Katja schreef:Ik zou persoonlijk gaan kijken naar een plek waar je dan met de auto heen kunt. Dan ben je al veel vrijer en kun je door rondtrekken veel afwisselen.
Kroatie is erg leuk maar ook Italie is heel fijn.
En in Spanje kun je ook heel goed weg van alle standaardplekjes en een super vakantie hebben.
Verder zou je kunnen kijken naar Noorwegen, Zweden enz. En ook Tjechie is erg leuk.
Met een tentje heb je een hoop meer vrijheid omdat je makkelijker ergens op het laatste moment terecht kunt en je drukt de kosten ook flink.
Noorwegen en zweden lijken mij ook prachtig, maar dan moet je het inderdaad al met de tent gaan doen.. Anders wordt het behoorlijk duur geloof ik(als je aangeeft dat je het niet te duur wilt hebben).
Bovenstaande landen vind ik ook erg leuk (Italië, als je wegblijft van de overtoeristische streken. Als je steden wilt zien is Verona wel een aanrader), kroatie, Tjechie.
Verder vind ik persoonlijk Hongarije ook een prachtig land, Budapest is echt een prachtige stad, je hebt er de Spa's, het balatonmeer (waar het toeristische 'hart' van hongarije is, met shopping, cafés, uitgaansmogelijkheden), je kan er in grotten klimmen (speleologie, ergens in de buurt van budapest.. Echte aanrader!), de Hongaarse poesta's waar heel knappe paardenshows zijn, de kleine dorpjes,... Uitstappen naar Esztergom (één van de oudste steden van hongarije, grens met Slowakije, gewoon de brug overwandelen), Pecs (ook een erg mooie stad, met een zomerfestival met opera, folkore, straattheater,..)
Ik zeg het, het is maar waar je voorkeuren liggen!