Naar de bergen... maar waar ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Naar de bergen... maar waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:02

Mijn moeder wil me deze zomer een keer voor 5 dagen meenemen naar de bergen, in een hotel. Maar waar is het nou het mooist/ leukst ? Met mn zus is ze in Zwitserland geweest. Het zou leuk zijn als er ook behalve wandelen en bergjes kijken nog wat meer te doen is, winkeltjes etc. Skieën/ snowboarden word niks, dat durft mn moeder niet en dat word in de zomer toch niks.

We gaan er sowieso met het vliegtuig heen, auto hebben we niet meer.

Iemand ideeën ?

Goof

Re: Naar de bergen... maar waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:04

Frankrijk heeft hele gave plaatsen.
Millau is een superleuke plaats die tussen de bergen ligt. Plaats zelf is leuk en genoeg te doen en in de bergen eromheen kun je ook genoeg ondernemen.
Bovenop een van de bergplateaus daar ligt bovendien ook nog een manege vanwaar je echt fantastisch kunt rijden.
Het is daar erg mooi!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 18:45

Zwitserland weer. Haha! De Jura is ook wel mooi.
Of misschien in dat gebergte tussen Zweden en Noorwegen? (Nooit geweest, dus weet niet of het mooi is. Haha! ). Of naar de Pyreneën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 11:00

Thanks !
Ik ga het even met mn moeder bespreken Lachen Frankrijk lijkt mij ook wel erg leuk idd.. Maar we gaan misschien ook al naar Parijs dus dan zouden we 2 keer naar Frankrijk gaan. Ik vind het niet erg maar weet niet of mn moeder dat leuk vind Lachen

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:16

de spitsbergen in Noorwegen?
wil ik zelf ook een keertje naartoe Ja

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:59

Noord-Italië, de Dolemieten. Prachtig landschap, veel ruiger dan de Alpen, leuke stadjes en een stuk goedkoper dan Zwitserland.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:02

waarom niet naar schotland? de highlands? is zo mooi en niet duur om te komen.
veel te doen vooral in de zomer dan heb je de edinburgh festivals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:26

Ik vind Innsbruck en omgeving heel mooi. Ik kan evt wat gidsjes voor je klaarleggen op het reisbureau? (loop stage bij het reisbureau)

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:11

Zwitserland! Natuurlijk even mijn nieuwe homeland promoten Haha!
Het heeft veel meer te bieden als bergjes en wandelen en alpenkaas. Alhoewel je dat er wel veel zult vinden. Er zijn ontzettend leuke steden en stadjes. Zurich is lekker internationaal, daar moet je heen als je graag ergens lekker wilt eten of uitgaan. Luzern is een beetje dorpser. Maar heeft weer veel te bekijken. Alles is makkelijk bereikbaar per trein. Je kunt zowieso leuk treinen in Zwitserland. Mooie uitzichten!!! De Gotthard route is leuk en zo zijn er meerdere van die trajecten. Ik zou zeggen, vlieg aan op Zurich en ontdek de rest per trein! Succes met het uitzoeken van een bestemming. Lachen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:41

TessaB schreef:
Zwitserland! Natuurlijk even mijn nieuwe homeland promoten Haha!
Het heeft veel meer te bieden als bergjes en wandelen en alpenkaas. Alhoewel je dat er wel veel zult vinden. Er zijn ontzettend leuke steden en stadjes. Zurich is lekker internationaal, daar moet je heen als je graag ergens lekker wilt eten of uitgaan. Luzern is een beetje dorpser. Maar heeft weer veel te bekijken. Alles is makkelijk bereikbaar per trein. Je kunt zowieso leuk treinen in Zwitserland. Mooie uitzichten!!! De Gotthard route is leuk en zo zijn er meerdere van die trajecten. Ik zou zeggen, vlieg aan op Zurich en ontdek de rest per trein! Succes met het uitzoeken van een bestemming. Lachen

Waar in Zwitserland woon je? Haha!
Zag in je profiel dat je ook een tijdje in Calgary hebt gewoond, daar woont mijn buurmeisje. Haha!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 16:47

Tsjechie is erg mooi. Horny misceski (schrijf je dat zo) Is ook dicht bij Harachov enzo. Ik ben er in december geweest maar het moet er zomers ook geweldig zijn

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 17:03

Loose schreef:
Waar in Zwitserland woon je? Haha!
Zag in je profiel dat je ook een tijdje in Calgary hebt gewoond, daar woont mijn buurmeisje. Haha!

In het kanton Uri, het Groningen van Zwitserland (afgelegen, plattelands en lekker conservatieve mensen Knipoog ), tussen de Alpen en aan de Vierwaldstättersee.
Wat geinig dat je buurmeisje in Calgary woont! Met veel plezier gewoond. Canada blijft voor altijd mijn 2e thuisland! Ook een leuke vakantiebestemming met bergen. Lachen