Must see in Barcelona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Must see in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:18

Hoi! Doei!

Dit jaar ga ik samen met mijn ouders en oom & tante naar Barcelona voor 6 dagen (van 1 juni t/m 6).
Vandaag is dan alles eindelijk geboekt, was nog een gedoe want zo ongeveer elk vliegtuig zit al vol netzoals de meeste hotels. Nu toch wat leuks gevonden. We zitten namelijk in Regencia Colón.

Wie heeft er goede tips voor Barcelona? Wat moet je gezien, gedaan of mee gemaakt hebben? Wat kan je beter vermijden en andere tips Lachen

Nienke_17

Re: Must see in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:25

Allereerst gaaf dat je naar Barcelona gaat! Ben er twee jaar geleden geweest en ga misschien dit jaar weer Haha!
Wat ik ontzettend indrukwekkend vond was toch wel het park van Gaudi, de Sagrada Familia, de kathedraal van Barcelona en het beeld van Coleumbus aan het eind van de Ramplas. En lekker wandelen en shoppen door de steegjes en over de Ramplas vond ik ook echt heerlijk. De levende beelden zijn ook echt geinig om te zien en om mee op de foto te gaan. Wat ik wel vervelend vond was dat er redelijk veel dieren in kleine hokjes te koop aangeboden worden op de Ramplas. Wat ik je wel wil aanraden is om niet alleen door Barcelona rond te gaan struinen en dan bedoel ik meer in de steegjes. Sommige zijn erg smal en er lopen nog wel eens aparte typjes rond.
In ieder geval heel veel plezier en plaats je foto's als je bent geweest? Haha!

Oeps vergeten, het stadion van Barcelone Camp Nou en het Olympisch stadion zijn ook echte aanradars.
Ook kon je daar ergens in de buurt met zo'n karretje aan een kabeltouw omhoog de berg op, echt een fantastisch uitzich!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:27

inderdaad Ramplas en niet te vergeten de fontijnen!Zeker een aanrader als het donker is, aangezien het verlicht is.

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:30

Ja de fontijnen zijn ook idd een echte aanradar!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:33

Okee bedankt! Lachen

Jaa foto's zullen er zeker gemaakt worden, heb een lichte fotografie verslaving! *LOL* K zal er dan ook wel een paar plaatsen.

Hoe groot is Barcelona? Niet alles te belopen lijkt me, metro is daar goed? (ik ken de metro van Parijs in de spits.. Nagelbijten / Gniffelen )
Strand gaan we ook zeker naar toe Ja Verder veel uit eten Vingers aflikken En veel rondlopen en bekijken!
Ons hotel ligt trouwens in en Middeleeuwse wijk en vlakbij de Pamplas en 1km van t strand Tong uitsteken

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:39

De Ramplas is heel mooi ja, let wel op je spullen, ik liep daar met duur camera-spul en durfde mijn tas niet los te laten.

De Sagrada Familia (weet niet exact hoe je dit schrijft) is ook mooi om naar te gaan kijken, jammer als je die mist denk ik.

En uiteraard de fonteinen, die zijn prachtig 's avonds. Het is er wel erg druk, bij ons reden tientallen bussen (stampvol) af en aan met toeristen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:41

Dames, het is de RamBlas... *LOL* Ik ga in Maart heen, heb een hotel midden op de Ramblas, ik wil zowiezo naar de Sagrada Familia, dat Park waar ik de naam van kwijt ben Clown Dus hou dit topic even in de gaten Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:47

T lijkt me echt heel erg leuk Barcelona. Ik heb wel wat met grote steden Haha! Die drukte vind ik echt geen punt, en mn spullen houd ik erg dicht tegen mn aan. En als mn camera mee is laat ik die niet los *LOL*

Verder geen gevaar punten om t zomaar te noemen?

Pa en ik wilden trouwens naar wedstrijd van Barcelona gaan. Toen werd mn ma kwaad! *LOL*

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:47

OoappeloO schreef:
Okee bedankt! Lachen

Jaa foto's zullen er zeker gemaakt worden, heb een lichte fotografie verslaving! *LOL* K zal er dan ook wel een paar plaatsen.

Hoe groot is Barcelona? Niet alles te belopen lijkt me, metro is daar goed? (ik ken de metro van Parijs in de spits.. Nagelbijten / Gniffelen )
Strand gaan we ook zeker naar toe Ja Verder veel uit eten Vingers aflikken En veel rondlopen en bekijken!
Ons hotel ligt trouwens in en Middeleeuwse wijk en vlakbij de Pamplas en 1km van t strand Tong uitsteken

Ik zag je fotoverslaving in je profiel idd Tong uitsteken
Zou zeker omdat je veel wilt gaan doen en er niet zo heel erg lang ben de metrop pakken.
Ik ben er eind september geweest en toen was de metro helemaal niet druk.
Weet niet hoe het bij jou dan is maar er zijn veel opstapplekken op centrale punten.

@ Splash: Sorry voor de spelfout..

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:49

OoappeloO schreef:
Pamplas

Haha!
Je bedoelt la Rambla? De grote boulevard?
Strand is leuk, maar erg goor en krap. Een wandeling in de Barri Gotic, een erg leuke en oude wijk, is echt een aanrader, da's middeleeuws Barcelona (incl de oude kathedraal (die is niet van Gaudi)). De metro is zeer goed! En airco, heerlijk bij 40 graden in de zomer...
La pedrera en casa Batllo, appartementencomplexen van Gaudi zijn erg gaaf, vooral ook even naar binnen gaan. De bazar, bij la Rambla, erg gezellig om eens rond te kijken. Eten moet je zover mogelijk van La Rambla af doen, dan wordt je niet afgezet.
Vork
Voor moderne architectuur is het oude Olympische dorp heel gaaf. Daar kan je in de haven (La Barceloneta) ook erg leuk stappen.
Qua kunst is het picasso museum erg mooi. Als je tijd hebt voor een wat langer tripje, is een bezoek aan het Dali-museum in Figueres zeer de moeite waard!
Verder natuurlijk de geijkte plekjes, Parque Guell, Sagrada Familia, magische fonteinen, koninklijk paleis enz. Ik vond Camp Nou ook erg leuk, maar ben altijd al Barca-fan geweest Knipoog
Veel plezier!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:51

De dierentuin in Barcelona is ook leuk! Er is een dolfijnenshow.. Verder is het picassomuseum ook erg leuk om te bezoeken!
Sagrada is al genoemd. Je hebt meerdere Gaudi plekken om te bezoeken in Barcelona, zijn allemaal erg mooi en leuk!
Lekker winkelen ook natuurlijk, maar let idd op je spullen. Paar jaar geleden werden de stokbroden uit mn handen gejat waar ik bijstond Haha! Ik heb ze gelukkig wel weer terug kunnen ' jatten' onder een scheldcannonade in het Spaans!

pff Ing ahhaha ik was eerder Vork

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:52

Parque Guell, die bedoelde ik Lachen Ik ben erg benieuwd naar Barcelona, ben zwáár verslaafd aan Valencia, dus heel benieuwd wat ik nu gaan aantreffen!

Enne, wat zijn leuke stapplekken in La Barceloneta?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:53

Had je net mijn hele verhaal getypt Daf? Haha!

Edit:
De baja beach club, zit daar aan het strand Knipoog Maar da's wel erg Hollands... Geen idee wat momenteel hip is eigenlijk. Ik heb daar alweer een paar jaar geleden gestapt..In het Maremagnum gebouw zitten iig heel veel kroegjes en wat grote clubs!
Laatst bijgewerkt door Grobegni op 13-02-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:57

Casa Mila, Sagrada Famillia, Parque Guelle. Absoluut aanraders! Ramblas mag je uiteraard ook niet missen. Verder moet je zeker weten de tapasbarren bezoeken! Je moet wel even vragen bij de lokale bevolking naar de goede want er zitten echt hele goede bij maar ook slechte. Wat overigens geen aanrader is, is een hotel of appartement nabij de ramblas. Geloof me je doet geen oog dicht. Erg gehorig.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:02

Jah Haha! haha Grobegni en ik zijn samen een paar x in Barcelona geweest, vandaar dezelfde tips Haha!
Wij zaten in een hostel vlakbij de Rambla, van de stad zelf hebben wij helemaal geen last gehad, maar slapen hebben we ook niet gedaan idd. Maar dat kwam door een snurkende Italiaan op onze kamer Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 22:32

We zitten op een paar minuutjes lopen van Rambla(of met s als je Catalaans spreekt Haha! ).
Was zo-net even een tik fout van me Bloos

Maar genoeg te zien en te doen zo te lezen! Haha!

@ Def: ahh Spaanse scheldwoorden, kan je me een paar handige leren? *LOL*

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:05

Haha nee, daarvoor moet je bij Grobegni zijn Haha!
Die is daar een kei in!
Maar ik was het trouwens niet die scheldde, maar de zwerfster van wie ik mijn stokbrooden ' terug jatte'
Veel plezier!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:02

Ik word zo wel in een vreemd daglicht gezet Schijnheilig Maar je mag me altijd pb-en Duivel
OoappeloO schreef:
T lijkt me echt heel erg leuk Barcelona. Ik heb wel wat met grote steden Haha! Die drukte vind ik echt geen punt, en mn spullen houd ik erg dicht tegen mn aan. En als mn camera mee is laat ik die niet los *LOL*

Verder geen gevaar punten om t zomaar te noemen?

Pa en ik wilden trouwens naar wedstrijd van Barcelona gaan. Toen werd mn ma kwaad! *LOL*

Ik ben al veel in Barcelona geweest en ook in andere grote steden, maar je hoeft echt niet spastisch je tas vast te houden hoor! In de metro is het soms wat hectisch en de zigeuners op la Rambla moet je ontwijken, maar in de rest van stad is het allemaal erg relaxed! Er zijn tot heel laat op de avond altijd nog veel mensen op straat, in het centrum zijn dan niet echt verlaten straatjes.
Wij zijn ook naar een wedstrijd geweest, zo'n voorronde van de Champions League. Verder zijn er in de zomer geen wedstrijden, dus da's misschien wat onhandig. Het was wel heel gaaf. Begon pas rond 9 uur, anders was het te heet, eerst het clublied zingen enz. Supersfeer! Als het kan, doen!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-08 22:42

K zal kijken of ik mn pa kan overhalen mee te gaan Haha!

Maar camera laat ik zowiezo niet los Clown Is mn kindje! *LOL*

Pff daar ook van die zigeuners, die waren er in Parijs ook zo veel. Die waren echt vervelend, gingen aan je trekken als je doorliep, en stapten zowat in de taxies bij mensen die aankwamen op Gare du Nord.

Barcalona klinkt mij relaxder dan Parijs, daar liepen veel 'rare' mensen rond in de metro's.

K vind het dagritme in Zuid Europa echt geweldig. Pas 's avonds eten en lekker lang doorgaan Haha! En al die mensen en gezelligheid.

Oom en tante die mee gaan spreken trouwens heel goed Spaans, dus qua taal gaat het wel goedkomen. Ze zijn zelf ook wel eens in Barcalona geweest.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:33

Mizz_mol schreef:
Casa Mila, Sagrada Famillia, Parque Guelle. Absoluut aanraders! Ramblas mag je uiteraard ook niet missen. Verder moet je zeker weten de tapasbarren bezoeken! Je moet wel even vragen bij de lokale bevolking naar de goede want er zitten echt hele goede bij maar ook slechte. Wat overigens geen aanrader is, is een hotel of appartement nabij de ramblas. Geloof me je doet geen oog dicht. Erg gehorig.

En natuurlijk niet te vergeten Casa Battló, ook van Gaudí. Dát is pas prachtig. Het is wel duur om er binnen te gaan (€ 16,- p.p. vorig jaar), maar zeker de prijs waard Ja. Ik vond deze persoonlijk mooier dan Casa Mila.
Ik kan trouwens Hostel Europe enorm AFRADEN!!! Daar lopen de 10 cm grote kakkerlakken bij bosjes over de muur, en geloof me, dat slaapt niet fijn, want ze zijn eng Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen .
En die zigeuners zijn behoorlijk irritant ja, dat zijn schooiers, pfff. We hadden er zelfs een aan ons tafeltje staan met haar kind in een oude pyamabroek. Toen ze wegliep zakte de pyamabroek bij dat kindje af en wat zat daaronder: een dure spijkerbroek Bloos! . Ik ben blij dat ik ze niks gegeven heb Vork .

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:02

Alles wat hier al genoemd is idd Haha! Maar ik moet er wel bijzeggen, verspil je geld niet aan een kijkje binnen de Sacrada Familia. Dat is echt zonde van je geld. Hoewel de buitenkant echt prachtig is Ja

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 20:19

Okee nog een paar leuke tips erbij Haha! Dank!

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:11

De meeste tips zijn hier al gegeven. Ik wil je wel waarschuwen, als je iets gaat drinken op een terrasje op La Rambla ben je meestal voor een cola 6€ kwijt. Er zitten natuurlijk ook goedkopere terrasjes tussen, maar die moet je zoeken.
Maar nu ben je gewaarschuwd, zodat je niet achterover valt van de prijs. Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:19

De Sagrada Familia vond ik mooi van buiten, maar van binnen had ik het eigenlijk wel snel gezien. Het was ook beredruk en gelukkig heb ik hoogtevrees, dus ik hoefde niet in de rij te gaan staan om naar boven te mogen.

Casa Mila vond ik erg apart. Daar waren we vroeg, nog niet zo'n lange rij. Best veel foto's gemaakt daar, het dak leent zich daar ook echt voor. Parc Guell vond ik mooi, daar kun je je ook wel een paar uur wandelend en fotograferend vermaken. Het was er wel druk, maar daar merk je in zo'n groot park eigenlijk weinig van. Parc de Montjuic vond ik ook mooi.

Nienke_17 schreef:
Ook kon je daar ergens in de buurt met zo'n karretje aan een kabeltouw omhoog de berg op, echt een fantastisch uitzich!

Bedoel je niet de kabelbaan naar Montjuic? Toen ik er was, was dat een professionele kabelbaan, zo'n enorm skiliftgeval en geen karretje aan een touwtje. Er gaat wel een metro steil omhoog (en omlaag) maar ook dat ziet er heel strak uit.

Anyway, wij zaten in een hotel met een zwembad op het dak vlak bij de Ramblas, Hotel America volgens mij. Geen last gehad van lawaai - of we zaten er net ver genoeg vandaan, dat kan natuurlijk ook. Het was iig niet het drukste gedeelte van de Ramblas.

Wat vervoer betreft: je kunt dagkaarten kopen voor de metro. Wij planden het zo dat we de ene dag allerlei dingen gingen doen die vlak bij elkaar lagen (dus alles te lopen) en dan de volgende dag dingen die wat verder van elkaar af lagen, en voor die dag kochten we dan een dagkaart.

Zeer weinig last gehad van 'schooiers' trouwens. Misschien trek ik die mensen niet aan ofzo (of misschien zegt dat wel iets over mezelf Tong uitsteken).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 12:25