Fuerteventura, Corralejo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Fuerteventura, Corralejo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 19:57

Jaja! Dit jaar ga ik héérlijk naar Fuerteventura!

Ik ga naar Corralejo, naar Oasis Village.

Zijn er mensen die hier mee ervaring hebben? Wat zijn de plekjes die je moet hebben gezien daar?

Give me tips Haha!!

Ons appartementencomplex:

Afbeelding

Afbeelding

Ik kijk er zó naar uit!! Haha!

Stopcontact

Re: Fuerteventura, Corralejo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 16:54

Oké niemand dus Clown ?

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:33

Ik ben afgelopen jaar naar Corralejo geweest!
Als je naar een mooi stand wilt, moet je naar het strand net buiten Corralejo bij de RIU hotels.
Heel mooi strand, maar wel hoge golven! Haha!
Daarnaast zijn wij een dag naar Jandia geweest aan de andere kant van het eiland. Daar was het strand nog veel mooier, met heel helder water.
Verder hebben wij nog een dag gemountainbiked, zijn we een dag naar Lanzarote geweest, maar we hebben vooral een relaxte vakantie gehad!
Smeer je wel goed in, want door de wind heb je het niet in de gaten dat je ligt te bakken en daar hebben wij dus ook de hele week last van gehad!
Veel plezier! Haha!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:44

Ik ben in de kerstvakantie naar Fuerteventura geweest, mijn broertje en zijn vriendin lagen daar met de boot dus we waren op familiebezoek zeg maar.
Als we niet op familiebezoek zouden gaan, was ik er waarschijnlijk niet heen gegaan.
Weinig cultuur, niet echt spectaculaire natuur enzo.
Maar als je van een luie vakantie houdt is het daar goed toeven!
Waar je goedkoop en heel erg lekker kan eten is in het hotel van Las playitas. Erg goede kwaliteit (mijn ouders zijn nogal kieskeurig) voor weinig geld. (een zeer uitgebreid buffet, voor 14 euro pp)
Hier heb ik toen paardgereden, een erg leuke ervaring: www.reiten-fuerte.de
Verder kan je er vanalles doen, surfen, duiken, zeilen, wandelen noem maar op.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:45

Nog een tip:
huur een auto, het is erg leuk om het eiland te verkennen ipv op je resort te blijven. Het is er niet druk op de weg en je ziet nog eens wat!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:06

Ik ben er ook geweest, ook in Corralejo!

Wat moet je gezien hebben? De zon Haha! Haha!

Het eiland is niet zo spectaculair mooi of lelijk en er is niet veel te doen... maar er wordt een hoop georganiseerd vanuit je resort!! Het kost wat, maar is wel enorm leuk!

Zo zijn wij met een catamaran mee geweest, heerlijk dobberen op het water en wat snorkelen en lekker eten op de boot. Na 2 uurtjes werd je weer voor je resort afgeleverd, ideaal Haha! .
Wij zijn ook met het openbaar vervoer naar het zuiden geweest (duurde lang, maar je ziet zo wel heel het eiland Haha!) en hebben daar een dagje strand gedaan. Het strand daar is heel uitgestrekt en niet zo massaal.

Wil je in corralejo naar het strand? Dan moet je net buiten corralejo gaan, naar Flachbeach (zo noemen ze dat volgens mij). Daar kan je golfsurfen en kite-surfen. De bus stopt daar en het kost geloof ik rond de 4 euro (heen en terug).

Wat ook leuk is, is de afrikaanse markt! Dat is bij het waterpark (valt wel op Haha! ) en dat is één keer in de week (in de ochtend)! Dat is wel leuk om gezien te hebben en je kan er veel leuke dingetjes kopen.

Corralejo zelf is in de avond wel gezellig. Leuke barretjes om wat te drinken in de avond (vaak met life-muziek) en er zijn veel souvenirswinkeltjes.

Als je ergens heen wilt dan moet je het aan de receptie van je hotel vragen, die weten vaak heel veel en zijn erg vriendelijk (Onze receptionist heeft ons bijvoorbeeld super geholpen met het vertellen over zijn passie (surfen Tong uitsteken) en heeft ons toen zelfs naar het strand gebracht, okee.. dat was misschien uitzonderlijk vriendelijk, maar hij moest er toch zijn)
Daarnaast spreken ze alle talen en kunnen ze zo een afspraak voor je regelen als je ergens mee mee wilt (zoals catamaran, auto huren, bustijden ed) en in mijn geval helpen vertalen op het politiebureau!

Veel plezier!

[edit]

volgens mij heb ik nog een foto waar jullie resort op staat (de daken dan Tong uitsteken) Ik zal eens even door mijn foto's spitten!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 18:20

In tegenstelling tot jou ga ik dit jaar (voor de 3e keer) naar het Zuidelijkste puntje van FuerteVentura: Jandia! Lachen FuerteVentura is echt geweldig, het waait er wel als een gek maar dat is opzich niet zo'n punt. Voor zover ik weet zitten in het noorden de ''Bounty stranden''. Ik ben zelf niet zo'n strandganger (ik ben als de dood voor de zee, dichterbij dan 20 meter kom ik niet) dus dat interesseert me verder niet zoveel. Maar anderen schijnen het wel erg leuk te vinden. Lachen
Wij zouden vorig jaar in de zomer (1e keer Fuerte Ventura) ook naar Corralejo gaan maar dat ging uiteindelijk niet door.
Volgens mijn moeder is het landschap absoluut de moeite waard om te bekijken (tenzij je bang bent voor geiten zoals ik: dan heb je op het hele eiland eigenlijk niets te zoeken haha! het stikt daar namelijk van de geitenbeesten. Nagelbijten / Gniffelen ) zelf heb ik alleen maar aan het zwembad gelegen en plezier gemaakt: ik ben niet zo van het beestjes en boompjes kijken.

De mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam trouwens. Als je rookt: véél geld mee nemen want sloffen kosten daar niks. Je hebt al een pakje Chesterfield voor €1,80 terwijl je in Nederland €4,80 moet dokken.

Fuerte Ventura is echt ge-wel-dig en een absolute aanrader! Haha!