Ik weet niet of wij dit jaar gaan, niet echt op vakantie waarschijnlijk. Maar we gaan wel heen om een paar huizen te bekijken. We willen er namelijk een huisje kopen zodat ik en mijn vriend, m'n ouders of m'n broer en z'n vriendin erheen kunnen wanneer we willen. We zijn er nu zovaak geweest en elke keer vinden we het weer super
Inmiddels zowat al heel Kroatië gezien.
pros_zero schreef:laten jullie je nog inenten? het is aanbevolen
12 jaar geleden ben ik voor het eerst in Kroatië geweest we hebben ons nog nóóit laten enten. Is daar echt niet nodig.
MissDreamer schreef:Wij zouden ook gaan, zijn vorig jaar bij Medulin in de buurt geweest. Maar we wachten nog even af nu Kosovo zich onafhankelijk heeft verklaard, het ligt er natuurlijk niet naast, maar m'n ouders vinden het toch geen fijn idee om naar Kroatië te gaan als er verderop oorlog is.
Toen wij 12 jaar terug voor het eerst naar Kroatië gingen verklaarden de mensen ons voor gek; HET IS DAAR OORLOG??!! Wat zoek je daar? In Kroatië is het nog géén 2 weken écht oorlog geweest. En dit heeft zich alleen in de binnenlanden afgespeeld. Daar zijn idd complete dorpen uitgeroeid en overhoop geschoten. En die overblijfselen daarvan zijn nog steeds te zien, beelden die bij mij op het netvlies staan gebrand. Destijds was er in Bosnië ook geen vrede wij zijn daar een keer de grens overgegaan Bosnië in. Dát raad ik je wel ten strengste af om dus niet te doen
Was niet echt fijn en we moesten ook maken dat we dr weer weg kwamen. Maar dat is al jááren geleden. In Kroatië zelf is écht helemaal niets meer aan de hand. Vorig jaar zijn jullie er ook geweest, het is er nu echt niet anders hoor
En die landen als kosovo/bosnië e.d. zal het altijd onrustig blijven. Kosovo ligt niet naast Kroatië, aan een kant snap ik je ouders wel maar het is écht wel vertrouwd om daar heen te gaan hoor