OP vakantie met baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

OP vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:19

Als alles goed gaat, dan zijn wij hier over een paar weekjes vader en moeder. Aangezien het best een zwaar jaar geweest is, en de komende jaren waarschijnlijk wel zullen blijven, willen we van de zomer of vroeg in het naseizoen lekker een weekje weg met zijn drietjes.
Maar waar ga je naartoe met een baby? Heel warm weer lijkt me niks, aangezien ik daar zelf ook niet echt tegenkan. We vinden het wel leuk om een beetje cultuur te snuiven, of andere activiteiten te doen. Mijn man vind duiken leuk, maar hij hoeft niet per se te duiken.
Ik zat eerst te denken aan een huisje ergens in in NL of België, maar aangezien ik een hekel heb aan mensenmassa's, zie ik centerparcs of iets dergelijk niet echt zitten. Lang vliegen vind ik zelf erg vervelend en lijkt me ook vervelend met een baby.
Misschien zijn er mensen met jonge kinderen die ergens hele goede ervaringen mee hebben? Prijs is niet zo heel belangrijk, als het maar niet te gek wordt ( meer dan 2000 ofzo vind ik echt te gek voor een week ). Oh, ja we wonen in Zeeland, we gaan graag de provincie uit Haha!

Keet

Re: OP vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:21

zoek een leuke bed&breakfast op ergens in nederland, die zijn vaak lekker rustig en kan je in een omgeving zoeken wat je aanspreekt en waar leuke activiteiten zijn

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:22

In de ardennen ofzo ? sneeuw rust .. Wel gezellig in een leuek chalet ?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:23

Ik dacht meteen aan een waddeneiland. Wennen aan op vakantie met een baby, en meteen goed uitwaaien. Maarja, als je in Zeeland woont kan je waarschijnlijk iedere dag al uitwaaien Knipoog

Ik zou het ook niet goed weten, maarja, ik ben ook niet zo vakantie-achtig. Volgens mij ga ik als ik een baby heb nog steeds kamperen Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:25

waddeneiland ja
of naar Luxemburg in een huisje

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:26

Kamperen deden we wel, maar dan echt als een trektocht ( vaak te voet, met OV, liftend ). Lijkt me trouwens echt een ramp met een baby Bloos Stinkluiers in de tent......brrrr. heb nog trauma's van toen mijn broertje nog in de luiers zat Knipoog
Bed en breakfast is een goed idee. Alleen zal je dan wellicht van te voren moeten vragen of ze berekend zijn op een baby. Kan me voorstellen dat ze dat niet altijd zijn. Maar dan ben je voor de rest wel lekker vrij inderdaad.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:27

bij mij op stal hebben ze een B&B, geloof niet dat ze een campingbedje hebben, maar die zou je wel zelf mee kunnen nemen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:27

ameland! Lachen Gingen mijn ouders altijd met ons heen! Gewoon in een kleine bungalow in Nes Lachen
Mijn zus is met een baby naar frankrijk gegaan... niet zo'n succes Nagelbijten / Gniffelen te lange rit. Met baby in het vliegtuig naar griekenland was nog erger: kind heeft 2 uur gejankt! en in griekenland was het meer dan 40 graden...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:29

Campingbedje is het probleem niet zo, maar je moet nogal wat andere troep meenemen ook......Daar moet wel ruimte voor zijn natuurlijk.
Ziet wel opties in B&B op een stal, kan pownie ook nog mee natuurlijk Haha! Nee, dat is zielig voor paps Bloos

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:33

hij zit in het midden van het land
hij kan ook nog kanooen Knipoog en boerengolfen
ligt echt midden tussen de grote steden, maar ook midden in de polder Haha!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:37

Kanoën?
Maar niet met een baby Clown

Jammer dat je niet van Centerparcs houdt.
En een camping dan? Dan kun je eindeloos wandelen, lekker uit eten, bowlen etc.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:42

Als je naar zo'n Centerparcsachtig iets gaat moet je gewoon buiten het hoogseizoen gaan. Zit er geen kip. Wij zijn toen Nikki 8 maanden was naar Landal Green Parcs in Vaals geweest in januari. Het was er heeeeeerlijk rustig. Haha!
Luxe huisje, alles er op en er aan voor een kruipende kleine en genoeg in de omgeving om te zien. Zelfs het weer zat mee. Haha!

Overigens: Succes met de bevalling!!!! Lachen
Voor het eerst in de ogen van je kindje kunnen kijken, hem/haar voelen, knuffelen en zien is het allermooiste moment in je leven. Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:53

Dank je Nadya! Ik zie er ook echt naar uit, denk niet dat ik me nu kan beseffen hoe bijzonder het is.

Buiten het seizoen is idd een goede, maar niet altijd te regelen ivm werk en school. We zullen de agenda's straks maar weer eens naast elkaar leggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:56

erleyne schreef:
Dank je Nadya! Ik zie er ook echt naar uit, denk niet dat ik me nu kan beseffen hoe bijzonder het is.

Buiten het seizoen is idd een goede, maar niet altijd te regelen ivm werk en school. We zullen de agenda's straks maar weer eens naast elkaar leggen.

Geniet van dat moment en de vele mooie momenten die er nog gaan komen. Ook al is het ook erg vermoeiend, vooral dat eerste jaar. En bevallen is topsport Knipoog , maar dat heb je vast al begrepen. Rust nu nog maar lekker uit, nu het nog kan. Lachen

Echt hoor, buiten het seizoen is zo heerlijk, maar het ligt idd ook aan het werk/school wat jullie doen. Wij hebben dat probleem niet. Ik kijk bijvoorbeeld niet uit naar de tijd dat ze leerplichtig wordt over ruim 2 jaar als ze 5 is. Dan zitten wij aan die ellendige landelijke vakanties vast. Daar gaat je rust in de vakantie. Vork

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:04

wij hebben een kleinschalig parkje gevonden in België. daar zijn maar 14 huisjes en erg baby/peutervriendelijk. Ik zit nl ook over nu en 5 weken met een baby.
kijk eens op www.VacanceSelect.nl
wij gaan zelf naar Les Vallon.
Met de oudste zijn we toen hij 6 mdn was naar malaga geweest (2 uurtjes vliegen) en hotel eugenia victoria in gran canaria is ook wel leuk, maar 4,5 uur vliegen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:08

Wij zijn vorig jaar even een midweekje naar Center parcs in Duitsland geweest vlakbij de moezel streek. Ben echt even in het buitenland en die parken zijn niet te vergelijken met de NL parken. Gewoon lekker rustig in de natuur maar wel met alle luxe voor een baby. Vaak zijn er bij die parken in DU leuke aanbiedingen in september/ okotber. Wij waren met zijn tweeën voor een midweek nog geen € 200 euro kwijt. (en baby is vaak gratis ;P )

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:13

Je zou eens op funda.nl kunnen kijken. Daar staan ook vakantiewoningen te huur. dat is anders dan een huisje op een park. Zo kun je overal naar toe: belgié. Duitsland, maar misschien ook wel naar Oostenrijk of Italië. Je kunt dan bijv. onderweg in een hotelletje een keertje overnachten, dan is de reis ook niet zo lang voor je baby. Alhoewel het met baby's vaak nog makkelijker is met langer reizen dan met peuters, omdat een baby toch veel slaapt.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:17

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:24

Je kleintje is dan ongeveer een half jaar.. jammer, dan mag hij/zij nog net niet in een fietszitje. Op de griekse eilanden als kos en zakynthos kun je mooi fietsen namelijk. Mijn schoonzus is met haar dochtertje van toen net 1 naar een all inclusivehotel geweest op een canarisch eiland. Beetje hangen bij het zwembad op een kleedje met speelgoed onder de parasol Ja

Mijn manneke is nu 7 maand en vindt het heerlijk om te wandelen, althans, wij wandelen en hij lekker vanuit zijn draagdoek om zich heen kijkend. Als je borstvoeding geeft hoef je dus alleen maar een tas met doekjes, een paar luiers en een extra broekje en rompertje mee te nemen en je kan uuuuren rondwandelen als je dat leuk lijkt Ja Ardennen ofzo is dan wel leuk, maar een grote stad bezoeken zoals parijs ofzo kan ook prima.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 11:03

Bedankt voor de tips weer! We wachten nog even met boeken tot na de kraamtijd, dus hopelijk over een paar weekjes Haha! Idd Odetteke, dan kan de baby nog net niet in het fietszitje. Anders hadden we er met paard en fiets op uitgetrokken. Maar de suggesties die hier worden gedaan, klinken ook leuk! Wandelen zijn we sowieso van plan, hopelijk is het een beetje weer van de zomer.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:56

toen ons zoontje een half jaar was zijn we naar Posterholt (van landal) geweest. Klein park, rustig gelegen in de bossen, genoeg mogelijkheden om te fietsen en te wandelen, klein zwembad maar groot genoeg voor de kleine. Wij hebben een drager voor de maxicosi gehuurd zodat we gewoon konden fietsen en de kleine achterop de fiets meekon Tong uitsteken Ook Texel vind ik altijd een aanrader Knipoog

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:27

Durbuy in de Belgische Ardennen, echt een leuk, relaxed plaatsje!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:18

Sommige delen van spanje, hebben dan ook lekker weer, en toch niet te warm.
En vliegen naar spanje hoeft niet lang te duren.

Ik zat zelf in altea, vlakbij calpe, wij landden toen op alicante en was zown 2 uurtjes vliegen.

Oja we zaten op een zo geheette ouwe wijven camping, maar was er rustig en we zaten direct aan de boulevard, en op loopafstand waren winkeltjes.

als je de bus pakkte was je zo in benidorm.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:32

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 23:11

Zijn er mensen die wel gevlogen hebben met een baby? Wij willen in mei, onze dochter is dan 6 maand, naar Amerika. Hoe gaat dat met flesjes opwarmen in het vliegtuig? En in het hotel? Onze dochter is heel rustig, dus ik denk dat ze wel slaapt in het vliegtuig. We willen eerst nar het strand en dan nog een beetje rondreizen in Florida. En zijn er onder jullie die zo'n opklapbaar tentje hebben? Lijkt me handig als bedje en ook op het strand. Bevalt dat goed?