Single en op vakantie willen! Hoe doen jullie het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pearl_tje

Single en op vakantie willen! Hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:41

Nou de titel zegt al heel erg veel. Maar ik ben sinds een paar maandjes single en zou ook dit jaar wel graag weer op vakantie willen.

Hoe pakken de bokt singles het aan? Ben gewoon erg benieuwd hoe jullie het doen.
Ga je met een groepsreis of strik je een vriendin.

Tips zijn echt van harte welkom....

Ik zou graag met de rugzak door griekenland willen trekken maar of ik het alleen nou echt leuk ga vinden weet ik niet. Heb het al wel een keer eerder gedaan met een vriendin. Ook zag je veel mensen die het ook alleen deden maar dat lijkt me zo verschrikkelijk saai. Je hebt niemand om mee te praten of gezellig te eten...

TIPS!!! pfff ik heb echt behoefte aan goede tips omdat ik gewoon niet alleen op vakantie wil!

Amaris

Re: Single en op vakantie willen! Hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:42

Ik ben twee keer op groepvakantie geweest. Een keertje een rondreis door Zuid Afrika, en dat was een groep waar ook stellen in zaten. (feitelijk waren er maar twee eenlingen in de groep) maar was hartstikke leuk.
En een keer naar Kreta met een echte singlesgroep. Ook hartstikke leuk!
Gewoon doen, je houdt er nog leuke contacten aan over!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:44

En via waar heb je het geboekt dan? En heb je dan wel mensen van je eigen leeftijd bij je in de groep zitten.. Vind het wel erg moeilijk...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:48

Met Summum naar Z.A. en die groepsvakantie naar Kreta... moet ik even nadenken met welke organisatie dat ook alweer was... volgens mij ook met Summum.

EDIT: Kreta was met Circel: http://www.cirkel.nl/zomer/main.asp
Laatst bijgewerkt door Amaris op 16-01-08 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:49

gewoon even googlen op singelvakantie of groepvakantie en je hebt zo veel gevonden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:50

actieve vakanties zijn de as adventure vakanties van joker echt een aanrader, samen met andere jongere. Waarbij je ook eerst een ontmoetingsgesprek hebt http://www.joker.be/

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:54

pearl_tje schreef:
Ik zou graag met de rugzak door griekenland willen trekken maar of ik het alleen nou echt leuk ga vinden weet ik niet. Heb het al wel een keer eerder gedaan met een vriendin. Ook zag je veel mensen die het ook alleen deden maar dat lijkt me zo verschrikkelijk saai. Je hebt niemand om mee te praten of gezellig te eten...

Dat laatste is niet mijn ervaring... Júist omdat je alleen bent, wordt je heel veel aangesproken. Ik had ook het idee meer contact met de plaatstelijke mensen te hebben. En het leuke is: je hoort eens iets anders, je proeft wonderlijke dingen, ziet dingen waar je anders voorbij zou lopen en.. je kunt doen en laten wat je wilt. Als je je ervoor open stelt kom je sowieso wel mensen tegen om mee te lachen Lachen

Mijn beide broers hebben flink wat meer reiservaring, maar beweren beiden precies hetzelfde. Alleen is niet erg, alleen is erg boeiend... Knipoog

Ervaringen met groepsreizen ten opzichte van mijn Lonely TrekkersTocht, maken dat ik echt hoe dan ook véél liever alleen met een rugzak ga banjeren dan met een groep ga rondsjouwen Lachen

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:59

Whiterose, ik denk dat ik de lef er gewoon nog niet voor heb! Al wil ik het wel heel graag maar ik durf denk ik gewoon nog niet zo... Al moet ik het misschien wel gewoon doen. Vond het gewoon geweldig toen ik er was.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:00

In mijn ervaring is eerst een keer met groep gaan, en dan eens alleen gaan. Dan weet je meer hoe en wat Lachen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:03

Ik ben samen met een vriendin gegaan, 5 weken op een camping gewerkt als animatie. Dat beviel zo goed, dat we nu (bijna) elk jaar samen een week of weekend weggaan!
Meestal gaan we via trailfinders of Time Out, zo zijn we al naar Zuid Spanje en Luxemburg geweest en dit jaar waarschijnlijk Frankrijk of Portugal!
Inmiddels heb ik wel een vriend, dus moeten we t een beetje combineren, want hij wil ook met mij op vakantie! Clown

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 16:10

Maar wat voor een vakanties hebben jullie allemaal alleen gedaan dan en wat was jullie ervaring. Vonden jullie het niet eng?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:17

Ik ga al drie jaar met bouworde mee (ben welliswaar niet meer single.. Maar vriendlief is zo niet het buitenlandverkennende type). Het zijn bouwkampen/sociale kampen/ecologische kampen waar je een aantal weken [***] gaat doen.. Je vertrekt steeds in groep. De mensen die in die groep zitten kennen elkaar meestal ook niet. Allemaal onbekenden dus, maar dat maakt het vaak erg leuk! Ook zijn het vaak mensen met diezelfde interesses. Graag willen helpen, dolgraag reizen, niet bang zijn om de handen eens uit de mouwen te steken of wat vuil te worden,... Een van mijn medereizigers is zelfs één van mijn beste vriendinnen geworden!

Ik ben al naar Polen geweest (paardenopvangtehuis, waar ze verwaarloosde en mishandelde paarden opvangen. Maar ook katjes, honden, varkens,... Zeker een aanrader als je een groot hart voor dieren hebt), vorig jaar naar Italie (Dolce acqua, een familiehuis waar men met vrouwen en kinderen werkte die in een moeilijke situatie zitten.. Dus kinderen waarvan ouders drugsverslaafd zijn of in de gevangenis zitten, vrouwen uit mishandelingssituaties,.. Erg leuk, zo tussen al de kinderen! De tweede week hebben op een inzamelfeest van unicef meegeholpen, tussen van die échte Italianen.. Geen woord engels spreken, supertemperamentvol en super vriendelijk. De "mama" van het familiehuis kookte ook elke dag voor ons.. ZO lekker, ZO echt italiaans. We spraken daar zelfs van 'culinaire orgasmes'. Zegt genoeg he!Dit jaar ga ik naar alle waarschijnlijkheid ofwel naar Senegal of wel naar Marokko- animatie van blinde weeskinderen.

Misschien is dat iets voor jou? Ik weet dat bouworde in Nederland gesubsidieerd wordt, en dus redelijk goedkoop is (maw, drie weken polen: 100€, alles in)

De weekends zijn we altijd erop uit getrokken.. De bergen in in Polen, Warschau bezocht, Venetië en Verona bezocht in Italie, ook Bologna en Ferrara

Als je een aantal foto's wilt zien, PM maar!

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:18

De keren dat ik geen vriendin kon strikken ben ik als volgt alleen op vakantie gegaan:

+ een groepsreis naar China met Koning Aap: geen moment alleen maar je moet wel van groepsreizen houden (je kunt je ook ergeren aan je groepsgenoten)

+ naar Club Med in Mexico : is een club dorp voor alleen volwassenen en met erg veel singles, het hele concept is er op gericht dat je continue mensen ontmoet, maar er niet aan vast zit. Was een goed weekje luieren en sporten en feesten.

+ Dit jaar alleen op paardrijvakantie naar Argentinie (www.hippotrek.com). Daar was helaas helemaal geen enkele andere toerist op de locatie. Ben erg veel alleen geweest (altijd alleen eten), maar heb me nooit verveeld en me ook niet echt eenzaam gevoeld. Kan mezelf goed vermaken.....hoewel dit mijn meest gave vakantie ooit was, zou ik dit alleen aanraden voor 'gevorderde singles'. Ga je echter op paardrijvakantie met meer toeristen op de locatie dan is een aanrader: gemeenschappelijke interesse en een groot deel van de dag ben je toch al bezig, dus een keer een paar uurtjes alleen is dan ook wel eens lekker rustig.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:12

Gaat er alleen op uit, gewoon geboekt, maar ik weet waar ik terecht kom. Daarbij is het ook iets wat ik alleen moet doen, anders zou ik niet weten als ik er 4 maanden kan zitten

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:09

Ik ben net met een stel vriendinnen meegeweest met een groepsreis van Shoestring. Onze groep bestond uit 24 mensen, waarvan zeven alleenreizenden (vier mannen, drie vrouwen). De meesten waren ergens in de 30, hoewel er één oudere man bij was. Het was een hele gezellige groep, de alleenreizende vonden veel aansluiting en volgens mij hebben ze allemaal een supervakantie gehad. Bij Shoestring kan je ook de groepssamenstelling zien voor je boekt, je ziet dan of mensen alleen of samen geboekt hebben, geslacht en leeftijd.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:19

Klinkt allemaal geweldig deze dinegen..maar de knoop doorhakken heb ik dan weer geen lef voor..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:34

Pinacolada schreef:
Klinkt allemaal geweldig deze dinegen..maar de knoop doorhakken heb ik dan weer geen lef voor..

Ik weet hoe moeilijk het is, omdat ik alleen geboekt heb, begin van het seizoen.
Maar ik denk dat je met zo'n organisatie veel beter zit en sneller een knoop door zult hakken dan ik Knipoog Of je moet ff snel boeken voor mei, turkije Knipoog