Cairns - Melbourne, hoelang en welke periode?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Cairns - Melbourne, hoelang en welke periode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:20

Het liefst zou ik eind 2009/begin 2010 (ligt eraan of ik optijd het geld bij elkaar heb) naar Australie willen. Denk dat ik dan van Cairns naar Melbourne ga of andersom. Of zijn er nog mooie dingen aan de andere kant van Australie die je gezien MOET hebben? Hoeveel maanden/weken heb je nodig om het deel Cairns-Melbourne te doen als je zoveel mogelijk wilt zien? Hoef het niet in vogelvlucht te doen, wil best af en toe eens ergens wat langer blijven om een beetje 'uit te rusten' (leven van een backpacker kan best zwaar zijn Tong uitsteken ). Welke maanden zijn eigenlijk het beste qua weer om in dat gebied te reizen? Geloof dat het dan hoog zomer is of niet? Als het echt te warm is kan ik denk ik ook wel in een andere periode erheen gaan.
Het is nog ver weg allemaal maar vroeg dit me gewoon eens af. Heb wel wat rond gezocht op internet maar kon de antwoorden hierop niet vinden.

Megan_

Re: Cairns - Melbourne, hoelang en welke periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:13

Hoe lang je er over doet is heel verschillend, wil je doordauwen en neem je weinig rusttijd of doe je easy, strand/relaxdagje tussen door, wil je alles doen wat er te doen is of maak je keuzes ? Ga je er ook werken, of alleen reizen? Reizen alleen kost meer geld maar minder tijd, als je ook werkt kun je langer blijven maar ben je ook veel vakantie tijd kwijt met werken& werkzoeken Lachen

Of je van noord naar zuid gaat of andersom is heel verschillend. Ga je in December dan is het zomer, dus dan is het weerverschil niet zo groot. Maar in September hadde wij in Queensland dikke 30graden elke dag en eind okt waren we in NSW in Sydney en daar was het sommige maar 15 graden en bij gelukje schoot het eens richting de 25graden..

Dit verschil is in zomer minder heftig maar jekan kiezen eerst koud dan warm of andersom...

Daarnaast raad ik je aan Fraser Island te bezichtigen, ter hoogte van Hervey Bay ( boven Brisbane), dat is zo'n geweldige ervaring!

Wij hebben ook veel andere excursies gedaan en parken bezocht, voor info kun je me alles vragen Lachen Maar dat weet je wel Knipoog

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:38

Van december tot +/- maart is in het noorden het regenseizoen. Dit houdt in warm en vochtig. Bijkomstig nadeel is dat, ivm, box jellyfish (giftige kwallen), er alleen gezwommen kan worden in netten welke in zee zijn geplaatst. Je kan wel gewoon naar het Great barrier Reef aangezien de kwallen alleen dicht bij de kust gevaarlijk zijn. Tijdsbestek is inderdaad moeilijk in te schatten. Als je de mogelijkheid hebt om een aantal maanden te gaan wil ik je dit zeker aanraden.

Wat je zeker moet zien is het great barrier reef. Fraser Island is ook een echte aanrader. Zelf vond ik Atherton Tablelands bij Cairns ook erg leuk. Cape York is mooi. Blue Mountains zijn ook de moeite waard. Eigenlijk teveel om op te noemen.

Zelf heb ik mijn Australie (en Nieuw Zeeland) route gepland vanuit de Lonely Planet gids. Onmisbaar voor de backpacker. Wel in het engels maar zeer toegangelijk geschreven.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 07:46

Ga druk op zoek naar allelei dingen die je wilt zien en bekijk ook wat je budget is, dan kom je al een heel eind verder. Je kan ook op de waarbenjij.nu website kijken naar mensen die die kant op zijn geweest, kan je beetje hun dagboek aflezen

Maruscka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:33

ik volg dit even want ik ga dit jaar ook naar Australie en Nieuw Zeeland! Misschien dat er nog wat ideetjes bij komen