Zucht
Ik kom in februari net terug van 3 maanden rondreizen door Australie.
Bah! Wat een vervelende tijd haha
Mijn vriend en ik hadden niks gepland behalve de vliegtickets, de ferry naar Tasmanie en de huur van ons busje. Dit zijn natuurlijk ook de belangrijkste dingen!
Een vriend van ons woont in Melbourne en kon ons voor een zeer fijne prijs aan een gloednieuw busje helpen. Bedje erin, mini keuken en een radio, super was dat. Dit is denk ik wel de beste manier om echt het land te proeven als je er een budget voor hebt. Binnenlandse vluchten zijn ook best prijzig en je bent erg afhankelijk van reisorganisaties waar ik persoonlijke hekel aan. Ik heb om zo-ie-zo ergens heel erg afhankelijk van te zijn....zeker tijdens zo'n reis omdat je niet weet of je ergens langer wil blijven of juist eerder weg?
We zijn begonnen in Tasmanie, dit is zo onwijs mooi en zou het iedereen willen aanraden. Dit eiland heeft alles wat het 'main land' ook heeft, maar dan in het mini. Maar de ferry is erg kostbaar en veel mensen kiezen er daardoor ook voor dit niet te zien, een gemis.
Verder hebben we de zuidkust, stukje binnenland (Broken Hill) en de hele west kust + binnenland gezien. Er is te veel om over te schrijven. Maar ben het er mee eens dat je de plekken moet opzoeken waar juist niet iedere toerist naar toe gaat. Toeristische plekken zijn 10x zo duur.
Als je in de National Parks verblijft, ben je over het algemeen heel goedkoop uit, zeker als je het hoog seizoen vermijd (december-januari)
Neem de tijd om ook in de kleine dorpjes (daar zijn er genoeg van haha) te stoppen en met de locals te kletsen. Aussie's zijn indd. de meest aardige mensen die ik tot nu toe ben tegen gekomen. Voor je het weet nodigen ze je uit om te komen BBQ-en en mag je zeker blijven slapen! Ze vertellen je de mooiste plekjes waar je alleen nooit zult komen, die tips zijn echt goud waard.
Als je je best doen en sociaal bent, kun je volgens mij heeel goedkoop rondreizen...
Mijn vriend heeft heel Australie al gezien in de afgelopen jaren, dus "we" wisten wel al het een en ander van te voren. Het is misschien wel handig om je te verdiepen voor je gaat. Maar je gaat niet met een week zo te lezen??
Ach, over het algemeen heeft iedereen dezelfde ervaringen. Het is een geweldige ervaring. Ook daar zijn minder leuke dingen (road kills en drinkwater tekort) maar da's in elk land waar je naar toe reist.
Ik kan niet wachten om weer te gaan en dan zou ik graag de oost-kust (Perth) helemaal willen doen tot boven aan. Dit is wel het ruigere deel waar minder toeristen komen en de natuur nog ongerepter is.
Mocht je wat meer willen weten, kun je altijd vragen. (adresje huur van busje/camper e.d.)
Ooooh, ik krijg er weer helemaal zin in als ik eraan terug denk!!!!
Moet ook nog een selectie maken uit de honderden foto's