Dominicaans Republiek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Remona_

Dominicaans Republiek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 14:55

Hai iedereen! Knipoog
Wij zijn van plan om dit jaar misschien naar de Dominicaanse Republiek te gaan op vakantie. Nu was ik aan het kijken in gidsen en op internet , maar er is zo'n groot aanbod! Is er iemand van hier naar de Dominicaanse Republiek geweest ? In een All-inclusive hotel?

Ik had dit Resort gevonden wat mij en mijn ouders wel wat leek , Bovendien kan je hier paardrijden ( Als we er heen gaan ga ik gewoon vragen of ik mag helpen met begeleiden en dan gratis rijden ofzo Haha! )

Bij die foto's zie je 2 van die paarden Cool

http://www.jetair.be/vliegvakanties/hot ... 9459.N.htm

Maareh.. Ik hoor het wel!

Groetjes , Remona

radje

Re: Dominicaans Republiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:59

Dominicaanse republiek is echt heel erg mooi, vooral als je mee gaat met de safari, dan zie je hele mooie plekjes.
Het ligt er wel aan wanneer je gaat, wij hebben 2 weken regen gehad en echt alleen maar regen.
Ze hadden ons niks vertelt over het regenseizoen en mochten wij nou net daar zijn terwijl er in mexico een orkaan was.

Wij zaten in Carabela beach resort, dat is dus geen aanrader, het eten is slecht er is met slecht weer totaal niks te doen.

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:43

Ben vorig jaar naar de dominicaanse republiek geweest met kerst en oud en nieuw, het was heel erg mooi! wij zaten in Sosua, hotel casa marina reef. Het was ultra alinclusive en het eten en drinken was top! Wij hebben ook paard gereden(op magere kleine paardjes) maar de natuur daar is prachtig.
Ik raad je aan om naar sosua te gaan, hier is het 'veiliger'dan aan de andere kan van DR: punta cana. Als je vragen hebt kun je pben

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 18:22

@Radje : O , Das wel erg zonde van het geld dan!
Wij kijken ook op de site www.zoover.nl , daar zie je allemaal reacties van mensen die er geweest zijn.

@shariyerke :
Mag ik vragen waarom Sosua dan een stuk veiliger is dan Punta Cana? Ik weet dat Dominicaanse Republiek niet heilig is, Maar dat is Isla Margaritha ( Venezuela ) en Egypte ook niet ( Daar ben ik geweest Knipoog ) Ik ga even in de gids naar dat hotel kijken!

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:34

Je moet daar idd niet op je eigen houtje op pad gaan. Maar is eigenlijk ook niet nodig, ieder resort daar heeft wel een privestrand, dan kun je wel een heel eind langs het strand wandelen langs alle andere resorts...De mensen van die winkeltjes zijn wel heeel erg lastig, constant achter je aan lopen of je in hun winkeltje wil kijken.

Heb daar ook een stukje paard (?) gereden, wij waren op junglesafari en moesten te paard door een rivier om over te steken.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:42

Wij zijn in Punta Cana geweest in een RIU hotel. Was echt super mooi. Barcelo hotels zijn ook vaak heel goed. Heb er al in meerdere gezeten (ook in dom. trouwens maar in het zuiden) en in mexico.
Het land is prachtig en inderdaad de jeepsafari is een aanrader.
Daarnaast kan je de excursies boeken maar je kan ook een taxi bestellen en daar exact hetzelfde mee doen. Voordeel. Je betaald de helft en zit met je gezin in een auto en niet met 20 man in zon grote jeep.
Ik vond het er super!

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:23

Welk hotels dan Laulau85?
En wil je er dan even bij zeggen of het goed of slecht was? Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:16

Riu Mambo. Super hotel! Zijn 4 of 5 verschillende hotels van riu naast elkaar en je mag van alle faciliteiten gebruik maken. Alleen avondeten moet ik eigen restaurant. Eten is er zalig, kamers netjes en service ook super!
http://www.geocities.com/laulau_1985/ hier staan al drie foto's van puerto plata.
Van het hotel heb ik zo gauw zelf geen foto's zal effe googlen voor je:
http://www.riu.com/nl/clubhotel-riu-mam ... bliek.html

Van punta cana heb ik geen foto's was nog in het analoge tijdperk haha...
Zal even het hotel opzoeken en ook de foto's daarvan die er op internet staan. Was ook een prachtig mooi hotel
http://www.barcelo.com/BarceloHotels/en ... Beach/Home
Waren ook stuk of 4 hotels die bij elkaar hoorde en je kon er paardrijden Tong uitsteken niet geheel onbelangrijk.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:30

raad je niet aan om all in te nemen, valt goed tegen en dan ga je toch ergens anders heen om te eten, en dan betaal je dubbel. (zelf ervaren)
en zo duur is het niet buiten het hotel.
wij hebben het in april (2 tot 10 april 1999) super leuk gehad.
met paarden door de bergen met een afdaling op een rivier op banden en de safari, duiken is ook een aanrader.
alleen zaten we op verkeerde jaartijd wat dolfijnen betreft ma kwa zon en warmte super.
is alleen erg wennen als je gaat pinnen bij een bank dan heb je een politie met geweer naast je staan.
en vooral uit kijken met aanpappen van de bevolking ivb met drug.
veel plezier en geniet er van.
oja als je gaat duiken moet je niet de zelfde dag een tocht met een taxi door de bergen maken.
dan kan je goed beroert worden, en ik kan het weten.
en vooral met taxi duidelijk afspreken wat je gaat betalen.
maar dat is in de meeste landen zo.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:34

Nou ik heb beide keren in all in gezeten en beide keren was het super. Denk dat het ook afhangt van het hotel en het aantal sterren.
Hotels als Barcelo en Riu die over de hele wereld zitten hebben meestal wel goed eten!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:30

nou dan hebben wij en nog enkele mensen van ander hotellen niet getreoffen 4 sterre mag je wel wat verwachten toch?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:35

Ja of wij hebben geluk gehad haha.

Maar vond de dominicaanse echt alles meevallen als je vergelijkt met egypte, tunesie en turkije etc.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:07

tunnesie was het eten beter in het hotel dan buitenaf.
dus daar hebben wij weer goed getroffen.

egypte en turkije kan ik niet over mee praten.

maar als ik weer op vakantie kan (lukt niet vaak ivb met boerderij) is de keus creta of d.republiek heel moeilijk.
dat finiceel gezien voordeligst is creta maar het mooist d.republiek.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:59

Eten blijft iets moeilijks in het buitenland maarja ik heb gelukkig sterke darmen..

Haha nog even verder dubben dan...

sa80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:34

Ik ben in Punta Cana geweest. We hebben hier in een Iberoster resort gezeten. Dit was perfect.

Maar ook de RIU resorts zijn erg goed.

Beide ketens zijn Spaans en hebben in de Caribische landen vaak 4 of 5 sterren.
(we hebben in meerdere landen in deze 2 ketens gezeten) en ze zijn echt super.

Mocht je nog iets willen weten, moet je maar even PB-en

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 02:58

Wij zijn ook bij Barcelo geweest en dat was echt super! All-inclusive is zooooo fijn ... echt niet dat we ergens anders gingen eten hoor!? Ruime keuze en heerlijk eten! Ik hoop binnenkort weer een keertje terug te kunnen gaan en dan ga ik zeker weer naar een Barcelo hotel. Ja Punta Cana heeft trouwens wit zand, dat is zo mooi!

Het paardrijden was toen (jaar of 10 geleden) alleen 3x niks. Ik had er zo naar uitgekeken, maar toen we bij de manege kwamen ben ik gelijk weer terug naar het hotel gegaan ... wat een zielige paardjes. Verdrietig