Marokko

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:14

Mijn vriend en ik gaan eind augustus naar Marokko: Agadir en Marrakech. En van daar uit willen we leuke dingen doen/zien.

Iemand tips of ervaringen? Haha!

Lisetjj

Re: Marokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:21

Ik ben daar mei 2007 geweest. (Meerdere plaatsen, maar deze heb ik ook bezocht *LOL*)
Het zijn super plaatsen!
Echt tips heb ik niet Tong uitsteken Alles is mooi!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 14:40

In welk hotel zat je?

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:11

Uhm, dat moet ik even nagvragen Tong uitsteken
Dat weet ik niet meer Clown

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:43

In Marrakech heb je zo'n toeristenbus die je langs de belangrijkste bezienswaardigheden brengt, erg handig! Uitstappen en iets van een half uur later komt de volgende weer en kan je weer instappen. Als je naar de souk gaat, op dat plein ervoor komen vaak al gidsen naar je toe die je willen begeleiden, niet doen, zij brengen je alleen maar naar hun connecties. Je moet er wel stevig in je schoenen staan want ze willen je natuurlijk van alles verkopen. Ik vond het een aparte en best wel indrukwekkende stad. Al die arabieren helemaal ingepakt en zo'n ernorm groot plein helemaal vol, eerste keer toen ik dat zag stond ik wel ff te kijken van "whoow". Wat ook leuk is om een dagtrip te doen naar een plaatsje aan de kust; Essaouira. Ik vond het een leuke plaats maar ik weet niet of het heel anders zal zijn dan Agadir.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:32

Ik heb een rondreis gemaakt, en ben oa ook in Marrakech geweest. Ik zou zeggen: let alsjeblieft heel goed op je spullen (beter geen rugzak om doen maar een tasje die je voor je houdt ofzo) en vergeet vooral in een Medina niet welke route je hebt gelopen, het is 1 en al doolhof daar!
Voorbeeldje:
Afbeelding
dit is Fez, een andere grote stad. En tsja, ga daar je huis maar ns zoeken Knipoog
maar meestal liggen de hotels in t centrum, dus dat zal wel meevallen Lachen
Veel plezier!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:28

Inderdaad goed op je spullen letten. En foto's maken is betalen Knipoog

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 08:42

Ik ben een aantal keer in Marokko geweest. De laatste keer ook in Marrakech. Ik kan me niet zo goed herinneren naar welke bezienswaardigheden we allemaal zijn geweest, maar Jama el Fna is sowieso mooi om te zien! Ik zal eens navragen hoe het hotel heette waar wij zaten, was een prima hotel. Verder af en toe bij mensen op visite geweest die in een mooier hotel zaten met een groter zwembad. Dat is natuurlijk wel handig met 't weer daar in de zomer!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 09:42

Ik zal iig goed op m'n spullen letten daar, bedankt voor de tip!

We willen graag een auto huren en zelf naar Marrakech rijden, voor zover ik gehoord heb is dat overdag gewoon veilig en goed te doen. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb echt zin om te gaan Haha!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:41

Ik zou zelf niet graag autorijden in Marokko, op sommige plaatsen is het erg chaotisch. Ik ken wel iemand die onlangs gereden heeft in de buurt van Marrakech en die vond het goed te doen, 's nachts ook. Je hebt wel lang voorpret als je pas in augustus gaat Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:41

Bloos Ik ben in Tangier geweest en vond het vreselijk!

Maar ik hoorde dat er veel leukere plaatsen zijn dus waarschijnlijk heb jij het een stuk beter!!! Marokko is niet te vergelijken met hier , veel armoe en zwerfdiere. Daar moet je beetje tegen kunnen. Het zijn vooral kleine smalle straatjes in het centrum en makkelijk om te verdwalen. Misschien een City Highlight doen met een gids?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:03

Ik zou het doodeng vinden om zelf in Marrakech te rijden of om bijv. daar bij mn vader in de auto te stappen. Raad het niet aan om daar zelf te gaan rijden! Het is echt zó chaotisch daar, alles rijd door elkaar heen. Denk dat het gevaarlijk wordt als wij als westerlingen daar tussen gaan rijden. Vond het in de taxi al eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:02

Vanuit Agadir, euh iets zuidelijker van Agadir ( 10 / 15 km of zo ) is een soort natuurreservaat met flamingo's e.d.
Je kan naar Taroudant ( en nog zo'n dorpje, Tarout geloof ik ) in Tarout heb je een mooie oase waar je ( wel lekker toeristisch Clown ) per ezeltje doorheen kan. Was wel erg mooi Ja
Taroudant is 1 van de vele ommuurde steden, maar wel erg leuk. Is niet zo super groot, dus minder massaal dan de grote steden.
Essouiara is absoluut een aanrader Ja Super mooi, prachtige ruige kustlijn en als je wat afwijkt van de touristische routes kom je makkelijk in de ' echte ' wijken ( waar je dus nauwelijks een toerist ziet ).

Autorijden is buiten de grote steden ( zeker overdag ) prima te doen. De wegen zijn niet superdruk. In het donker zou ik niet aanraden, de wegen zijn niet allemaal super onderhouden en de Marrokanen houden ook graag van scheuren 's avonds met weinig verlichting Clown
Al hebben ze wel geniale 'verkeersregels' in 't donker Haha! Als je wil inhalen sein je met je grote licht ( vooral op wegen met slecht overzicht of als je achter de zoveelste overvol beladen vrachtwagen zit Clown ) je voorganger geeft dmv. z'n knipperlichten een seintje dat het veilig is ( volgens mij was het heel simpel, rechterknipperlicht = niet doen, linker = wel doen, veilig ) vervolgens sein je nog eens, dat je er echt langs gaat en violà, ingehaald ROFL ROFL

Probeer trouwens ook echt in de kleine dorpjes in het binnenland te komen. Toen ik er was, was het nog Ramadan en op de terugweg vanuit Marrakech wilde onze gids graag eten toen het mocht Lachen Hij vroeg of hij mocht stoppen, uiteraard, geen probleem.( dat je het überhaupt vraagt Verward maar ja alles voor de klant hè) Wij hadden zo 1,5 uur de tijd om wat rond te lopen en kwamen terecht bij wat wij dachten een verlaten boerderij. Niet dus Clown Toen de hond aansloeg kwamen er 2 meisjes naar buiten en binnen 2 tellen stond de complete familie buiten Haha! In m'n beste Frans wat gebabbeld en ja hoor, ze stonden erop dat we binnen kwamen om mee te eten. Echt werkelijk fantastisch. Zo hebben we dus genoten van een geweldige overdadige maaltijd, fantastische mensen Ja Dat was stiekem toch wel de mooiste ervaring van de hele vakantie Haha!

Agadir zelf is niet heel veel bijzonders, veel hotels en erg gericht op de toerist die lekker 'veilig' op het 'erf' Clown van het hotel blijft. Wij hadden echter nieuwe vrienden gemaakt bij wat shop-eigenaars, dus daar zaten we regelmatig de hele avond aan de praat en aan de thee Haha!
De vismarkt is wel een aanrader, laat je alleen niet verleiden door een kraam-eigenaar die daar 'toevallig' ook heen moet. ( als je daar geen zin in hebt iig ) Hij zal je dan wel even de weg wijzen en de markt laten zien en geheel toevallig belandt je uiteindelijk bij z'n vistentje ROFL Haha! Hoewel de beste man z'n verhaal vanaf minuut 1 heerlijk doorzichtig was, hebben we wel van z'n aanbod gebruik gemaakt. Met hem zijn we op de veiling belandt en dat was ook wel een unieke ervaring, je ziet niet iedere dag dat er haaien geveild worden Clown En zo'n drama is het ook niet om in z'n vistentje te belanden, het kost echt niets en het is zó gruwelijk lekker. De grote garnalen en allerlei soorten vis werden vlak voor onze neus op een mooi vuurtje bereid. Zo vers tref je het zelden Ja ( je moet je alleen niet af laten schrikken door de lijmsnuivende weesjes die er zitten, de vistentjeshouders passen een beetje op die jongens. Ze mogen onder de afdakjes slapen en krijgen te eten daar. )

Ja Marroko was 1 van mijn mooiste vakanties tot nu toe, prachtig land, geweldige mensen!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 21:13

Megan, jammer dat jij het niet leuk hebt gehad... Had je van te voren andere verwachtingen? En armoede en zwerfdieren zul je sowieso wel tegenkomen in Marokko denk ik.
Kanelly, Marrakech is echt prachtig he? En die gastvrijheid herken ik ook wel! Ik kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden naar een moussem ben gegaan en later in een tent van een van de deelnemers belandde waar ze alles over ons te weten wilden komen. Prachtige paarden lopen daar rond, bij die moussems.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:30

Tja nou is Tanger nou ook niet echt 1 van de meest representatieve steden van Marroko. Veel industie, het draait natuurlijk allemaal om de havens daar..
Het lijkt mij ook geen ideale vakantiebestemming.

Nu is Casablanca ook een havenstad, maar dat is veel meer Westers en ook echt een 'bruisende' stad. Zou ik ook nog wel eens heen willen, je schijnt er uistekend te kunnen shoppen en stappen Haha!