Wat te doen in Cancún?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Wat te doen in Cancún?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 19:27

Ik ben uitgenodigd om in juni een weekje vakantie te vieren met mijn broer en schoonzus en haar ouders. In Cancún, Mexico Cool We zitten dan in een all-inclusive resort, helemaal niet mijn ding (te toeristisch naar mijn smaak) maar zoiets sla je niet af als het je in de schoot geworpen wordt Haha!

Is er iemand wel eens in de omgeving van Cancún geweest? Waar moet je heen om te ontkomen aan de bingo's en animatieteams van het resort? Wat zijn culturele bezienswaardigheden die enigszins in de buurt liggen en de moeite waard zijn? Ik weet dat Cancún niet echt dé plek is om het echte Mexico te ervaren maar ik wil er wel zoveel mogelijk van meepakken Lachen

Paola33

Re: Wat te doen in Cancún?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:32

Je kunt naar tulum (maja tempel die op zee uitkijkt) of chicen itza, is wel een reisje maar dat is een van de grootste maja tempelcomplex. Maar daar ter plekke kun je aan de reisleider vragen wat je allemaal kunt doen, ik ben hier zo'n 5 jaar geleden geweest. Mocht je foto's willen zien kan ik je die wel mailen pm me dan maar, moet ze wel even zoeken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 19:52

Duiken!! Ben je lekker bezig maar toch niet druk. Knipoog

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 20:05

Ik ben afgelopen zomer naar mexico geweest, het was echt SUPER.. echt waar heerlijke vakantie gehad.. je kunt er echt veel doen, wij hebben een paar excursies gedaan zoals naar Tulum; maya tempels bekijken, Quad rijden, met dolfijnen gezwommen en naar Xel-Ha geweest, dit MOET je echt gedaan hebben, het is een heel mooi snorkelpark met super mooie visjes:D verder kun je ook curses duiken nemen enzo.. verder zou ik je aanraden om maar 1 excursie ofzo te doen naar de maya-tempels, want ze schijnen allemaal ongeveer wel een beetje hetzelfde te zijn..

welk plaatsje ga je eigelijk naar toe en welk hotel?
wij zijn in Playa del Carmen geweest, Hotel/Resort Quetzal

Groetjes!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:39

Cancun is echt verschrikkelijk toeristisch, en totaal geen echt mexico.. dus goed dat je wat tripjes wilt gaan doen! Je MOET echt naar Tulum, en dan idd de tempels bekijken (die stellen niet zo heel veel voor vergeleken met andere tempels), maar vooral naar het strand van Tulum.. dat is iets verder dan de tempels, en zoooo super mooi... Er gaan de hele dag van die minibusjes of tourbussen heen en weer van Cancun, langs Playa del carmen, naar Tulum, is iets van 2,5 uur rijden en kost een paar euro. Je kan vlakbij Tulum ook in grotten snorkelen, ook heel gaaf!
Chitzen Itza is ook wel te doen, 2 uur rijden denk ik! Als je naar een rustig strand wilt in cancun kan je t beste naar Delphin beach gaan. Daar zijn geen resorts Lachen
1 tip, doe gewoon alles zelf zonder reisleider, scheelt je heel veel geld, en is makkelijk te doen allemaal!
Laatst bijgewerkt door Aramat op 17-02-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:44

Ben al paar keer in Mexico geweest. Cancun vond ik een echte tegenvaller!

Maar hou je van dieren en natuur? XCARET!!!! daar moet je dan wezen, kun je door het gebied een snorkeltour maken.
Ze hebben er ook panters, dolfijnen, honderden babyschildpadjes etc etc

Kan gewoon met de bus (paar euro!!!!) vanaf het centrale busstation in Cancun gaan.
Die bussen kosten echt helemaal niks en eersteklas naar Tulum, Xcaret etc. Dat zijn wel afstanden van richting honderd kilometer maar met airco bus Bloos

Zou geen excursies boeken, achterlijk duur. Gewoon bus pakken en zelf heengaan (je lacht je rot om de prijzen dan)

ZOO CROCUCOON!!!! aanrader, daar vangen ze krokodillen en ander wildlife op, petting zoo dus je mag ze aaien en vasthouden (kleintjes dan, zijn ook babycrocs) slangen, aapjes, ze vangen alles op. Is een stichting en je moet bij je hotel vragen het is nl niet een standaard toeristen attactie, vlakbij Cancun. Daar zijn we met een taxi heengegaan we kregen die tip van een 'local'
Laatst bijgewerkt door mltex op 17-02-08 17:48, in het totaal 2 keer bewerkt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 17:47

ps GEEN paardrijtoch boeken, is om te huilen. Mooie posters van galoperende paarden langs het strand....niks van waar!

Staprit met 40 beginners Boos!

Je kan naar een prive ranch gaan, mensen heel gastvrij, zo kun je op een 'echt paardje' dan ook daadwerkelijk echt rijden.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:51

Wij zijn er vorig jaar geweest, maar dan in Playa del Carmen. Geweldig! Als ik jou was zou ik zeker een bezoek brengen aan zowel Tulum als Coba! Tulum is echt prachtig, en ze hebben er een ge-wel-dig strand! (Tenministe als je door loopt, en niet bij de massa mensen helemaal voorin het water induikt.) Stukje verder lopen en je hebt het mooiste verlaten strand wat je ook hebt gezien!) Kijk maar eens op de foto's in mijn profiel. Knipoog
Wij zijn ook met wilde walvishaaien gaan zwemmen in de Golf van Mexico (zie profiel). Het is een erg lange tocht, maar zeeeeker de moeite waard! Is echt machtig om met een wilde walvishaai van zeker 8 meter het water in te springen, en ze blijven gewoon rustig bij je zwemmen. Verder is duiken/snorkelen ook zeker aan te raden! Genoeg te doen al zeg ik het zelf! Cool

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 15:16

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:14

Ik vond chichen itza een ramp, maar ja ik was er tijdens de moesson Clown
Helemaal verzopen daar zonder ook maar 1 tempel gezien te hebben Haha!

Wat wij erg bijzonder vonden is door de dorpjes te rijden... alleen heb je dan wel 'last' van bedelende kinderen die op je ramen slaan en de hand door het raam steken als je die wat open hebt.

Xcaret vond ik super! Haha! Erg leuk om te snorkelen daar!
(mijn pa was helemaal happy met alle mooie vissen daar in de zee Tong uitsteken)

Eilandje cozumel is ook leuk voor een bezoek Lachen

Denk om corrupte agenten Clown niet dat je daar wat aan kan doen, maar ze zijn wel irritant. Wij kregen een bekeuring omdat wij door rood licht gereden waren... terwijl dat niet waar was. maar ja... wat doe je eraan Verward
(was wat afgelegen dus waren wij een makkelijke prooi voor hun)

Cancun hoef ik niet nog een keer naar toe, mij te toeristisch...
(al hebben ze wel een mooi groot winkelcentrum Tong uitsteken)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:41

Cancun is erg toeristisch. Maar de resorts zijn allemaal erg luxe. Ik vind het helemaal top om 2 weken verwend te worden in een 5 sterren resort. Geweldig. Ik denk er vaak aan terug. Het nadeel is wel dat het allemaal verschrikkelijk duur is daarzo buiten het resort. Maar de dollarkoers is gunstig voor ons dus dat merk je ook in mexico. Het is leuk om zelf een auto te huren en de wat kleinere dorpjes aan te doen. Dan zie je toch meer van het echte mexico. Wat ook heel leuk is is zwemmen met dolfijnen in parc nizuc. Dat is een waterpretpark aan de rand van Cancun. Neem dan wel het pakket voor de hele dag (trainer for a day) want je kunt ook kiezen voor een half uur dat kost wel iets minder maar een hele dag is echt leuker. En er zit eten bij een t-shirt en 3 foto's per persoon.Alleen jammer dat er zo veel amerikanen zijn in Mexico. Voor hun is het net spanje. Ze zijn ook behoorlijk luidruchtig maar daar kom je nog wel achter.
Maar vooral: relax, geniet van het lekkere eten en de mooie zee!