Reisbudget

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Reisbudget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 16:23

Wat is jullie reisbudget, als studerende jongere?? (natuurlijk mogen de niet-studerende en de niet zo jonge mensen ook reageren, maar daar kan ik niet mee vergelijken.. Clown )

En met reisbudget bedoel ik dan ook all-in (vlucht, verblijf, eten,..), voor één jaar (als je eventueel meer dan één keer per jaar op reis gaat). Wat is je maximum budget? En vanwaar komt dat geld (werk? sponsoring van ouders? spaargeld?)

Ik vraag me dat altijd af, ofdat ik nu veel uitgeef aan reizen in vergelijking met anderen? Of juist erg weinig?

snoeppapier

Re: Reisbudget

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 12:30

Voor mijn zomervakantie had ik gerekend op €1200,- voor een 8daagse all-inclusive vliegvakantie naar Kreta of Mallorca Ja
Inmiddels hebben mijn ouders laten weten dat ze de helft van mijn reis betalen, maar in principe had ik die €1200,- zelf bij elkaar gespaard met elke maand wat geld wegzetten van m'n bijbaan Ja

Ik ga en will minstens 3x per jaar op vakantie, dus zomer, voorjaar en meestal tussendoor nog ergens. In het voorjaar ga ik meestal met mijn ouders, dus heb ik geen kosten. Vaak pak ik in de herfstvakantie nog een weekje weg, meestal een leuk stedentripje van maximaal €250,- verblijfskosten, exclusief uitgaven daar dan (eten, uitgaan etc).

Ik heb dus eigenlijk niet echt een jaarbudget, ik spaar gewoon elke maand iets en als ik zin heb om een weekje weg te gaan en ik heb het geld ervoor, dan plan ik iets Ja

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:36

Deze zomer ga ik samen met een vriendin vijf weken touren door de zuidwestelijke staten van Amerika. Het is hoogseizoen, dus wel prijzige vliegtickets waarschijnlijk. Ik weet nog niet precies welk minimaal budget ik moet hebben voor het verblijf daar, maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik 3000 euro bij elkaar ga sparen. Zeg dat ik 1000 euro kwijt ben voor de reis (zal wel iets minder zijn, maar even voor het gemak) dan heb ik dus nog 2000 euro voor de vijf weken daar. Met de gunstige koers dollar-euro, moet dit wel genoeg zijn. Misschien zelf wel veel, maar wil ook echt wel genieten hoor! En geld overhouden is natuurlijk ook niet erg. Heb nu nog zes maanden, dus iedere maand 500 euro apart zetten. Dit is, met stufi en loon, wel haalbaar. Lachen Alleen zal ik zelf wel stuk minder moet uitgeven (aan kleding e.d.) Is geen probleem, graag voor over. Ja

Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik sinds 2003 niet meer op vakantie ben geweest, dus ik ga er helemaal voor. Haha!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:42

ik ga vanaf februari 4 maanden op reis naar new zeeland, australie en thailand.

mijn ticket kostte 2000 euro. ik had gegokt op 6000 euro voor alles bij elkaar. maar denk toch dat dit vrij krap is.

ik heb 9 maanden 32 uur gewerkt en ben thuiswonend dus daarom kon ik best veel sparen, daarnaast heb ik de laatste maanden wat geld geleend van de IB groep

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 18:01

Toekie schreef:
Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik sinds 2003 niet meer op vakantie ben geweest, dus ik ga er helemaal voor. Haha!

Dan zou ik er ook wel helemaal voor gaan Clown .

Lijkt dus wel dat ik voor de goedekopere manier van reizen kies. Maar momenteel kan ik ook moeilijk anders.. Door het jaar heb ik door mijn studie echt geen tijd om te gaan werken, mijn ouders sponseren niets meer(sinds mijn 18de) en ik reis dolgraag (dus één keer op reis gaan is me iets te weinig). Ik moet dus alles zelf bekostigen met wat vakantiewerk in de zomer en eventueel een weekendje werken op een festival (wat me 200€ opleverd.. naha..)

Dit jaar heb ik een max bedrag van 1000€ (meer staat er niet op de rekening Dromen). Daar ga ik twee weken mee naar litouwen (Social work Intensive program, in Vilnius. Een programma van erasmus en dus dik gesubsidieerd. 100€ all in) en ofwel drie weken naar Bulgarije of Roemenië denk ik ([***]),wat me ongeveer een 500€ zal kosten all in. Ofwel naar Afrika (wat me een 1100€ zou kosten.. Dan moet ik mijn max bedrag wel wat optrekken Bloos)

Vorig jaar ben ik drie weken naar Italië geweest ([***], 300€) en een weekendje Nederland (100€?)

Jaar daarvoor ben ik twee weken naar Hongarije geweest (uitwisselingsprogramma, weer gesubsidieerd, enkel transportkosten: 250€) en vier weken naar Polen ([***], 250€).

Al die laatste vakanties zijn al PRACHTIG geweest, ik zou ze niet willen inruilen voor een luxecruise!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:08

Wow..ik doe het toch iets goedkoper hoor Haha!

Ik houd ook van op vakantie gaan, en dan vooral naar de zon Haha!.

Ik ga meestal 2x per jaar op vakantie (dit jaar 3x Haha!). In de winter naar de zon en van de zomer 2x. Per rijs ben ik meestal rond de 500-600 euro kwijt. Dit is inclusief alles wat ik daar uitgeef Ja

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:10

De reis zelf, dus tent en busreis etc. betalen mijn ouders. Dit is 360 geloof ik. En ik neem aan dat ik 200 euro nog mee krijg. En de rest betaal ik zelf. Dus ik denk aan zo;n 700 tot 800 euro?