Maleisië 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kliko

Maleisië 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 16:48

Heeft iemand ervaringen met Maleisië?
Ik ga in augustus voor twee weken rondtrekken door Maleisië, rond Taman Negara.
We vliegen op Kuala Lumpur.

Is dit de moeite waard en wie is hier eerder geweest?
Graag hoor ik jullie ervaringen!

laulau85

Re: Maleisië 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:40

Maleisie is PRACHTIG!!!

Dat land heeft echt een speciaal plekkie in mn hart.
Als je in KL bent moet je in ChinaTown gaan eten. Echt super. Allemaal kleine eettentjes met ZALIG eten!

Verder ja de mensen zijn super aardig en de natuur is er prachtig. Wij zijn in Penang, Langkawi, KL en Cameron Highlands geweest. Penang vond ik tegenvallen de rest was echt super!

Welke hotels zit je?

Ennuh niet raar opkijken als een brommertje je inhaalt op de snelweg Tong uitsteken

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:50

Heb afgelopen zomer 6,5 rond getrokken met een vriendin door Thailand en Maleisie. In maleisie ben ik op de volgende plekken geweest: Perhentian Islands, Taman Negara, Cameron Highlands, Pulau Pangkor en Kuala Lumpur. Perhentians waren echt het aller mooist van heel mn reis Haha! Als je van strand en duiken/snorkelen houd moet je daar zeker heen gaan, is echt heel mooi (en is te doen om bijv. vanuit Taman Negara heen te gaan)! Taman negara en Cameron Highlands zijn gewoon leuk om gezien te hebben, is weer eens wat anders maar hoort er wel bij om te bezoeken vind ik. Kan je beide in 2 dagen wel gezien hebben. Weet in Cameron Highlands nog een heel leuk Guesthouse trouwens, als je het wilt weten hoor ik het wel Knipoog Pangkor was niks aan Clown Kuala Lumpur is een leuke stad! Leuk shoppen, Twin Towers een bezoekje brengen en het bird park was ook leuk.
Jammer dat je maar 2 weken hebt, dan moet je het allemaal een beetje in sneltrein vaart doen. Langkawi leek mij ook mooi maar dat kwam voor ons niet uit om heen te gaan.
Ik kan je er nog zoveel meer over vertellen, maar als je iets wilt weten vraag het dan maar, kan ik wat gerichter vertellen Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:30

Naar de verhalen van mijn vader en zijn vrouw (zijn 3 weken geweest) (en mijn eigen zin om al zelf te gaan) kan ik je vertellen dat het ZEKER de moeite waard is.
Taman negara schijnt heel erg mooi te zijn, en kuala lumpur is een geweldige stad. Voor vragen mag je altijd pben.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 13:48

Wij hebben een 'georganiseerde' rondreis.
Beginnen drie dagen in Kuala Lumpur, vervolgens drie dagen naar Taman Negara, dan door naar Cameron Highlands. Vanuit daar gaan we drie dagen naar Penang en dan gaan we alweer door naar Langkawi.
Heb er echt heel erg veel zin in. Heeft ook iemand de Canopy Walk gedaan? Hoe is dat??? Haha! Lijkt me namelijk helemaal geweldig.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:04

Ja die heb ik ook gedaan Lachen Is idd leuk, je hebt eigenlijk niet echt door dat je zo'n 35 meter boven de grond zit omdat je veel takken onder je ziet. Het gaat wel snel voorbij allemaal, weinig tijd om na te denken wat je nou eigenlijk precies aan het doen bent Clown Het is verdeeld in verschillende stukken met daartussen soort rustpunten, er mogen een X aantal mensen op en om de zoveel meter mag er iemand gaan lopen, mag dus ook niet stilstaan. Opzich ook wel logisch deze regels, anders wordt het risico te groot dat er iets gebeurd. Mijn tocht naar de canopy walk was goed te doen, daarna gingen we verder naar het view point en dat is eeerg zwaar! Echt klimmen, dus neem genoeg te drinken mee! Mn shirt was echt helemaal doorweekt haha Clown Maar was een aparte ervaring!

Edit:
Als je wilt kan ik je wel wat foto's sturen?! Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:09

Kliko schreef:
Wij hebben een 'georganiseerde' rondreis.
Beginnen drie dagen in Kuala Lumpur, vervolgens drie dagen naar Taman Negara, dan door naar Cameron Highlands. Vanuit daar gaan we drie dagen naar Penang en dan gaan we alweer door naar Langkawi.
Heb er echt heel erg veel zin in. Heeft ook iemand de Canopy Walk gedaan? Hoe is dat??? Haha! Lijkt me namelijk helemaal geweldig.

Ja die is heeeeel gaaf.
Foto's maken hoor van de beestjes en uitzichten onderweg ! Knipoog
Oh; en doe hoge, gesloten bergschoenen aan!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 12:20

_Michelle_ schreef:
Ja die heb ik ook gedaan Lachen Is idd leuk, je hebt eigenlijk niet echt door dat je zo'n 35 meter boven de grond zit omdat je veel takken onder je ziet. Het gaat wel snel voorbij allemaal, weinig tijd om na te denken wat je nou eigenlijk precies aan het doen bent Clown Het is verdeeld in verschillende stukken met daartussen soort rustpunten, er mogen een X aantal mensen op en om de zoveel meter mag er iemand gaan lopen, mag dus ook niet stilstaan. Opzich ook wel logisch deze regels, anders wordt het risico te groot dat er iets gebeurd. Mijn tocht naar de canopy walk was goed te doen, daarna gingen we verder naar het view point en dat is eeerg zwaar! Echt klimmen, dus neem genoeg te drinken mee! Mn shirt was echt helemaal doorweekt haha Clown Maar was een aparte ervaring!

Edit:
Als je wilt kan ik je wel wat foto's sturen?! Lachen

Graag!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:09

PM je emailadres maar even, stuur ik ze daarheen Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 03:22

Ik woon in Singapore, vlakbij Maleisie dus en als je een goede tip wil....ga naar pulau (betekend eiland) Tioman. Ik heb hier echt de mooiste vakantie ever gehad.

De fauna op het eiland bestaat uit: reuzeneekhoorns, vliegende eekhoorns, verschillende hagedissen en slangen, langstaart makaken (apen) heel veel mooie vlinders, witbuik zeearenden en niet te vergeten de maleisische varaan.

In de zee zie je tijdens het snorkelen: zwartpuntrifhaaien, papegaaivissen, zeekomkommers, clownsvissen (nemo's), baracuda's, roggen en nog veel meer vissen die ik niet op naam kan brengen.

Wij verbleven in het Minang Cove resort, dit was schoon en niet al te groot. Het resort wordt gerund door een aantal jongemannen van britse, australische en zuid afrikaanse jongens waarbij je met al je vragen terecht kan.

Wat ook erg leuk is , is het feit dat er voor het resort al meteen een huisrif (zoals ze dat noemen) is met zeeschildpadden.

Penang is erg geschikt voor vogelaars maar de zee is er niet helder, dus als je wil snorkelen niet zo geschikt.

KL is een erg leuke stad maar pas een beetje op voor criminaliteit. Ik vond Chinatown persoonlijk 1 gore bende met stalletjes waar ze varkenskoppen verkochten. Hier moet je tegen kunnen.

Verder is de beachclub een leuke bar met goede live muziek, wel veel hoertjes maar goed die vind je daar overal.
Ook is het vogelpark een aanrader.

En als je toch in de buurt bent maak dan ook even een tripje naar Singapore. Dit is het New York van Azie.

Groetjes Henrike

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 11:05

HBVisser schreef:
Ik woon in Singapore, vlakbij Maleisie dus en als je een goede tip wil....ga naar pulau (betekend eiland) Tioman. Ik heb hier echt de mooiste vakantie ever gehad.

De fauna op het eiland bestaat uit: reuzeneekhoorns, vliegende eekhoorns, verschillende hagedissen en slangen, langstaart makaken (apen) heel veel mooie vlinders, witbuik zeearenden en niet te vergeten de maleisische varaan.

In de zee zie je tijdens het snorkelen: zwartpuntrifhaaien, papegaaivissen, zeekomkommers, clownsvissen (nemo's), baracuda's, roggen en nog veel meer vissen die ik niet op naam kan brengen.

Wij verbleven in het Minang Cove resort, dit was schoon en niet al te groot. Het resort wordt gerund door een aantal jongemannen van britse, australische en zuid afrikaanse jongens waarbij je met al je vragen terecht kan.

Wat ook erg leuk is , is het feit dat er voor het resort al meteen een huisrif (zoals ze dat noemen) is met zeeschildpadden.

Penang is erg geschikt voor vogelaars maar de zee is er niet helder, dus als je wil snorkelen niet zo geschikt.

KL is een erg leuke stad maar pas een beetje op voor criminaliteit. Ik vond Chinatown persoonlijk 1 gore bende met stalletjes waar ze varkenskoppen verkochten. Hier moet je tegen kunnen.

Verder is de beachclub een leuke bar met goede live muziek, wel veel hoertjes maar goed die vind je daar overal.
Ook is het vogelpark een aanrader.

En als je toch in de buurt bent maak dan ook even een tripje naar Singapore. Dit is het New York van Azie.

Groetjes Henrike

Nou, eerste verhaal wat niet echt enthousiast klinkt... Wij hebben een rondreis dus op veel mooie plaatsen die jij beschrijft komen wij helemaal niet...

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:44

Maleisie is prachtig Ja

Ik ben afgelopen jaar in KL geweest. Drukke stad, met mega veel shoppingscentrums en een lekker chaotisch verkeer!
De TwinTowers zijn echt beautifull, zeker 's avonds! Er lopen wel behoorlijk wat nep monks rond die je proberen geld af te troggelen voor arme kinderen in ruil voor een armband. Niet doen dit zijn gewoon oplichters!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:46

Daarnaast is Maleisie natuurlijk mega goedkoop! Lang leve de KFC daar Tong uitsteken

En als je wilt kun je 's avonds op het lokale marktje voor 2ringgit een mega maaltijd kopen Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:26

is het een duur land? wat zou je ongeveer kwijt zijn voor 15 dagen, mijn vriend en ik zijn nog op zoek naar wat moois maar niet al te gek duur.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:41

niet duur om er te zijn maar de vliegreis is niet goedkoop...

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:50

Breitling schreef:
is het een duur land? wat zou je ongeveer kwijt zijn voor 15 dagen, mijn vriend en ik zijn nog op zoek naar wat moois maar niet al te gek duur.

Nee zeker niet, alles is heel goedkoop. Duurste wat ik er heb geslapen was 15 of 17 euro voor met zn 2en en dan een kamer met warme douche en airco enzo. Dat is dan verder geen bijzonder hotel maar voor backpacker begrippen heel goed te doen Tong uitsteken Hostels ofzo kan je voor 5 a 7,50 (ook voor 3 euro)hebben voor zn 2en. Vervoer, eten enz is allemaal goedkoop. Ik heb in januari mn ticket geboekt voor juli, je zag wel dat per dagen de goedkoopste tickets op dat moment weg gingen. 2 weken later toen ik daadwerkelijk ging boeken kwam ik al op een prijs uit die zo'n 200 euro hoger lag dan wat ik eerst kon vinden. Uiteindelijk vanaf dusseldorf gevlogen, scheelde 200 euro met schiphol. Zo ver mogelijk van tevoren boeken, heb je meer keus uit tickets. Weet niet wanneer je van plan was te gaan? Ik ben eerst naar thailand geweest dus ik had een retour Bangkok, kostte 730 euro.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:00

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 14:45

In Maleisië zit je niet in een resort voor € 1000.