Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
batje schreef:Wij gaan over 2 weken naar Gozo, heb er enorme zin in! Volgens mij is het geen eiland om nachtenlang te feesten, maar voor een relaxvakantie lijkt het me ideaal
casperrr schreef:Wij zouden er 2 jaar geleden heen gaan. Maar volgens het reisbureau viel er niet veel te beleven (als je een goed strand had, had je weer geen leuk stadje, en had je een leuk stadje had je geen tot amper strand, wat meestal nog heel slecht was.)
Wij zijn toen naar Kos geweest, eilandje bij Griekenland, en dat is mij úitstekend bevallen!
vikki schreef:Oke, ik heb mijn mailtje van onze Maltese klant opgezocht en hier volgen wat tips :
Cultureel gezien zijn tripjes naar Mdina en Valetta echt een 'must do' (vooral Mdina vonden wij fantastisch! Vlakbij Mdina zit ook een soort kunstenaarsdorpje waar je het nodige aan glaswerk, sieraden etc. gemaakt kan zien worden en kan kopen. Wat vervoer betreft is een hoop heel erg goed te doen met de bus (als alle zitplaatsen bezet zijn wat minder fijn als je -zoals mijn vriend- bijna 2 meter bent, maar ach... goedkoop, je komt er makkelijk en hoeft je niet druk te maken over parkeergelegenheid)
*Voor boot excursies raadt hij alleen excursies aan via Captain Morgan aan, zie : http://www.captainmorgan.com.mt/cruises.htm . In St. Paul's Bay zit iig minimaal 1 Captain Morgan agentschap, maar in Buggibia zelf ongetwijfeld ook want ik heb talloze Captain Morgan agentschapjes gezien. Hij raadt in eerste instantie een cruise op de Fernandes I of II aan of anders de Spirit of Malta cruise (catamaran). Ik heb zelf de Spirit of malta cruise gedaan en dat was erg leuk, maar bij nader inzien dacht ik dat de Fernandes I of II beter bij me had gepast...
(wegens het type mensen aan boord
)
*zie hier een paar nuttige websites:
http://www.mta.com.mt/
http://www.visitmalta.com/
http://www.malta.nl/
http://www.di-ve.com/
Op Malta is ook Popeye Village, de oorspronkelijke set waar de Popeye film met Robin Williams is opgenomen, tegenwoordig in gebruik als een water/pretpark. Was wel erg leuk om (van buiten) te zien, we zijn er alleen niet in geweest.
De volgende restaurants zijn door hem aanbevolen (even in het Engels want dan hoef ik alleen copy&paste te doen):
Restaurants: If your looking for the informal type, cheap price and good food, typical Maltese which you won’t find in the St.Julians and Mass touristic cities then go to Mgarr and eat rabbit and quails. There is United restaurant which is the best one. But the place is full of villagers restaurants. Below are my other tips.
United Restaurant: Mgarr village, specialty is Rabbit, escargot, horse meat and quails. It’s a hunters restaurant and is very popular with Maltese. You need to book before. It is situated in the Northern part of the island and is made for villagers usually.
Grabiel Restaurant: Marsascala city, speciality is Fish and seafood. Small restaurant but very good. As soon as the owner notices your foreigners he’ll invite you to show you his kitchen and how he cooks. Its on the expensive side.
Gillieru Restaurant, St.Pauls’ Bay: Very good Fish restaurant. Average priced
Dolce Vita, St.Julians city: Very good all rounder restaurant. Famous for having pop stars visiting him. Expensive
Luzzu Restaurant, Marsaxlokk fishing village. This restaurant is famous for giving Gigantic plates full of fish. Try the mixed grill and let the chef amaze you.
La familia in Marsascala. When Bas was in Malta we took him there. Its very good. Speciality is fish.
Het restaurant dat ik even 'vet' gemaakt heb, daar zijn wij ook geweest en dat was echt erg goed en betaalbaar! Het hoort bij een hotel en reserveren is misschien aan te raden, dan kan je nl gegarandeerd zijn van een tafeltje buiten met prachtig uitzicht voor de baai / zee.
maaikemuis schreef:Als je houdt van feesten, zuipen en bij het zwembad liggen, dan zal het best leuk zijn. Maar als je houdt van natuur en cultuur en mooie dingen wil zien, dan ben je echt op de verkeerde plek. Malta is 1 grote stad en de 4 toeristisch mooie plekken moet je delen met nog 10000 anderen.
flowerxxx schreef:Ik ben er enkele jaren geleden geweest. Erg leuk eiland maar 2 weken is ruim genoeg om alles te zien. Je hebt enkele grotere steden, en een aantal badplaatsen.
De hoofdstad Valetta is heel erg mooi (werelderfgoed), zwemmen met dolfijnen is er mogelijk en je kunt er heel goed duiken/snorkelen zowel beginners als gevorderden. Zit echt vol met tropische vis echt prachtig! Verder kan je er een dag met de boot om de andere eilanden te bezoeken.
Er heerst een ontspannen sfeer en iedereen spreekt Engels.
Lielle schreef:Gozo is ook leuk voor een dagje en Medina vond ik ook heel geslaagd.
batje schreef:Lielle schreef:Gozo is ook leuk voor een dagje en Medina vond ik ook heel geslaagd.
Ik heb net 10 dagen op Gozo doorgebracht en het was echt heerlijk.. veel gezien (tempels, kerken, natuur etc) maar ook veel geluierd.. We zijn een dagje naar Malta geweest voor de paardenrennen, maar heb me verder prima op Gozo vermaakt!
Zal wel wat foto's plaatsen als ik thuis ben (zit nu op Malta Airport.. vertraging)