Welk land?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 10:32

Hallo
Ik ga deze zomer misschien met een vriendin op vakantie nou weten we alleen niet welk land.We willen dagje weg kunnen en iets kunnen bezoeken(cultuur,nationale parken),shoppen,terrasje pikken en eens een dagje strand/zwembad.Wie is er al in een land geweest waar dit allemaal kan?(liefste niet standaard spanje)

Tatiane

Re: Welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:39

Volgens mij kan dat in ongeveer elk land hoor Clown . Hangt er maar vanaf wat je wilt.. Zowel in Spanje als in Polen vind je die dingen, maar de twee landen zijn nog érg verschillend. Zowel Italië als Kroatië, zowel Turkije als Litouwen, zowel in Thailand als in Costa Rica..

Ik denk dat je 'eisenlijstje' best kan uitbereiden (Wil je een toeristisch land? Wil je pretparken? Wil je veel natuur of juist meer cultuur? Wil je een relatief rustige reis, of een avontuurlijke reis, of een actieve reis, of..?), of eenst wat rondsurfen op het net

Mrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:41

griekenland Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:47

Hoe lang wil je gaan en aan wat voor budget zit je een beetje te denken?

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 10:52

Een dag of 10..Budget zijn we nog niet over uit in elk geval geen peperdure vakantie Bloos

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:58

Ok, dat geeft al iets duidelijkheid.
Wil je eventueel met een tentje rondtrekken? Of liever hotels. Hebben jullie eigen vervoer ter beschikking?

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 11:07

Als het goed is heb ik tegen die tijd het rijbewijs dus eventueel een auto huren zou kunnen.Rondtrekken hebben we indd ook al na gekeken lijkt ons ook leuk Lachen Tentje,hotel zijn voor alles in eigenlijk.Eens een keer een totaal andere vakantie dan gewoon spanje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:13

Ik zou persoonlijk gaan kijken naar een plek waar je dan met de auto heen kunt. Dan ben je al veel vrijer en kun je door rondtrekken veel afwisselen.
Kroatie is erg leuk maar ook Italie is heel fijn.
En in Spanje kun je ook heel goed weg van alle standaardplekjes en een super vakantie hebben.

Verder zou je kunnen kijken naar Noorwegen, Zweden enz. En ook Tjechie is erg leuk.

Met een tentje heb je een hoop meer vrijheid omdat je makkelijker ergens op het laatste moment terecht kunt en je drukt de kosten ook flink.

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 11:16

Noorwegen lijkt me ook een mooi land.In elk geval bedankt voor de tips! Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:31

Katja schreef:
Ik zou persoonlijk gaan kijken naar een plek waar je dan met de auto heen kunt. Dan ben je al veel vrijer en kun je door rondtrekken veel afwisselen.
Kroatie is erg leuk maar ook Italie is heel fijn.
En in Spanje kun je ook heel goed weg van alle standaardplekjes en een super vakantie hebben.

Verder zou je kunnen kijken naar Noorwegen, Zweden enz. En ook Tjechie is erg leuk.

Met een tentje heb je een hoop meer vrijheid omdat je makkelijker ergens op het laatste moment terecht kunt en je drukt de kosten ook flink.

Noorwegen en zweden lijken mij ook prachtig, maar dan moet je het inderdaad al met de tent gaan doen.. Anders wordt het behoorlijk duur geloof ik(als je aangeeft dat je het niet te duur wilt hebben).

Bovenstaande landen vind ik ook erg leuk (Italië, als je wegblijft van de overtoeristische streken. Als je steden wilt zien is Verona wel een aanrader), kroatie, Tjechie.
Verder vind ik persoonlijk Hongarije ook een prachtig land, Budapest is echt een prachtige stad, je hebt er de Spa's, het balatonmeer (waar het toeristische 'hart' van hongarije is, met shopping, cafés, uitgaansmogelijkheden), je kan er in grotten klimmen (speleologie, ergens in de buurt van budapest.. Echte aanrader!), de Hongaarse poesta's waar heel knappe paardenshows zijn, de kleine dorpjes,... Uitstappen naar Esztergom (één van de oudste steden van hongarije, grens met Slowakije, gewoon de brug overwandelen), Pecs (ook een erg mooie stad, met een zomerfestival met opera, folkore, straattheater,..)

Ik zeg het, het is maar waar je voorkeuren liggen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:44

E-gyp-te Vork

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 12:43

Noorwegen zou je inderdaad kunnen proberen..
Of Griekeland, is ook een erg mooi land. En anders nog Italië Ja
Mensen zijn daar erg aardig en zijn heel veel leuke dingen te bezoeken.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:55

Kroatië kan ik je echt aanraden en ook met de auto makkelijk te bereizen. Super mooi land, heerlijk weer. Afwisseling met uitstapjes/zwembad/strand. Én het is absoluut niet duur om te verblijven en het levensonderhoud ook niet. Wij gingen elke dag uiteten dat was voor ons goedkoper dan zelf te koken. Als je meer info wilt over welke plaatsen en bezienswaardigheden de moeite waard zij. PB me even zou ik zeggen Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:37

Portugal. Coimbra is ontzettend leuk. Best goedkoop uitgaan daar. Een vriendin van me heeft daar een pensionnetje.
http://www.casapombal.com/

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 16:46

Mrietje schreef:
griekenland Clown

helemaal mee eens Hyper! Haha!