Over 2 weken naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Over 2 weken naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 01:51

Oooh het is eindelijk zover!!
Over 2 weekjes ga ik naar Amerika!
Ik ga er voor 3 maanden heen om te werken op een dressuurstal daar.
Maar nu mijn vraag..

Wat moet ik allemaal inpakken!!
Het is er behoorlijk koud... Vorige week was het er nog -18..

Brrrrr Nagelbijten / Gniffelen

Dus:

-3 maanden Amerika
-Niet bekend in dit land qua reizen/vliegveld enz.. (heb er wel wat over opgezocht natuurlijk)
-Eerste keer zolang van huis hihi.

Maar wat is nu echt belangrijk mee te nemen..
(behalve fototoestel en 2 extra batterijen Vork )

En wat moet ik vooral thuis laten??

NatassJa

Re: Over 2 weken naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 16:00

Niemand die me helpen kan??

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:29

Ik zou vooral veel wollen dingen meenemen! En veel laagjes..zodat je kunt combineren. Katoen zou ik zoveel mogelijk proberen te vermijden, als dat nat wordt, is dat heel, heel koud. (spreek uit ervaring Clown ) Winddicht jack lijkt me ook wel fijn.. en iets van thermo ondergoed. (Thermolaarzen?)
Zou ook iets luchtigers meenemen en iets 'leuks' om aan te doen. Lekkere warme pyjama Dromen

Fototoestel lijkt me handig ja Knipoog zou ook een 'dagboekje' meenemen, iig iets waar je wat in op kunt schrijven als je daar behoeft aan hebt. Vind het zelf altijd leuk om 'quotes' van mensen op te schrijven, van een grappige situatie oid. (zie onderschrift *LOL* )

Uhm...zaklamp? naja toiletartikelen natuurlijk. Slaapzak evt. Een paar goede boeken zijn altijd fijn. Mp3 speler of iets soortgelijks en misschien iets van sudoku's?

Naja...hoop niet dat ik allemaal herhaald heb wat je al in je hoofd had.

Thuislaten: alles wat teveel is! Haha. Nee, tussen de paarden maakt t toch niet uit hoe je eruit ziet, dus probeer al te leuke truitjes ed thuis te laten. Tijdens mijn reis van 9 maanden had ik maar 3 broeken bij me bijv, meer dan genoeg. Heb daar nog wel een werkbroek gekocht, maar dat vond k wat anders. Teenslippers (voor onder de douche miss, niet alles is even schoon) of sloffen kunnen ook fijn zijn Lachen en warme sokken natuurlijk Knipoog

Heel veel plezier iig! Haha!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 15:09

Oh super!! Zitten wel paar dingetjes bij die ik nog niet bedacht had. 3 broeken maar joh?? Gaaaap Hihi, ik dacht neem mn halve klerenkast mee, maar is dus niet nodig. Naja heb er ook een wasmachine dus eigenlijk heb je wel gelijk.. Super bedankt voor je tips!!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:19

Hoe ben je verzekerd? Met name ziektekosten en voor aansprakelijkheid? Daar kun je in Amerika ontzettend mee fout gaan, maar als het goed is kan de stal waar je gaat werken daar ook wel wat over vertellen.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 17:26

Alles is goed geregeld.. Gewoon doorlopende reisverzekering, ziektekosten zijn ook goed verzekerd..
Ik vertrek morgen Lachen

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:17

Veel plezier he! Zou bijna stiekem in je koffer kruipen Bloos Heb het hier ook wel weer gehad..

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 05:16

Esile schreef:
Veel plezier he! Zou bijna stiekem in je koffer kruipen Bloos Heb het hier ook wel weer gehad..

In haar koffer naar Amerika? mwa, mij echt niet gezien, daar krijg je mij met nog geen 20 stokslagen meer heen.

Zijn fijnere plekken op de wereld hoor. Plekken waar je niet extremist of crimineel bent tenzij je het tegendeel kunt bewijzen. Plaatsen waar je gewoon welkom bent.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:32

Firedancer schreef:
In haar koffer naar Amerika? mwa, mij echt niet gezien, daar krijg je mij met nog geen 20 stokslagen meer heen.

Zijn fijnere plekken op de wereld hoor. Plekken waar je niet extremist of crimineel bent tenzij je het tegendeel kunt bewijzen. Plaatsen waar je gewoon welkom bent.

Ik ben ook geen Amerika fan hoor...maar ben t ff zo zat hier, dat k echt weer ff weg wil, maakt niet uit waarheen! (maarja..als ik mag kiezen dan liever Nieuw-Zeeland en Australie..*LOL*

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:18

zit nu in vliegtuig te wachten tot we gaan. Mn reis gaat nu echt beginnen.. Lachen