Vianden Luxemburg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Vianden Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 13:13

Binnenkort ga ik samen met mijn vriend een weekendje naar Luxemburg. We zitten in een hotel in Vianden.
Namelijk Grand Hotel Vianden. We gaan vier dagen/drie nachten en willen zo veel mogelijk leuke dingen doen.

Nu dus mijn vraag:
Wie is er weleens geweest?
Wat is er leuk om te doen in die omgeving?
Is iemand bekend met het hotel?
Waar kan je leuk eten in Vianden.
Hoe is Luxemburg-stad en wat zijn daar aanraders?

Verder zijn natuurlijk ook alle leuke tips zeeeeer welkom!

laulau85

Re: Vianden Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:37

Helemaal niemand hier die daar ooit geweest is?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:39

Hoi, ja, het is daar prachtig!!!

Wij zijn (hoe cliche) in het kasteel geweest, heeft ook nog een Oranjetelg gezeten daar.. je kan prachtig wandelen in de buurt en rondrijden met de auto.. Trier is een stukje weg maar ook de moeite waard!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:40

Dankje!

In welk hotel zaten jullie?

Ja het kasteel wilden wij ook gaan bekijken en ook gaan wandelen! Toevallig nog een route die jullie heel erg de moeite waard vonden?

Ja wij willen ook een dag naar Luxemburgstad en Trier stond eigenlijk ook op mn verlanglijstje haha...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:41

Ik ben zelf jaren geleden in luxemburg op vakantie geweest en zijn ookbij vianden geweest...
gewelidg!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:42

ja ik Haha!
fanatieke Luxemburgganger, en Vianden is een prachtig historisch stadje.
Hotel ken ik niet.
Maar het kasteel is leuk om te bekijken, van binnen viel het me wel wat tegen (als je andere kastelen in Luxemburg hebt gezien)

Wat je zeker moet doen is in de Kabelbaan Haha!
prachtig uitzicht over Vianden heb je dan.

Luxemburg stad ben ik alleen maar door heen gereden, nooit echt gewinkeld.
In Mersch heb je een leuk winkelcentrum.
Ook kun je naar Trier gaan, dat is een Duitste stad, erg leuke stad vind ik zelf.

In Diekirch zit een mooi museum over de 2e Wereld Oorlog, was érg indrukwekkend.

LaRochette is een zeer mooi stadje met kasteel.

Mullerthal kun je ontzettend mooi wandelen..

Wat ook leuk is: Remich, een tochtje maken over de Moussel

Oh en zou ik mijn lievelingsplaatje Beaufort bijna vergeten Haha! Echt een mooi kasteeltje is daar, meer een ruine, maar ik vond het de moeite waard
Tsja.. zijn zoveel leuke dingen in Luxemburg Haha!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:45

Haha vrees dat ik een weekje bij moet boeken als ik het zo hoor! haha!

Ja wij wilden ook misschien een dag naar Klein Zwitserland gaan? Hoe is dat? Net zo mooi als ze het in de boekjes beschrijven of niet? We hebben namelijk een boekje met ook enkele wandelroutes erin.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:46

ja dat is bij het Mullerthal, dat is erg gaaf Lachen
baal er van dat ik dit jaar niet naar Luxemburg kan, dat zou het 5e jaar worden, en ben er nog steeds niet op uit gekeken Haha!
Natuur is daar gewoon prachtig Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:48

Ok gaaf! Haha ja die namen zeggen me allemaal nog weinig haha. Maar ben heel benieuwd hoe het daar dan is!
Mijn vriend had al een route van 4 a 5 uur gevonden daar! pffff weet niet of ik dat vol hou haha...

Ja ik ben ooooit een keer in Luxemburg geweest met mijn nichtjes, oom en tante maar was toen een jaar of 7 dus moet eerlijk zeggen dat ik er weinig meer van weet haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:50

Wat je abslouut niet mag missen is het kasteel in Vianden, maar ik denk dat je dat wel snapt zodra je Vianden binnen rijdt Knipoog. Wij hebben dan de grensovergang bij Waiswampach (of hoe je dat ook mag schrijven) en gaan op een gegeven moment bij een kruising links waar je rechtdoor naar Diekirch kan en linksaf naar Kautenbach. Je komt dan boven Vianden in en hebt dan een heel mooi uitzicht op het kasteel.

Luxemburg stad is ook er mooi. Wij zijn altijd in Kautenbach gestationeerd waar de dorogaande trein stopt en gaan dus altijd met de trein naar Luxemburg stad. De treinen in Luxemburg zijn namelijk niet zo duur en het scheelt een hoop gedoe met de auto parkeren.

Het schijnt dat de stoeltjeslift in Vianden ook naar een heel mooi punt gaat, maar die hebben wij nog nooit geprobeerd. Misschien een idee voor deze zomer...

Niet al te ver van Vianden ligt Diekirch, ook wel een leuk stadje. En als je een beetje geïntereseerd bent in wat er in de tweede wereld oorlog is gebeurd hebben ze daar een erg mooi museum.

Wat die oranjetelg betreft. Vroeger was de koning van Nederland ook de groothertog van Luxembrug. Maar toen wij koningin Wilhelmina kregen waar ze in Luxemburg nog niet klaar voor een vrouw dus hebben ze de eerste man in lijn aangesteld als groothertog. In het kasteel hangt een stamboom waarop je kan zien hoe de familie van de groothertog verbonden is met ons koningshuis. Dat is trouwens ook de reden dat de vlag van Luxemburg hetzelfde is als die van Nederland maar dan met een lichtblauwe band ipv een donkerblauwe.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 12:54

Dankje voor de informatie. Ik moet eerlijk toegeven dat we ook Vianden uitgekozen hebben omdat we op de plaatjes zon mooi dorpje aan het water zagen met een mooi kasteel op de heuvel haha...Erg he....

Help nou weet ik echt niet meer wat we allemaal moeten gaan doen in die 4 dagen haha.... Tong uitsteken

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:28

Haha Nou Vianden is het echt waard hoor Knipoog
wij zijn in ons huisje bezig deze zomer, daarom gaan we niet naar luxemburg dit jaar, maar anders hadden wij weer lekker aan de Sure gezeten in Wallendorf-Pont!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 13:31

Ok ja huisje is ook heel belangrijk! Dat hebben wij afgelopen zomer gehad haha dus toen zijn wij niet op vakantie geweest dus dan dit jaar op vakantie en weekendje weg haha! Voor ons (vanuit brabant) is het makkelijker te doen in een weekendje dan voor jullie wat betreft afstand...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:32

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:33

laulau85 schreef:
Ok ja huisje is ook heel belangrijk! Dat hebben wij afgelopen zomer gehad haha dus toen zijn wij niet op vakantie geweest dus dan dit jaar op vakantie en weekendje weg haha! Voor ons (vanuit brabant) is het makkelijker te doen in een weekendje dan voor jullie wat betreft afstand...

Inderdaad Haha!
Ja voor ons is het zo'n 6 uur rijden helaas.
Ik wil wel graag in mei naar Luxemburg, maar weet niet of het nog wat wordt, haha

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 13:35

WAUW!!!
Nou kan ik echt niet meer wachten tot mei!! pffffff haha.....

Ja wij zijn er in 3 a 3 1/2 uur rijden.
Haha als je ook in mei gaat lopen we elkaar misschien nog tegen het lijf daar. Boktmeeting in Luxemburg haha...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:38

hoi
ik zit in de buurt van vianden (bij dasburg) op een camping en ben dus al vaak naar vianden geweest.
Als je iets van het kasteel wilt zien, kun je misschien iets opzoeken over de fim: de brief van de koning.
Deze hebben ze namelijk daar laatst gemaakt (ik herkende beelden).
In de zomer zijn er vaker middeleeuwse weken. Dan is het hele dorp in middeleeuwse stijl en zijn er markten, ridders etc. Heel leuk om te zien.
leuk om te doen is inderdaad de stoeltjeslift.
Ook leuk om te doen is klimmen (dat was er in ieder geval vorig jaar). Je hebt daar meerdere parcoursen om te klimmen.
DE weg erheen is wel moeilijk, je moet namelijk een berg oplopen via een smal weggetje.
Voor de rest is de natuur daar prachtig . bji vianden zelf ken ik de wnadelwegen niet zo goed, dus ik weet niet precies waar je daar het beste kunt wandelen.
Bij vianden is ook nog een zwembad (volgens mij).

Luxemburg stad is heel leuk om heen te gaan. JE kunt het beste met de trein gaan. Kost heel weinig en je bent mestal sneller daar dan met de auto. Wel zijn er daar echt heel oude treinen en je moet dus geen luxe verwachten.
Denk er wel aan dat als je het station uitkomt in luxemburg dat je dan altijd naar rechts gaat.
1 keer zijn we per ongeluk naar links gaat dan kom je bij kantoren en seksshops uit (=niet de bedoeling lijkt mij)
Maar voor de rest echt super daar:)

(valt niet op dat ik daar graag ben Hyper!)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:40

hahaha ja de seksshops Huilen van het lachen daar zijn wij een keer verdwaalt met de auto in die buurten Huilen van het lachen Nagelbijten / Gniffelen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 13:42

Haha ja volgens mij heb je die overal wel... In Amsterdam kan je er ook niet omheen Tong uitsteken haha...
Maar wel handig om te weten dat ik die kant niet op moet haha...
Ik heb altijd wel een handje van verdwalen dus....

Hermlein heel erg bedankt ook voor de info! Opzich wel leuk om die film te zien maarja dan is wel de verbazing bij het in het echt zien minder ben ik bang...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:13

Echternach vind ik nog leuker dan de stad luxemburg zelf!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:20

MissToseland schreef:
Haha Nou Vianden is het echt waard hoor Knipoog
wij zijn in ons huisje bezig deze zomer, daarom gaan we niet naar luxemburg dit jaar, maar anders hadden wij weer lekker aan de Sure gezeten in Wallendorf-Pont!

Haha, wij gaan juist naar Luxembrug omdat we dit jaar een beetje op de kleintjes moeten letten (mijn ouders hebben daar een caravan staan dus zijn we met diesel en verblijf al een heel eind klaar).

hermlein1989 schreef:
Wel zijn er daar echt heel oude treinen en je moet dus geen luxe verwachten.

Ligt er een beetje aan welke trein je hebt, ik heb in Luxemburg hele gammele gevallen gehad (met name de boemeltreintje die de heel dag korte afstanden op en neer rijden) en hele luxe (zeg maar de intercity's die toevallig ook in het gehuch Kautenbach stoppen waar wij altijd zitten).

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:38

@ Falona, ja maar wij gaan net in de zomer met huis bezig, de vakantiedagen van mijn vriend hebben we nodig om te verfen/verhuizen

wij zaten 3 weken luxemburg voor €250 nl Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:45

Wij moeten ook nog kijken hoe we het precies gaan doen aangezien we eind juni de sleutel van het nieuwe huis krijgen, maar waarschijnlijk kan mijn man rond die tijd nog wat extra vrij krijgen voor het huis zodat we in de bouwvak naar Luxemburg kunnen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:46

Jaloers Haha! hihi

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 12:43

Tis druk op de huizenmarkt haha!

Maar effe ontopic: Weten jullie nog leuke eettentjes/restaurantjes in Vianden?