Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kliko schreef:Wij hebben een 'georganiseerde' rondreis.
Beginnen drie dagen in Kuala Lumpur, vervolgens drie dagen naar Taman Negara, dan door naar Cameron Highlands. Vanuit daar gaan we drie dagen naar Penang en dan gaan we alweer door naar Langkawi.
Heb er echt heel erg veel zin in. Heeft ook iemand de Canopy Walk gedaan? Hoe is dat???Lijkt me namelijk helemaal geweldig.
_Michelle_ schreef:Ja die heb ik ook gedaanIs idd leuk, je hebt eigenlijk niet echt door dat je zo'n 35 meter boven de grond zit omdat je veel takken onder je ziet. Het gaat wel snel voorbij allemaal, weinig tijd om na te denken wat je nou eigenlijk precies aan het doen bent
Het is verdeeld in verschillende stukken met daartussen soort rustpunten, er mogen een X aantal mensen op en om de zoveel meter mag er iemand gaan lopen, mag dus ook niet stilstaan. Opzich ook wel logisch deze regels, anders wordt het risico te groot dat er iets gebeurd. Mijn tocht naar de canopy walk was goed te doen, daarna gingen we verder naar het view point en dat is eeerg zwaar! Echt klimmen, dus neem genoeg te drinken mee! Mn shirt was echt helemaal doorweekt haha
Maar was een aparte ervaring!
Edit:
Als je wilt kan ik je wel wat foto's sturen?!
HBVisser schreef:Ik woon in Singapore, vlakbij Maleisie dus en als je een goede tip wil....ga naar pulau (betekend eiland) Tioman. Ik heb hier echt de mooiste vakantie ever gehad.
De fauna op het eiland bestaat uit: reuzeneekhoorns, vliegende eekhoorns, verschillende hagedissen en slangen, langstaart makaken (apen) heel veel mooie vlinders, witbuik zeearenden en niet te vergeten de maleisische varaan.
In de zee zie je tijdens het snorkelen: zwartpuntrifhaaien, papegaaivissen, zeekomkommers, clownsvissen (nemo's), baracuda's, roggen en nog veel meer vissen die ik niet op naam kan brengen.
Wij verbleven in het Minang Cove resort, dit was schoon en niet al te groot. Het resort wordt gerund door een aantal jongemannen van britse, australische en zuid afrikaanse jongens waarbij je met al je vragen terecht kan.
Wat ook erg leuk is , is het feit dat er voor het resort al meteen een huisrif (zoals ze dat noemen) is met zeeschildpadden.
Penang is erg geschikt voor vogelaars maar de zee is er niet helder, dus als je wil snorkelen niet zo geschikt.
KL is een erg leuke stad maar pas een beetje op voor criminaliteit. Ik vond Chinatown persoonlijk 1 gore bende met stalletjes waar ze varkenskoppen verkochten. Hier moet je tegen kunnen.
Verder is de beachclub een leuke bar met goede live muziek, wel veel hoertjes maar goed die vind je daar overal.
Ook is het vogelpark een aanrader.
En als je toch in de buurt bent maak dan ook even een tripje naar Singapore. Dit is het New York van Azie.
Groetjes Henrike
Breitling schreef:is het een duur land? wat zou je ongeveer kwijt zijn voor 15 dagen, mijn vriend en ik zijn nog op zoek naar wat moois maar niet al te gek duur.