met dolfijnen zwemmen op de dominicaanse republiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monroe

met dolfijnen zwemmen op de dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:44

Hallo,
Zoals de titel al zegt wil ik graag gaan zwemmen met dolfijnen.Ik weet alleen niet of dit mogelijk is op de dominicaanse republiek?.

Een ander vraagje is wat is een leuke excursie om te doen.Ik hoor erg verschillende verhalen of je een excursie met een reisorganisatie moet boeken of dat je dat ook alleen kunt doen ( met mijn vriend) is dit dan niet gevaarlijk?.

Wij gaan in de tweede week van maart weet iemand wat we voor weer we kunnen verwachten?.

Alvast bedankt voor jullie e.v.t reactie

laulau85

Re: met dolfijnen zwemmen op de dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:05

Het is er mogelijk. Een vriendin van mij heeft het daar gedaan.
Tis alleen wel asociaal duur! In mexico waar ik het gedaan heb was het een stuk goedkoper naar mijn weten.

Het zwemmen met dolfijnen is vaak gewoon in afgezette stukken van de zee en je kan dat ook gewoon boeken bij die organisatie daar heb je je reisorganisatie niet voor nodig. Is gewoon massatoerisme...

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:55

Vorig jaar hebben wij gezwommen met dolfijnen op de dominicaanse republiek!
het kostte 200 dollar per persoon(ongeveer 200€) en het was heel gaaf, wel een beetje kort.
Het aquapark was dicht bij het plaatsje sosua.

Afbeelding
Afbeelding

Excursie raad ik je aan via je touroperator te doen( bv neckerman of thomas cook) De excursie met een grote soort vrachtwagen door het landschap en te paard afmaken is een aanrader(paradiso dominico? ofzoiets) en naar het onbewoonde eiland snorkelen is heel warm water was ook heel gaaf!
Laat je goed informeren wat inclusief is en wat exclusief. De excursies zijn wel prijzig!
Het ligt er ook aan welk deel van het eiland je zit. Punta cana ligt veel verder van alles af dan sosua.

Veel plezier!!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:10

ik heb het in Jamaica gedaan. Daar koste het iets van 80 dollar.
het was zeker wel de moeite waard! je kunt ook gewoon vanaf het resort boeken als het goed is Knipoog tis wel de moeite waard Lachen

sa80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:30

in de Dominicaanse is het erg duur voor wat je krijgt. Je kunt bv een excursie boeken voor een hele dag maar daarin krijg je veel uitleg en dingen vanaf de kant te zien/dioen. Je zit vaak maar 20 minuten met ze iin het water. Mexico is het dan goedkoper omdat je daar veel meer met ze in het water mag.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:45

Al eens wat gelezen over wat het betekent voor de dolfijnen om met toeristen te zwemmen?

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:48

Firedancer schreef:
Al eens wat gelezen over wat het betekent voor de dolfijnen om met toeristen te zwemmen?

Wat betekent dat dan? Ik ben wel benieuwd...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:52

Firedancer schreef:

Ja, dat lijkt me inderdaad iets om je eens in te verdiepen. Dolfijnen zijn hele intelligente (en wilde) dieren en ik heb dan ook m'n vraagtekens bij dit soort 'vermaak'. Daarbij heb ik te vaak 'incidenten' voorbij zien komen waarbij het plezier zowel bij mens als dolfijn overduidelijk ver te zoeken was (met zelfs ernstige verwondingen tot gevolg).

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:03

Ja ok bij alles kan wat gebeuren bij paarden ook....
Daarnaast vraag ik me af of ze het nou zo veel beter hebben in de vrij natuur waar er regelmatig verstrikt raken in netten ne afgemaakt worden.
Zo kan je achter alles wel iets negatiefs zoeken. Als zij toch graag een keer met dolfijnen zou willen zwemmen ontneem haar die droom dan niet met een hoop negatief gedoe.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:21

Dus als iemand graag van een flat af wil springen zeg je ook niet dat dat een slecht idee is omdat je het plezier niet wilt vergallen met 'negatief gedoe?' Een beetje een extreem voorbeeld natuurlijk, maar ik zeg ook niet eens dat ze het niet moet doen. Ik wijs TS er alleen op dat het naar mijn mening niet onverstandig is om wat meer informatie op te zoeken. Of ze daar iets mee doet moet ze zelf weten. Als ik negatief wilde doen ging ik nu zelf even googlen en wat horrorverhalen met bijpassende foto's plaatsen.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:27

laulau85 schreef:
Ja ok bij alles kan wat gebeuren bij paarden ook....
Daarnaast vraag ik me af of ze het nou zo veel beter hebben in de vrij natuur waar er regelmatig verstrikt raken in netten ne afgemaakt worden.
Zo kan je achter alles wel iets negatiefs zoeken. Als zij toch graag een keer met dolfijnen zou willen zwemmen ontneem haar die droom dan niet met een hoop negatief gedoe.

Doei! ik doe gewoon net of ik dit niet gelezen heb. Ik stel een serieuze vraag aan haar.

Dus omdat het ene dierenleed erg is zou het vervangen mogen worden door (kennelijk in jouw ogen "minder" erg) dierenleed? Dan hoef je ineens niet meer kritisch te zijn?

Ik kan mij voorstellen dat het een droom is om met dolfijnen te zwemmen. Ik zou dat ook wel willen, maar niet ten koste van iets of iemand anders.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:36

Ja ik snap ook wel dat jij het niet zou doen.
Maar ik vind het altijd zo jammer dat er hier altijd zo veel op de negatieve kant van dingen wordt gelet. Snap best dat de meningen hierover verschillend zijn maar heb altijd zoiets van ja je kan overal wel wat negatiefs uit halen.
Vandaar dat ik misschien een beetje heftig reageerde maar heb zoiets van als je het doet doe je het een keer in je leven en moet je er ook volop van kunnen genieten. Ik heb zelf met dolfijnen gezwommen in mexico en vond het een prachtige ervaring. Heel mooi en werd heel voorzichtig gedaan met die dieren daar. Zou het dus ook zo weer doen.