Waar heen op vakantie met vriend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Waar heen op vakantie met vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 23:57

Ik wil van de zomervakantie graag op vakantie met mijn vriend.
Vorig jaar ben ik met hem en mijn schoonfamilie naar zuid-frankrijk geweest.
Dit zouden we dit jaar weer doen maar door omstandigheden gaat het niet door.
Ik wil evengoed op vakantie maar ervaring heb ik nul komma nul.
Ik weet niet wat voor vakantie ik wil of dat ik naar het buitenland wil of in het binnenland wil blijven.
Met zijn 2en op vakantie is toch weer even anders dan met meerdere. En vorig jaar werd alles voor me geregeld ik vind het best wel spannend om met zijn 2en naar het buitenland te gaan.
Wat zouden jullie doen? een weekje Nederland? Een weekje buitenland of een weekend naar een stad ofzo.
Ik denk zelf dat als we naar het buitenland gaan we wel veel willen gaan doen anders wordt je elkaar ook maar zo zat wanneer je weinig doet Tong uitsteken
Iemand enige sugesties, tips en ervaringen? Over met zijn 2en op vakantie gaan, zou je iets actiefs gaan doen? veel bezichtigen? En binnen of buitenland?

vikki

Re: Waar heen op vakantie met vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 09:47

Het ligt er net aan wat voor types jullie zijn en wat jullie budget is (dus als je dat even vertelt kan ik vast met wat tips op de proppen komen Knipoog )... Mijn vriend en ik willen zijn bv geen zon, strand en zee types... Dwz, we zullen nooit op vakantie gaan puur en alleen om iedere dag te liggen bakken op het strand, maar er zijn genoeg mensen voor wie dat wel weer de ideale vakantie is Haha! . Wij willen toch altijd wel iets zien (landschap, mooie historische gebouwen, beetje cultuur proeven...). Dit jaar gaan we weer naar een agriturismo in Toscane, dat is onze ideale vakantie, en later in het jaar gaan we naar Egypte (Nijlcruise en steden bezoeken, niet 1 week bakken in Hurghada ofzo Nagelbijten / Gniffelen ) We verblijven dan als het ware bij de plaatselijke bevolking, genieten van de rust in het prachtige landschap en gelijkertijd kunnen we makkelijk uitstapjes maken naar diverse mooie steden in Italie. Wil je een beetje lekker weer of maakt het niet uit? Is strand een vereiste of maakt dat ook niet uit?

Afgelopen september zijn we op Malta geweest; dat is ook goed bevallen. Je zou daar vast ook een luier vakantie kunnen houden, maar dat hebben wij dus niet gedaan. We hebben Mdina (heel mooi oud stadje, absoluut de moeite waard!) en Valetta bezocht, een jeepsafari gedaan, een dagje gezeild op een catamaran etc. Dergelijke vakanties kan je ook houden op Kreta oid; daar kan je natuurlijk ook iedere dag liggen bakken, maar daar kan je ook interessante uitstapjes maken, een beetje cultuur opsnuiven en van het landschap genieten.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 01:16

We zoeken geen zuipvakantie dus geen salou bijvoorbeeld. Verder zijn we beide wel sportief en houden van dingen bezichtigen. Een dagje op het strand liggen is ook wel leuk maar niet voor de hele week. Een beetje hetzelfde soort vakantie als jij al aangeeft.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:54

Suzanne_k schreef:
We zoeken geen zuipvakantie dus geen salou bijvoorbeeld. Verder zijn we beide wel sportief en houden van dingen bezichtigen. Een dagje op het strand liggen is ook wel leuk maar niet voor de hele week. Een beetje hetzelfde soort vakantie als jij al aangeeft.

Dan is Malta leuk imo (zou ik alleen niet kiezen voor een hotel in St Julians, daar stikt het de moord van de drinken tieners Nagelbijten / Gniffelen ), maar bijv. voor St Paul's Bay (daar zijn wij geweest en dat is goed bevallen, met de bus -goedkoop!-kan je daar goed het eiland verkennen)

Kreta; ook erg leuk, maar daar zou ik zelf dan niet kiezen voor een hotel in Chersonissos (zelfde reden + massaal toeristisch). Op Kreta vind ik een bezoekje aan het Lasithi plateau (spelling?) aan te raden, even als een bezoekje aan het lepra eiland Spinalonga en er zijn nog tal van andere uitstapjes te doen.

Toscane is ook echt prachtig, maar in mijn ervaring wel een iets duurdere bestemming dan bv Malta of Kreta (ik weet niet wat je budget is), maar imo is het dat wel meer dan waard. Leuke agriturismo met zwembad is volop te vinden, trein is zeer betaalbaar waardoor uitstapjes naar diverse Italiaanse steden goed te doen zijn en wandelen in de bergen vind ik ook geweldig.

Er zijn natuurlijk talloze andere bestemmingen die ook in aanmerking zouden komen, maar met deze heb ik zelf iig positieve ervaring Lachen .

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 12:55

bedankt voor je tips.
Ik zal heet eens gaan overleggen. Toscane lijkt me wel echt prachtig.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:27

Of naar amerika en dan Arizona Utah Wyoming.. Ik weet niet of jullie rijbewijs hebben maar via de jong intra staan er heel mooie niet al te dure vakantie's die kant op.. Australie of New Zeeland lijkt me ook super...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:34

Een weekje is erg kort voor de VS (overigens zou ik in de VS voor Colorado kiezen, prachtig! Nou ja... ik zou zelf naar Texas gaan, maar dat is omdat mijn beste vriendin daar woont) en voor Australie en / of Nieuw Zeeland is een week veel te kort, geen aanrader dus voor 1 week imo, dat zijn leuke bestemmingen voor 3+ weken Haha! . Australie is trouwens wel een prachtig land (mijn vriend komt uit Australie dus ik ben er wel eens geweest, heel mooi en indrukwekkend land).

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:37

even een stipje hier Haha!

ik zoek een zelfde vakantie voor mijn vriend en ik Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:52

Suzanne; ben je eigenlijk nog gebonden aan een bepaald maximaal budget en specifieke wensen van je vriend? En in welke periode wil je eigenlijk precies gaan? (juli/augustus of evt. ook juni of september... buiten de schoolvakanties om is imo altijd gunstiger, maar ja... als jullie zelf studeren ofzo -of in het onderwijs werken- dan wordt dat wat lastig Haha! ) . Op de website www.agriturismo.com kan je talloze agriturismos vinden in alle delen van Italie -zoeken op provincie-(wij gaan voor de 3e x naar dezelfde, die is zooooooo goed bevallen) en je kan zelfs op bepaalde wensen (zoals aanwezigheid zwembad, mogelijkheid paard rijden, gebruik biologische producten, wijn / olijfolie proeven etc. etc. etc.) zoeken. Er zijn meerdere luchtvaartmaatschappijen (oa Air Meridiana, KLM, Alitalia, Transavia)die voor betalbare prijzen naar diverse steden in Italie vliegen, dus zelf apart verblijf en vliegticket boeken is ook heel makkelijk te doen.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 12:48

vikki schreef:
Suzanne; ben je eigenlijk nog gebonden aan een bepaald maximaal budget en specifieke wensen van je vriend? En in welke periode wil je eigenlijk precies gaan? (juli/augustus of evt. ook juni of september... buiten de schoolvakanties om is imo altijd gunstiger, maar ja... als jullie zelf studeren ofzo -of in het onderwijs werken- dan wordt dat wat lastig Haha! ) . Op de website http://www.agriturismo.com kan je talloze agriturismos vinden in alle delen van Italie -zoeken op provincie-(wij gaan voor de 3e x naar dezelfde, die is zooooooo goed bevallen) en je kan zelfs op bepaalde wensen (zoals aanwezigheid zwembad, mogelijkheid paard rijden, gebruik biologische producten, wijn / olijfolie proeven etc. etc. etc.) zoeken. Er zijn meerdere luchtvaartmaatschappijen (oa Air Meridiana, KLM, Alitalia, Transavia)die voor betalbare prijzen naar diverse steden in Italie vliegen, dus zelf apart verblijf en vliegticket boeken is ook heel makkelijk te doen.

We zijn er beide wel over eens dat we een vakantie willen met zon, maar we willen niet 7 dagen alleen maar in het zwembad of aan het strand liggen. We willen ook dingen gaan bezichtigen. We studeren allebei nog dus het wordt toch in de zomervakantie. Mijn vriend is in het bezit van een rijbewijs.
We willen wel binnen Europa blijven. En een weekje van huis vind ik lang zat dus dan valt Australie al af.
Het preciese budget weten we nog niet precies maar een "normale" vakantie moet wel lukken.
Hoe zit het in Italie eigenlijk met de taal en het openbaar vervoer?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:58

In de steden spreken ze over het algemeen wel Engels in Italie, maar ook in de kleine dorpjes kan je je met handen en voeten prima redden Haha! (wij spreken nog geen italiaans, maar met gebaren werkt prima en iedereen heeft dan lol Haha! ) . Het trein systeem in Italie is echt prima en ook heel goedkoop. ( zie www.trenitalia.it , kan ook in het Engels) .

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:37

Ik weet niet in hoeverre je echt een zwembad in de buurt wil hebben maar anders is een stedentrip ook een aanrader; zat te zien, lekker winkelen Haha! bekende plekjes zien, enz.

Aangezien het voor jullie de eerste keer is dat jullie samen weg gaan is het denk ik het makkelijkst om gewoon eens naar het reisbureau te gaan, daar kunnen ze je vaak wel goed helpen en wordt er ook een hoop voor je geregeld/meegedacht (bv vervoer vliegveld-hotel, enz)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:26

http://www.ridingportugal.com
Je hoeft niet te rijden, kunt ook het huisje huren of alleen een slaapkamer en in Góis zit een bedrijf dat van alles verhuurd, kanos, mountainbikes, ze doen ook bergbeklimmen, abseilen etc.(Transserrano http://www.transserrano.com/index3.html ) Dus je hoeft niet stil te zitten. Zwemmen kan in de rivier, waar je ook een geweldig gezellig terras vindt.
Overigens heeft Góis ook een camping waar je huisjes kunt huren en natuurlijk met eigen tent kunt komen.
Coimbra is ook mooi http://www.guiadacidade.pt/portugal/ind ... tritoid=06

Heb een nederlandse vriendin die daar een pensionnetje heeft:
http://www.casapombal.com/home/
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 05-01-08 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:33

zwitserland is ook heel mooi in de zomer, veel hotels met zwembad e.d.

Als je in de buurt van een skioort zit, kan je ook makkelijk de skilift pakken en lekker een dag door de bergen wandelen. Bovendien zijn er zat leuke plaatsjes en steden om te bezoeken.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:34

malta, absolute aanradar.
ST Julians.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:14

bedankt voor jullie tips.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:42

mhtimmerwerk schreef:
malta, absolute aanradar.
ST Julians.

vikki schreef:
Dan is Malta leuk imo (zou ik alleen niet kiezen voor een hotel in St Julians, daar stikt het de moord van de dronken tieners Nagelbijten / Gniffelen ), maar bijv. voor St Paul's Bay (daar zijn wij geweest en dat is goed bevallen, met de bus -goedkoop!-kan je daar goed het eiland verkennen)

Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Turkije lijkt me trouwens ook de nodige mogelijkheden bieden, ik ben er zelf alleen nog niet geweest.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 16:41

Ik heb eens in de reisgidsen van mijn zus zitten bladeren en malta lijkt me wel wat. Maar ik weet dan dat in st julians veel tieners rondlopen maar wat raad je dan aan? in de reisgids zijn naast st. julians: kappara, silema, qawra, bugibba en melliaha bay/ramla bay nog aanraders of juist plaatsen waar we niet heen moeten.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 14:22

Mijn vriend en ik gaan dit jaar in juni naar Rhodos. Ook onze eerste zomervakantie samen (zijn wel vorig jaar een weekje naar Center Parcs geweest). We willen een combinatie van dingen zien van het land, maar ook gewoon een dagje relaxen aan zee ofzo. Ben heel benieuwd! Heb er in ieder geval heel veel zin in. Voordeel van buiten de bouwvak en schoolvakanties gaan, is dat het gigantisch scheelt in prijs, en dat je minder last hebt van massa toerisme

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 13:04

Suzanne_k schreef:
Ik heb eens in de reisgidsen van mijn zus zitten bladeren en malta lijkt me wel wat. Maar ik weet dan dat in st julians veel tieners rondlopen maar wat raad je dan aan? in de reisgids zijn naast st. julians: kappara, silema, qawra, bugibba en melliaha bay/ramla bay nog aanraders of juist plaatsen waar we niet heen moeten.

Ik vind St Paul's Bay (en Buggiba, dat ligt er tegen aan) een aanrader, genoeg te doen, maar je zit er niet zo hutje mutje tussen de dronken tieners... Nagelbijten / Gniffelen Ik heb ook nog een mail van een klant van mijn werk die op malta zit waar allemaal goede "wat te doen" tips in staan, die kan ik wel even voor je opzoeken als je wil Lachen .

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:46

Tips over malta hoor ik ook graag, mijn vriend en ik gaan in augustus een week naar Buggiba!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:00

Oke, ik heb mijn mailtje van onze Maltese klant opgezocht en hier volgen wat tips :

Cultureel gezien zijn tripjes naar Mdina en Valetta echt een 'must do' (vooral Mdina vonden wij fantastisch! Vlakbij Mdina zit ook een soort kunstenaarsdorpje waar je het nodige aan glaswerk, sieraden etc. gemaakt kan zien worden en kan kopen. Wat vervoer betreft is een hoop heel erg goed te doen met de bus (als alle zitplaatsen bezet zijn wat minder fijn als je -zoals mijn vriend Haha! - bijna 2 meter bent, maar ach... goedkoop, je komt er makkelijk en hoeft je niet druk te maken over parkeergelegenheid)

*Voor boot excursies raadt hij alleen excursies aan via Captain Morgan aan, zie : http://www.captainmorgan.com.mt/cruises.htm . In St. Paul's Bay zit iig minimaal 1 Captain Morgan agentschap, maar in Buggibia zelf ongetwijfeld ook want ik heb talloze Captain Morgan agentschapjes gezien Haha! . Hij raadt in eerste instantie een cruise op de Fernandes I of II aan of anders de Spirit of Malta cruise (catamaran). Ik heb zelf de Spirit of malta cruise gedaan en dat was erg leuk, maar bij nader inzien dacht ik dat de Fernandes I of II beter bij me had gepast... Nagelbijten / Gniffelen (wegens het type mensen aan boord Knipoog )

*zie hier een paar nuttige websites:
http://www.mta.com.mt/
http://www.visitmalta.com/
http://www.malta.nl/
http://www.di-ve.com/

Op Malta is ook Popeye Village, de oorspronkelijke set waar de Popeye film met Robin Williams is opgenomen, tegenwoordig in gebruik als een water/pretpark. Was wel erg leuk om (van buiten) te zien, we zijn er alleen niet in geweest.

De volgende restaurants zijn door hem aanbevolen (even in het Engels want dan hoef ik alleen copy&paste te doen Nagelbijten / Gniffelen ):

Restaurants: If your looking for the informal type, cheap price and good food, typical Maltese which you won’t find in the St.Julians and Mass touristic cities then go to Mgarr and eat rabbit and quails. There is United restaurant which is the best one. But the place is full of villagers restaurants. Below are my other tips.

United Restaurant: Mgarr village, specialty is Rabbit, escargot, horse meat and quails. It’s a hunters restaurant and is very popular with Maltese. You need to book before. It is situated in the Northern part of the island and is made for villagers usually.

Grabiel Restaurant: Marsascala city, speciality is Fish and seafood. Small restaurant but very good. As soon as the owner notices your foreigners he’ll invite you to show you his kitchen and how he cooks. Its on the expensive side.

Gillieru Restaurant, St.Pauls’ Bay: Very good Fish restaurant. Average priced

Dolce Vita, St.Julians city: Very good all rounder restaurant. Famous for having pop stars visiting him. Expensive

Luzzu Restaurant, Marsaxlokk fishing village. This restaurant is famous for giving Gigantic plates full of fish. Try the mixed grill and let the chef amaze you.

La familia in Marsascala. When Bas was in Malta we took him there. Its very good. Speciality is fish.

Het restaurant dat ik even 'vet' gemaakt heb, daar zijn wij ook geweest en dat was echt erg goed en betaalbaar! Het hoort bij een hotel en reserveren is misschien aan te raden, dan kan je nl gegarandeerd zijn van een tafeltje buiten met prachtig uitzicht voor de baai / zee.
Laatst bijgewerkt door vikki op 07-02-08 16:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:01

Mijn vriend en ik gaan naar Spanje dit jaar. In de meivakantie naar Barcelona en het strand (en de F1 grand prix Tong uitsteken ) en in de zomervakantie gaan we ook ergens in de buurt van Barcelona, maar dan met zijn ouders mee

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 20:31

bedankt vikki