Weekenje Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloempie186

Weekenje Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 11:49

Ik ben van plan om met 3 vriendinnen een weekendje Berlijn te plannen. Nu ben ik zelf wel eens in Berlijn geweest, maar dat was met school en alles werd dus voor ons geregeld. Nu moeten we het zelf doen.

Laten we beginnen bij het hotel... We wilden eerst in een jeugdherberg, maar één van ons zit toch liever in een hotel. Dus weet één van jullie misschien een (relatief) goedkoop weinig sterren hotel in het centrum van Berlijn?

En wat is volgens jullie goedkoper of beter? Vliegen of met de trein? Wat zouden jullie doen??

Groetjes!

Marjolein

EvaC

Re: Weekenje Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:53

Ik zou zowiezo met de trein gaan. Ik ging 2 jaar terug met mijn moeder vanuit Enschede en we waren er met 4 uurtjes dacht ik. Je reserveert plaatsen dus als je kaartjes hebt kun je zowiezo mee.

Voor een hotel zou ik, al ik jou was, gewoon eens lekker rondneuzen op internet. Er is zo ontzettend veel te vinden! Vergelijk gewoon wat hotels met elkaar die binnen jullie budget liggen. Daar kom je vast wel uit.

En anders kun je altijd nog kijken bij weekendjeweg.nl of kras.nl

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 11:56

EvaloveSandy schreef:
Ik zou zowiezo met de trein gaan. Ik ging 2 jaar terug met mijn moeder vanuit Enschede en we waren er met 4 uurtjes dacht ik. Je reserveert plaatsen dus als je kaartjes hebt kun je zowiezo mee.

Voor een hotel zou ik, al ik jou was, gewoon eens lekker rondneuzen op internet. Er is zo ontzettend veel te vinden! Vergelijk gewoon wat hotels met elkaar die binnen jullie budget liggen. Daar kom je vast wel uit.

En anders kun je altijd nog kijken bij weekendjeweg.nl of kras.nl

hoeveel kost zo'n treinkaartje (retour)?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:38

Oehw, dat is een hele goede vraag! Heb het toen niet zelf betaald omdat ik dus met mijn mams was Knipoog Anders kun je even op de NS-site kijken, daar staan ook opties voor internationale treinen.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 14:14

had al gekeken idd.....maar site deed t niet zogoed.....ander keertje maar proberen.....hoop dat t nie zo duur is! Tong uitsteken

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:40

Haha ja dat hoop ik ook voor je Knipoog Maar die site van NS geeft wel vaker problemen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:45

Ik zou met de trein gaan..
Weet niet meer hoe duur zo'n kaartje is.
Goedkoper dan het vliegtuig, dat sowieso.

Ik was met school en zat in een 4sterren hotel, dus denk niet dat die wat voor jullie is.

Succes ermee!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:13

Ik ga binnekort ook een weekend naar Berlijn met mijn moeder!

Ik was vorig jaar op werkweek met school en we hadden een heel goed hotel midden in het centrum! Weet alleen de naam niet meer maar dat moet ik sowieso navragen dus dat hoor je nog van me. Het hotel was op nog niet eens 5 minuten loopafstand van trams en metro. Je kunt zo'n kaartje kopen en daar mag je dan voor bepaalde tijd heel Berlijn door met tram, trein en metro. echt heel handig! Voor het hotel had je een kamerpas zodat alleen jij in je kamer kon komen met die pas, wc's op de gang en douches op de gang maar alles werd echt heel goed schoongehouden. 's ochtends kon je beneden ontbijten bij een buffet. Ik vond het genoeg luxe voor een werkweek