Vraagje Curacao

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeriej

Vraagje Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 23:17

Mijn vriend en ik zijn van plan om na mijn studies naar het buitenland te verhuizen, meer bepaald naar Curacao. Nu vertelde mijn vriend mij zaterdagavond dat als wij daar wonen, hij toch graag paarden zou willen kopen voor ons, als dit betaalbaar is.
Nu komt dus mijn vraag: Een paard op Curacao, is dat even duur als in België en in Nederland of is er een verschil ?

Goed dat er zoiets als bokt bestaat, waar sommige mensen van Curacao zijn Knipoog Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes,
Valerie.

Girley_

Re: Vraagje Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:27

Valerie je hebt hier niet veel ' gewone' dressuurpaarden zoas in Nederland. Veel zijn Paso Fino, dus echt een specifiek ras. Het is erg duur om een paard te importeren, maar sommige mensen importeren een paard uit amerika dat wel voordeliger is. Tsja en prijzen, dat kan echt varieren natuurlijk, voor een hengst betaal je hier minder....Wat is jullie budget? Ik weet dat een paard importeren uit nederland, dus alleen het vliegtuig, tegen de tienduizend euro aanloopt....Dit komt omdat het via amerika gaat, waar strenge wetten gelden en het paard ook daar een tijd gestald moet staan etc etc...
Ik weet wel toevallig dat ze bij manege SHC hier op het eiland regelmatig gewone dressuurdpaarden te koop hebben staan, die zou je eens kunnen mailen of bellen? even googlen en dan heb je de info....

Valeriej

Re: Vraagje Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 20:31

Nog mensen van Curacao hier ?