan het gangpad.
Ook de entertainment was zoveel beter Lachen

Veel plezier alvast!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 02:13

xxsweet schreef:
Ik ging met British airways heen (Australië) en kwam met Qantas terug. Maar ooh wat een genot. Ik zat al helemaal in over de terugreis omdat de heenreis voor mij niet zo leuk was. Maar de service is zo anders. We kregen zelfs een ijsje na ons avondeten haha.
Bij british airways had ik heel erg last van mijn benen en wist op het laatste moment niet meer hoe ik zitten moest. Bij Qantas vond ik dit beter, maar daar zat ik ook aan het gangpad.
Ook de entertainment was zoveel beter Lachen

Veel plezier alvast!

Ik had in australie een binnelandse vlucht met qantas en toen kreeg ik ook een ijsje(mini magnum) WOW.
Ik had ook meer beenruimte dan bij Cathay (ams-hongkong-sydney, al had ik bij die laatste 2 stoelen voor mezelf Tong uitsteken )

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 02:50

Ik weet niet hoe graag je echt in Singapore je stop wilt hebben, maar als Kuala Lumpur ook een alternatief is zou je Malaysian airlines kunnen overwegen. Die zijn ook helemaaaal niet verkeerd en pakken soms goedkoper uit dan singapore.