Aanbevelingen Zuid Afrika?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Aanbevelingen Zuid Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 22:38

Ik zit aankomende zomer voor bijna 2 maanden in Zuid Afrika (Port Elizabeth) en ik heb nog wat tijd over om te reizen. Nu ben ik op zoek naar jullie ervaringen en must-sees (Krugerpark heb ik al op mijn lijstje staan) dus kom maar op! Haha! Alle info welkom!

Katja

Re: Aanbevelingen Zuid Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:41

Als je van Port Elizabeth richting Kruger reist komt je langs Saint Lucias wat echt waanzinnig mooi is. Echt een uniek gebied en park.
Verder is het de moeite waard om via Swaziland te reizen en daar een paar mooie dagen in een wildpark te boeken. De prijzen liggen daar extreem veel lager dan in Zuid-Afrika.

Als je tijd hebt om de Drakensbergen te bezoeken is dat ook zeker de moeite waard. Durban kun je naar mijn mening beter overslaan maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:32

*Stipje

Ga volgend jaar ook 3 maanden naar Z-Afrika (Port Alfred)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 10:15

Dank je Katja! Nog meer mensen??

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:19

@ Katja: wij hebben ook via Swaziland gereisd, gewoon omdat we anders heel er om moesten rijden. Wij moesten 3 uur wachten voor een stempeltje voordat we over de grens mochten.
Saint Lucias is inderdaad heel erg mooi!! Ik kan je ook blijdepoort aanbevelen! is ook heel erg mooi!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:21

Dat is wel vervelend als je zolang aan de grens moet wachten. Wij hebben er beide keren dat ik in Swaziland ben geweest minder dan een kwartier over gedaan.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:55

Ik heb mijn moeder nog even gevraagd om ideeën en zij zei:
Lesedi Cultural village is erg mooi!! de site: http://www.lesedi.com/
Je krijgt daar een rondleiding en ze laten daar zien hoe al die stammen vroeger leefden.
In de winter is het in kaapstad heel erg nat zei ze, dus als je nog mooi weer wilt hebben moet je daar niet echt heen gaan.
De drakensbergen zijn ook erg mooi.
Verder kan ik even niks bedenken Tong uitsteken maar als ik nog iets bedenk zal ik het hier wel neerzetten.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:56

Ik zal mijn moeder eens vragen, ze zitten nu 3 weken lang in Zuid-Afrika. Ze reizen dan wel overal langs, maar ze komen ook in het krugerpark en port elizabeth

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:12

mijn zwager woont dicht bij PE en wij zijn er ook een aantal weken geweest. ik vond het een erg mooie omgeving. Mijn zwager woonde tegenover het prive wildreservaat shamwari. (is nu deels opgekocht door shamwari en hij is met zijn gezin verhuisd)

de parken waar wij ook zijn geweest zijn o.a.; Addo (olifantenpark), Shamwari, Mountain Zebra

Verder zijn er erg mooie steden in het zuiden.

Ik wens je erg veel plezier met je vakantie en geniet er van.
Laatst bijgewerkt door Sammy78 op 25-02-08 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:13

UK_eef schreef:
Ik zit aankomende zomer voor bijna 2 maanden in Zuid Afrika (Port Elizabeth) en ik heb nog wat tijd over om te reizen. Nu ben ik op zoek naar jullie ervaringen en must-sees (Krugerpark heb ik al op mijn lijstje staan) dus kom maar op! Haha! Alle info welkom!

Komen mijn ouders net vandaan!!! Zal ze eens vragen voor tips!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:19

Kaapstad (Tafelberg, Waterfront, Robben Island)
Stellenbosch (Oom Samie se Winkel, Tokara)
Franschhoek
Gordon's Bay
Kaap de Goede Hoop
Boulders ( Pinquins)

Maar is dus 800 km. van P.E. verwijderd!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:21

Ik ben vorig jaar zomer ook naar Zuid-Afrika geweest.. En ook bij Port Elisabeth!

veel dingen die echt leuk zijn zijn al genoemd..
Zelf vond ik het ook heel leuk om een prive-park te bezoeken..

Weet zo de naam niet, maar als je dat graag wilt weten kan ik je die wel geven.. Dan moet je maar even een PB sturen!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 09:51

Op dit moment zit ik in Zuid Afrika. In Kaapstad. In de maand mei ga ik reizen. Zie onderschrift voor de ervaringen Knipoog

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 13:36

Dank je, ik ga zeker kijken!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:42

Ik vertrek 4 april voor 10 dagen naar Stellenbosch/Kaapstad.

Mijn hubbie gaat deze tocht fietsen www.cape-epic.com en bij de finish wacht ik hem op waarna we nog 10 dagen vakantie hebben.

Wij zullen dus in de buurt van kaapstad blijven maar daar is ook genoeg te doen.
Als we terug zijn kom ik wel even melden wat de highlights waren. Cool

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 18:20

Als je tijd/ zin hebt om te werken en het leuk vindt om achter de schermen te kijken bij wildlife-projecten heb ik nog wel een paar emailadressen/ websites voor je? Ik heb zelf 2 mnd gewerkt in ZA, op wildlifeprojecten (apenopvang, private game farm, wildliferehabilitation centre en een reptielencentrum). Je kunt via organisaties boeken, maar als je zelf boekt wordt het ee stuk goedkoper. Kan al vanaf een week Lachen Let me know Lachen Is wel echt de moeite waard vond ik Ja

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:36

@ Bar: heel gaaf! Veel plezier!
@ MarianneR: jij hebt PB!

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:38

Die dingen die LCharlotte opnoemt zijn zeker de moeite! Wat ik ook absoluut kan aanraden is Cape Agulhas en de omgeving daar, werkelijk een van de mooiste plekken waar ik al ben geweest!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:55

Ik ben ondertussen al 3x in ZA geweest.
Mijn persoonlijke hoogtepunten daar :

* Hluhluwe /Umfolozi National Park : Is na Kruger het grootste wildpark. ( van Groot Kruger was ik trouwens zelf niet wild van : was nbeetje 'beekse bergen' gevoel. Je rijd daar met je wagen over het asfalt en hoopt dan in de verte eens n diertje te zien...nee geef mij dan maar de privé parken daar).

* Balule Game Reserve : Grenst aan het groot Krugerpark. Het is een privé wildpark net iets boven hoedspruit. Hier heb je het drifters bush camp ( www.drifters.co.za). Dit is nog een tamelijke betaalbare privelodge. Maar de game drives hier zijn doodgewoon af : je rijd in een open 4x4 door de brousse op zoek naar het wild. Wij hebben toen de big 5 zeer uitgebreid gezien. ( wel wat anders dan Kruger dus).

* Simunye Zulu Lodge : ik zie hierboven dat Lesedi aangehaald word. Dat was voor mij echt te toeristisch en commercieel. Ik vond Simunye zo'n unieke ervaring : Je moet om een bepaald uur aan een trading post zijn. Daar staan dan paarden gezadeld te wachten. Dan daal je de vallei in te paard door de ongeschonden natuur olv een Zulu gids. Vond ik prachtig!! Dan kom je in een heus Zulu dorpje aan waar je dus ook slaapt. In stenen hutjes met stenen bad, stenen toilet, ... 's avonds rond het kampvuur hebben we Djembé gespeeld met de inwoners ,gaven zij ons een showtje,... Vond ik echt wel knap en speciaal!

* Addo National Park : ligt maar op een uurtje van PE. Ook een tof natuurpark met focus op de Olifanten.

* Sani Pass / Lesotho : Met de 4x4 de Sani pass op ( 2000m hoog) en dan Lesotho in. Cultuurshock verzekerd!!

* Pongola : Ook een natuurpark maar dan eerder gericht op het waterwild. Hier hebben we in een camp geslapen dat opgemaakt was uit luxe tenten!

Zo kan ik nog tientallen dingen opnoemen...
Als je graag wat adresjes van leuke en goedkopere accomodaties wil...pb box staat open!! Haha!
Alvast veel plezier : zoiets vergeet je van je leven niet!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:18

Een van die projecten die ik noemde is in Balule, erg leuk daar. We hebben daar een nightwatch gehad (slapen in de bush en dieren tellen die komen drinken bij waterhole) en toen heb ik daar een cheetah gezien. Het was erg droog toen ik er was dus niemand verwachtte dat er cheetahs zaten.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:19

Nog een die niet genoemd is.

Mijn lief is februari door z-af getrokken en was helemaal dol op Coffee-bay aan de kust!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:32

Kan er niet 1 Afrika topic gemaakt worden?
Ik spring steeds van de een naar de ander Haha!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 08:12

Dat is misschien wel handig ja!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:26

Daar ben ik ook voor Ja
Ik had er trouwens al een geopend: Afrika 2008 bij BI Lachen

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:43

Ts wat leuk dat je naar PE gaat! Daar heb ik ook een maand gezeten. Naja in de weekenden dan Haha! Door de weeks werkte ik in het Addo Elephant National Park. Die je overigens zeker moet gaan bekijken! Mag ik vragen waar je gaat logeren in PE, mag via de pb. Misschien kan je nog een paar mensen de groeten voor me doen Clown

Verder is leuk in of in de buurt van Port Elizabeth:
Bayworld
City tour
Township tour
Ocean safari
Diepzeeduiken
Sandboarding
Paardrijden, via een cross met natuurlijke hindernissen naar de zee Vingers aflikken Ik weet helaas niet meer waar. Weet alleen nog dat mijn paar Red Eagle heette Haha!

Bij/in Kaapstad:
Peninsula tour/Cape of Good Hope
Seal Island
En natuurlijk de Tafelberg Cool