Ik vind Frans sowieso een geweldige taal, ik heb er iets mee. En je leert het het beste door het in het land zelf te leren spreken is mijn ervaring. Ik heb tot en met 4 VWO Frans gehad, daarna het laten vallen. Jaren later ben ik bij een Nederlandse reisorganisatie gaan assisteren bij reizen te paard in het zuiden van Frankrijk, maar ondanks dat ik daar soms drie maanden was, ging mijn Frans niet echt goed vooruit omdat ik vooral tussen de Nederlanders zat! Je houdt wel de basis bij, want je doet toch boodschappen enzo, maar echte gesprekken enzo, nee.
Vorig jaar zijn een vriendin van mij (die al jaren in Frankrijk woont) en ik te paard van Nederland naar Zuid-Frankrijk gereden. Nou, na drie maanden je fulltime staande moeten houden tussen de Fransozen weet je je uitstekend verstaanbaar te maken hoor! Ik vond het zalig om de taal op die manier beter echt in de praktijk te leren spreken, met iemand erbij die het goed spreekt, maar mij wel de kans gaf het zelf te doen, en ook kon vertalen wat ik echt niet verstond. Met het ECHT MOETEN gaat het het snelste, want ze spreken op het platteland meestal echt geen andere talen.
Dat je niet de hele dag les hebt lijkt me uitstekend, je kennis heel gauw UIT dat klaslokaal meenemen de echte wereld in, je mond opendoen en OEFENEN! Heerlijk, leuk, leuk dat je dat wilt gaat doen, ik wens je heel veel plezier! Bedenk wel dat na drie weken zoiets nog niet "geheid" zit, je zult het wel moeten bijhouden.
Groetjes
Licorne