New York, 6=4 dagen.. genoeg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

New York, 6=4 dagen.. genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 22:42

Hii,

We zitten erover na te denken om met zijn 4en naar New York te gaan in oktober. Je bent dan rond de 750 euro kwijt voor vlucht en accomodatie voor 6 dagen, waarvan je er dus 4 effectief in New York bent.

Is het het waard om voor vrij veel geld (het is ex eten e.d.) 4 dagen in New York te zijn? Of beter langer gaan?

Misja

Re: New York, 6=4 dagen.. genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:50

Ik ben begin maart 5 dagen in New York geweest en toen had ik het wel weer eventjes gezien daar! Ik zou zeggen dat 4 dagen echt wel genoeg zijn voor de echte high lights te zien!

Wel zou je kunnen overwegen om er nog een week aan te plakken en met een binnenlandse vlucht naar bijvoorbeeld San Fran te vliegen. Binnenlandse vluchten kosten geen drol!

Mag ik vragen waar je hebt geboekt bij welke luchtvaartmaatschappij?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 22:53

We hebben nog niets geboekt, maar gaat via Arke worden. Deze reis is dan van Oad (die Arke ook aanbied). We vliegen dan met KLM.

Het punt is dat 2 van de drie maar 4 vrije dagen hebben. Met een weekend erin is dat dus 6 dagen totaal voro de reis.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:57

ik zou langer gaan ik ben 3 jaar geleden 8 dagen geweest en dat was precies lang genoeg, er is zoveel te zien en te doen. ik had echt niet korter gewild, maar ook niet langer. Het is zon drukke stad na 8 dagen ben je ook echt op maar ga je wel met een ged gevoel naar huis. New york is echt heel erg stoer!!!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:33

Ik wou er in april heen gaan een lang weekend.
Iemand die ik ken zei dat het 1000 euro kost ongeveer per week.
Hoe korter je gaat des te duurder...
Ik denk dat ik afhaak... Ga ik liever naar de zon voor dat geld Knipoog

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:44

4 dagen New York in ruil voor zo'n zwembad brandstof? Zonde van het milieu.

Als je dan al helemaal de plas over wilt, neem dan fatsoenlijk de tijd om rond te kijken voor dat geld en die milieubelasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:47

Zonde om zoveel geld te betalen voor een ticket en dan maar 4 dagen te blijven ! Ik zou wachten tot je een keer langer kunt en dan een week of 4 gaan en dan gewoon door Amerika trekken. Hebben mijn 2 tante's en oom's ook gedaan met de kinderen en dat vonden ze echt heel gaaf Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 16:53

We hebben inderdaad uiteindelijk besloten om volgend voorjaar, en dan wat langer, naar NY te gaan en dit jaar oktober Barcalona ofzo Lachen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 16:54

Juul schreef:
Zonde om zoveel geld te betalen voor een ticket en dan maar 4 dagen te blijven ! Ik zou wachten tot je een keer langer kunt en dan een week of 4 gaan en dan gewoon door Amerika trekken. Hebben mijn 2 tante's en oom's ook gedaan met de kinderen en dat vonden ze echt heel gaaf Lachen

4 weken? Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar ik heb niet zoveel vakantiedagen hoor Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:57

Mn ene oom heeft het zelfs met zn drukke baan weten te fixen Clown Ik heb ook geen idee Nagelbijten / Gniffelen
Hmm.. leraar worden ? *LOL*

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:59

Als het goed is heb je ongeveers 25 vakantiedagen, is dus 5 weken. Tenzij je parttime werkt, maar dan worden die gecompenseerd met je parttime dagen.

4 dagen zou ik ook te kort vinden. Je zit lang in het vliegtuig en zal last hebben van een jetlag, waardoor je eerste dag new york eigenlijk al wegvalt. Je houdt dus 3 dagen over om de stad te verkennen, wat dus veels te kort is.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:16

@ Juul: 1 van ons is leraar, de rest heeft inderdaad 25 vrije dagen. Maar om nou 'bij'vakantie van 4 weken te gaan doen.. gaat echt te ver!

@ Mistic, zoals je in de titel en de beginpost kan lezen gaat het om een reis van 6 dagen, waarvan je effectief 4.5 dag in New York bent Lachen

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 08:04

4 dagen is meer dan zat voor New York hoor! Maar ik begrijp dat het al verzet is haha.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:39

voor een stad is 4dagen genoeg om alle highlights te doen Ja Maar wil je daarom heen ook nog relaxen en buiten ny dingen bezoeken dan wordt het erg krapjes!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:44

Wij zijn in oktober 3 dagen (volle dagen, exclusief aankomst en vertrekdag) geweest. Ik vond het lang genoeg om de mooiste en bekendste dingen gezien te hebben. Ik word gek van zo'n tijd in een drukke stad, hoewel Central Park weer geweldig relaxed was.

Wij deden dit wel als afsluiting van een camperrondreis van drie weken. Ik geloof niet dat ik de tickets en jetlag voor vier dagen over zou hebben ...