Ervaringen met Eurolines busreizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Ervaringen met Eurolines busreizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 18:07

Hallo Doei!

In de zomervakantie gaan ik en mijn vriend voor het eerst samen op vakantie Haha!
De camping is inmiddels al gevonden: we gaan naar Frankrijk (les barcares Haha!) maar nu nog het vervoer er naartoe.. Nu heb ik wat op internet rondgekeken en daar vond ik Eurolines busreizen. Dit lijkt ons wel wat, aangezien het niet duur is. Maar voordat we echt gaan boeken, ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze maatschappij. Hoe beviel het? Knipoog
Alvast dankjewel!

Groetjes Sanneke Lachen

capopjekop

Re: Ervaringen met Eurolines busreizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:49

Ik zelf heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel een aantal verhalen gehoord van leerlingen die hiermee gereist hebben voor hun buitenlandse reis. Eentje daarvan zat 25 uur langs een Pool die zich nooit leek te wassen en die naar alcohol stonk. Maar verder weet ik het niet, ze is wel veilig aangekomen Tong uitsteken

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 08:41

Ik ben pas met Eurolines een dag naar Parijs geweest. 's Avonds kwart over 11 weg, hele nacht rijden, 6 uur aankomen in Parijs. 's Avonds half 10 weer op de bus, en dan rond 5 uur weer in Nederland.

En ik vond het vreselijk. Nu moet ik wel zeggen dat ik ziek was, ik had een flinke keelontsteking en dan voel je je gewoon beroerd. Maar ik zat opgepropt op een stoeltje achter een vrouw die een uur in de wind stond, echt vreselijk. Ook de reis vond ik niet echt lekker, we stopten om het uur een kwartier. Niet echt perfect, ik voelde me toch al beroerd, en áls ik dan eindelijk weer in slaap was gevallen werd ik na een kwartier wakker omdat de chauffeur ging omroepen dat we gingen stoppen. Nors opkijken
Maar de buschauffeurs die we hadden waren super vriendelijk, en tja, het is een goedkope en makkelijke manier van reizen. Maar ik zou het geen tweede keer doen. Vond het ook niet fijn, dat als je bijv. in de 3e stad opstapt, je naast een vreemde moet zitten. Wij stapten op in Rotterdam, maar de bus was al in A'dam en Utrecht geweest. En iedereen die daar alleen was ingestapt was op een nieuw rijtje van 2 stoelen gaan zitten. Dus als je in Rotterdam instapt, zijn er nog zat plaatsen, maar ben je gedwongen om naast een (stinkende in mijn geval) vreemde te gaan zitten, terwijl je liever naast een bekende zit voor zo'n lange reis.

Ik zou voor een andere manier kiezen. Vork Trein, vliegtuig, auto.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 10:51

Dat klinkt niet zo goed Scheve mond Ik heb liever dat ze gewoon een uur of 3/4 doorrijden en dan een keer stoppen.
Ook zou ik wel graag naast mijn vriend willen zitten, het is toch voor een lange reis. Wij stappen ws in Eindhoven op,
de hoeveelste stad zou dat zijn?? Ik begin nu toch ernstig te twijfelen of we dit wel moeten doen..

Ik heb al gekeken naar de trein of het vliegtuig (een rijbewijs hebben we allebei nog niet) maar dat is nogal duur.
De bus was dan het goedkoopste wat ik kon vinden. Of weet iemand misschien een vrij goedkope (maar goede!) vliegmaatschappij, en die landt in Perpignan/Montpellier?? Bloos

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:34

Kijk eens op de site van rayonair, die hebben vaak wel leuke aanbiedingen. Verder goed googlen, vaak als je een rottige vliegtijd neemt op bijv een woensdag, dan betaal je niet veel

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:31

RoWi schreef:
Dat klinkt niet zo goed Scheve mond Ik heb liever dat ze gewoon een uur of 3/4 doorrijden en dan een keer stoppen.
Ook zou ik wel graag naast mijn vriend willen zitten, het is toch voor een lange reis. Wij stappen ws in Eindhoven op,
de hoeveelste stad zou dat zijn?? Ik begin nu toch ernstig te twijfelen of we dit wel moeten doen..

Eindhoven is 1 van de laatste haltes geloof ik, dan zit de bus dus al erg vol. Ga er maar niet van uit dat je naast je vriend kunt zitten! Wij hebben geprobeerd of er mensen waren die wilden wisselen van plek (wat maakt het immers uit naast welke vreemde je zit als je toch alleen bent?) maar dat wilden ze echt niet.
Verder zit je ook maar in die bus. Ik was dan ziek, maar kan normaal ook niet slapen in de bus, en dan kan je niks doen, terwijl de reis lang is. Geen lichtje aandoen om te lezen, geen filmpje kijken...
En dat stoppen is inderdaad heel erg vervelend. Soms rijden ze 2 uurtjes en stoppen dan een half uur, soms rijden ze maar een uurtje. Nors opkijken

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 16:05

Dat niet naast elkaar zitten vind ik echt heel jammer Scheve mond en vooral als je dan naast een stinkend en vies iemand terecht komt Clown Bedoel je met "geen lichtje aandoen om te lezen/geen filmpje kijken" dat ze die niet hebben in de bussen? Knipoog Het stoppen is lastig ja.. ik heb veel liever dat ze gewoon lekker doorrijden, dat ben ik ook van thuis gewend Lachen Gelukkig kan ik wel heel goed slapen in bussen/auto's, maar ik kan me voorstellen dat het rot is..
Ik weet nu zo goed als zeker dat we dit niet gaan doen Tong uitsteken Dan moeten we maar wat meer betalen en vliegen Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:36

Je krijgt ruzie met de mensen om je heen als je een lichtje aan doet, wij tenminste wel. Scheve mond Ze konden niets verdragen en stonken nog ook! Haha!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 15:40

Haha oke Haha!
Ik ga nu even kijken op de website van rayonair Lachen hoop dat dat wel iets is Scheve mond

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:28

Ik ben twee jaar geleden met de eurolines naar Polen geweest (vanuit België in mijn geval). Voor mij viel dit super goed mee. Ik was samen met vier vriendinnen, we zaten op de achterste twee rijen.. de bus zat niet helemaal vol (hoewel het wel begin juli was) waardoor we elk een extra plaatsje hadden. Ideaal op te slapen dus.
Naar mijn weten is de bus ook zeker niet elk uur gestopt. Ik geloof om de 4/5 uur (is het max aantal uren dat ze mogen rijden niet wettelijk vastgelegd?). Verder ook geen last gehad van stinkende mensen. De terugreis zat ik naast een vreemde, maar ook dat was geen probleem. Het lichtje aan of uit stoorde hem ook niet. Lachen

Verder ben ik ook gewoon vanuit milieustandpunt een veel groter voorstander van bussen, dan van vliegtuigen. Voor lange reizen vind ik een vliegtuig zeker oke, maar voor zo een korte reis zou ik sneller voor de bus dan voor het vliegtuig kiezen.