Weekendje London

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nanka

Weekendje London

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 17:54

Hoi!
Ik wil graag in april ofzo een weekendje naar London met m'n vriend.
Iemand tips/suggesties/ideetjes, waar en hoe boeken?

Muffin_

Re: Weekendje London

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:01

erg leuk, maar wel prijzig (vooral hotel, transport in London en eten, attracties etc). Je kunt bijv. goedkope vlucht met ryanair of easy jet boeken.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 19:49

Ik zou een vliegticket bij ryanair (eindhoven) of easyjet (amsterdam) boeken. Boek ruim van tevoren, des te goedkoper kom je uit!
Probeer bagage in een kleine weekendtas/koffer mee te krijgen zodat je die als handbagage mee kan nemen, dan kun je via internet inchecken en hoef je niet 2uur van tevoren op het vliegveld aanwezig te zijn Ja Scheelt bovendien in de kosten, bij ryanair betaal je namelijk vrij veel voor bagage!

Neem in Londen zelf niet de alom aangeprezen treinen vanaf het vliegveld naar het stadscentrum, die zijn vrij duur in vergelijking met de bussen die ook rijden. Als je met easyjet vliegt kun je vanaf Stansted bijv. de bus nemen voor 8 pond enkele reis. De trein is al 16 pond voor een enkeltje Knipoog
Let op de terugweg wel op dat je een bus eerder neemt, als je net als ik in de file komt te staan mis je je vliegtuig op een haartje na net niet Nagelbijten / Gniffelen

Je kunt een hotel boeken als je privacy wilt, maar ik heb voor €18 per nacht in een jeugdherberg overnacht. Deelde een kamer met 7 medestudenten en 1 vreemd meisje, maar sliep daar ook echt alleen maar en was verder de hele dag de hort op Tong uitsteken Ik sliep in het Astor Victoria, keurig hostel met heel fijn personeel en nette douches Ja

Koop ter plekke metrokaartjes per dag, je hebt alleen een kaartje nodig voor de zones 1&2. Als je ná half10 een kaartje koopt krijg je een dalkaartje, dit kost je 5,30 pond. Met dit kaartje kun je overigens ook op alle bussen in de stad stappen, heb regelmatig de dubbeldekker genomen, erg leuk ook! *LOL*
Eten kun je zo duur maken als je zelf wilt, ik heb heerlijk en heel gezellig gegeten bij bijv. de Pizzahut. Was echt een heel gezellig restaurant en voor 6 pond kon je onbeperkt pizza eten Vork

Aanrader is, mits je daarvan houdt, daar naar een musical te gaan Hyper! Ik ben naar de Sound of Music geweest en dat is iedere pond waard geweest! Wij hebben toen pas 5 minuten voor de voorstelling kaarten gehaald omdat we last-minute besloten te gaan, maar áls je weet dat je gaat, moet je op Leicester Square je kaartjes halen bij kleine zaakjes voor goedkope kaartjes. Je herkent de zaakjes meteen en anders ter plekke even vragen. Scheelt soms wel de helft van de prijs! Ja

Veel plezier, ik vind het nog altijd een wereldstad en ga er ieder jaar toch wel een keer heen Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:25

Ik zou Van Nood reizen adviseren, dan ga je wel met de bus (lekker omslachtig, onder de zee door of met de ferry), maar is wel super goedkoop omdat je incl hotel boekt.