vakantie curacao, waar allemaal aan denken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

vakantie curacao, waar allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 15:08

pffff, de eerste keer dat ik echt op vakantie ga terwijl mijn ouders er niet bij zijn. leuk hoor, maar ik heb geen idee waar ik nou allemaal rekening mee moet houden.

mijn vriend en ik willen deze zomer (ik zit helaas aan schoolvakanties vast) naar Curacao. zijn zusje zit daar inmiddels 2 jaar en we zijn wel benieuwd waar zij woont en hoe het daar allemaal is. en uiteraard is 2 weken naar de zon ook wel heerlijk Lachen

we kunnen bij zijn zusje logeren, die hebben ruimte genoeg voor 2 logees. ik heb al een beetje rond zitten kijken naar vluchten. overal kost het een beetje hetzelfde, al heb ik voorkeur voor ARKE omdat je daar voor niet veel meer geld extra beenruimte kan krijgen (mijn vriend is nogal lang).

maar wat moet ik verder nog regelen of aan denken?

Tijgertje86

Re: vakantie curacao, waar allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:10

Verzekeringen (reis- en annuleringsverzerkering o.a.)

Kopie van ID kaart/ paspoort en bankpas. Mochten ze gestolen worden, dan heb je wel al je nummers en gegevens bij de hand.

Een telefoonnummer van de bank om bij diefstal je bankpas te laten blokkeren.

En...zonnebrand! Haha!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:12

ik ben voor een jaar terug naar curacao geweest. Als je bijv. digitale camera meeneemt en dergelijke, zorg dan dat je het bonnetje mee neemt. Ook van andere evt. apparaten. Anders zijn ze bang dat je het van daar mee hebt genomen en zit je behoorlijk in de problemen.

Wij zijn met KLM geweest en daar ben ik blij van. Dat was de enige maatschappy waar je wat van opaan kunt en wat duidelijk is. De rest had vreselijke vertraging en sommigen zaten daar een paar dagen zonder ook maar onderdak te hebben. Wachtend op een vliegtuig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 15:14

ik hoorde van ARKE inderdaad ook al dat ze nog wel eens flink vertraging hebben. gelukkig hebben wij in zo'n geval wel onderdak en we kunnen zo lang bij zijn zusje blijven als we willen.

heb je voor de antillen geen paspoort nodig? mijn vriend en ik hebben beide een ID kaart.

annuleringsverzekering zat bij de ticketprijs in als ik het goed heb. hoe zit het met een reisverzekering?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:15

je hebt zeker wel een paspoort nodig. Reisverzekering moet je zelf afsluiting bij je verzekering! Bel ze anders even, dan kan je precies uitleggen waar je heen gaat en voor hoelang, dan zoeken hun de verzekering die het best bij je past.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:16

Ik heb ook net mijn ticket geboekt (wel gewoon via KLM), ik ga in april. Ook ik slaap bij familie, en het belangrijkste wat ik geregeld wil hebben voor we vertrekken is een auto, die vind ik toch echt wel onmisbaar daar!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:18

auto's kan je daar ook zo huren. Er zijn superveel verhuur bedrijven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 15:51

Ga je wat meer de binnenlanden in: geen zichtbare sieraden om Knipoog (een gouden ketting omdoen is niet aan te raden bv)
Die rukken ze zo van je af namelijk, curacao staat niet bekend als het meest veilige eiland Lachen

Voor mensen denken: vooroordelen Tong uitsteken
Helaas... mijn college die geboren en getogen is op curacao (en nu een aantal jaar in nederland woont) is vorig jaar op die manier van haar ketting beroofd... en zij was niet de enige...
(nogmaals: dat gebeurt vooral in de binnenlanden, waar armoede groot is en criminaliteit hoog)

Mocht je een auto huren: maak foto's van alle deukjes etc voordat je op pad gaat: zo kun je aantonen dat de deuken er al in zaten voordat jullie ermee op pad gingen.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:18

Je hebt zeker een paspoort nodig inderdaad.. Vergeet ook geen medicijnen enzovoort.. ( heb je overigens al bij cheap tickets. nl gekeken.. misschien hebben ze daar goedkope tickets Haha! veel plezier

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:43

[LZP] -> [BI]

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:28

Het is aan te raden om een auto te huren. Omdat het s'avonds echt af te raden is om lopend over straat te gaan, levensgevaarlijk. Niet eens de criminaliteit, maar ook om het verkeer. Je hebt daar een heerlijk briesje, waardoor je zwierige rokjes/jurkjes wél opwaaien, misschien ook iets om rekening mee te houden als je je koffer inpakt. Haha!

Op internet kun je heel veel vinden over Curacao en waar je rekening mee moet houden! Stroom is ook niet heel hoog, moet je ook even met je oplader van je telefoon naar kijken. Douchen is heel vaak met koud water. Het zijn allemaal kleine dingen, die wel goed op internet te vinden zijn. In ieder geval heel veel plezier, je krijgt ongetwijfeld een heerlijke vakantie!