Gezocht: goedkope vliegreis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Gezocht: goedkope vliegreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 23:03

Ik wil aan het einde van het jaar op vakantie naar Australië, enige probleem is dat ik nog nooit heb gevlogen..
Daarom zou ik graag is een dagje (of een weekendje) ergens gaan winkelen in het buitenland, puur om is te ervaren hoe het gaat op zo'n vliegveld en met vliegen..

Probleem is alleen dat je op al die vergelijkingssites een bestemming moet invullen en dus nergens een max prijs in kunt vullen Knipoog dus ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven van bestemmingen die niet te duur zijn om te gaan vliegen (als het uberhaupt kan max 100,- retour..)

[edit: ik ga niet vluchten hoor maar vliegen Tong uitsteken Knipoog Clown moet maar weer is mn nederlandse spelling door gaan nemen Knipoog)

Lenneke_

Re: Gezocht: goedkope vliegreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:55

We zijn vorige week met Ryanair van Maastricht naar Spanje gevlogen. 30 euro voor een retour. www.ryanair.com
Je moet de site goed in de gaten houden, soms hebben ze ineens een actie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 12:57

Naar londen is het meestal spotgoedkoop net als naar Berlijn, Basel en Rome.
Kijk maar bij easy-jet, BMI-baby an zoals lenneke zegt: Ryanair.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 13:01

Daar ga ik in mee. Kijk bij Ryanair, ze hebben veel heel goedkope aanbiedingen.

Met welke maatschappij ga je naar australie?
Mijn 1e keer vliegen was ook daarheen. Met MalaysianAirlines van Schiphol naar Adelaide met een overstap in Kuala Lumpur. De vlucht is lang, maar niet erg vervelend. In die grote vliegtuigen kun je filmpjes kijken, spelletjes doen, noem het maar. Omdat die vliegtuigen zo enorm zijn zit je ook echt stabiel.

Later ben ik eens met BrusselsAirlines van Brussel-Zaventem naar Berlijn gevlogen. Was erg leuk ook, maar niet te vergelijken. Schiphol, KL, Adelaide zijn echt enorme vliegvelden. De goedkopere lijnen vliegen veelal van de kleine vliegveldjes. Met allebei is niets mis, maar het is echt anders.

Pheyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:52

ik heb vrijdag via ryanair een retour voor 34.02 geboekt.. als je alleen dagje gaat winkelen dan was het nog veel goedkoper want dan hoef je de 18 euro voor tas inchecken niet te betalen Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:57

Wij gingen met z'n drieen en hadden één koffer. Je mag 10 kilo handbagage per persoon en een koffer mag 15 kilo wegen. Dus mochten we bij elkaar 45 kilo meenemen, dat was zat voor ons.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 18:26

Bedankt voor de tips. Zoiets is idd wel wat ik zoek! Gewoon dichtbij voor 'bijna niks'.

@ delerium: ik heb nog geen vlucht geboekt naar australie, maar voor zover ik prijzen heb gecheckt gaat de meest geschikte vlucht met britisch airways.