Huwelijksreis naar Schotland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aswas

Huwelijksreis naar Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 15:24

Op 21 september willen wij gaan trouwen, en daarna een mooie huwelijksreis maken naar Schotland. Ik ben hier zelf nog nooit geweest. Wat zijn dé plekken die je gezien moet hebben??? En waar kun je een behoorlijke buitenrit maken (waar je ook kunt draven en evt galoperen?). Wat zijn dé natuurplekjes? Ik zag ergens al foto's van een onbewoond eilandje, wat natuurreservaat is. Waar was dat? En zijn er zo nog meer mooie plekken?

We willen zelf een auto huren en zo'n 14-18 dagen blijven. Eventueel nemen we de honden mee, maar dat is nog lang niet zeker.
Tips en ook reisverslagen (of links hiernaar toe) zijn meer dan welkom!

Tellie

Re: Huwelijksreis naar Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:38

Dat eilandje is bij Loch Lomond. Mooi meer maar als je voor de omgeving gaat zou ik toch echt de highlands opzoeken. Loch Ness ed. Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 04:00

In ieder geval een of twee dagen Edinburgh inplannen. Ik vind dat zo'n geweldige stad (terwijl ik helemaal niet zo gek ben op steden). Lovers

Glasgow vond ik minder leuk dan Edinburgh. Wat wel heel mooi is: the Trossachs, het gebied ten noorden van Glasgow, met Loch Katrine en Stirling met het kasteel. Van daaruit kun je heel gemakkelijk naar de westkust (die schitterend moet zijn) en noordelijker (de Highlands). De omgeving van Pitlochry (even opzoeken) moet ook schitterend zijn.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 04:33

wij hebben onze huwlijksreis in het midden gehouden
op de grens van de high en low lands

mooie eilandjes heb je teveel om allemaal te bezoeken

in de lowlands kan je goed rijden in de highlands is dat soms
al lastiger

op google kan je al heel veel vinden

ben nevis is mooi loch ness viel tegen
de grote steden , leuk maar je moet weten waar je zijn moet

een logies ontbijt ergens prive halverwege een berg is het gezelligst
de oudste kroeg va schotland ook erg gezellig (ergens gebouw vlakbij lochness (met de auto gerekend) je verbast je over de hoeveelheid mensen daar terwijl je voor de deur slechts lege bergen ziet bedenk je je waar al die mensen toch vandaan zijn gekomen

waar houden jullie van ? theather , oudheid of modern ?kastelen , mietes zwaarden of moderne kunst ?
kijk eens op de verschillende vakantie sites

zou wel de boot nemen , de vakantie begint aan board
met het vliegtuig tja soms zit het mee soms tegen
mij viel het erg tegen was 14 uur onder weg

met de boot kan je je eigen auto meenemen
in de bergen niet schrikken , daar wij jij denkt bijna zo hard als mogelijk te gaan
word je ingehaald alsof je stilstaat

iig heel erg veel plezier gewenst
het is ons zeer goed bevallen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 04:35

Met het vliegtuig 14 uur onderweg? Ik ben inmiddels 5x in Schotland geweest (4x in Edinburgh, 1x in Glasgow) en elke keer was ik in een kleine anderhalf uur over vanaf Schiphol. Niets dan lof voor Easyjet en KLM. Lachen

Maar idd, varen van IJmuiden naar Newcastle heeft ook wel wat. Nooit gedaan overigens, vliegen gaat sneller.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 04:43

wij zijn met de boot rdam hull gegaan

vliegtuig was ik alleen , bleek later dukste dag weg van nederland 12 uur
en drukste dag aankomst schiphol 14 uur

van moment aanmelden tot van het vliegtuig af gerekend
was toen naar leeds
niet echt groot vliegveld ..

in een vliegtuigje zonder airco etc

gebeurt me nooit maar dan ook nooit meer

en toch al niet zo''n vlieger
dit was voor mij echt 1e en laatste keer dat ik gevlogen heb
bij instappen eerst 2 uuur in het vliegtuig wachten , eindelijk richting baan en
bij aankosmt schiphol echt uuuuuren lang tig keer aalsmeer voor bij zien komen
voordat we eindelijk mochten landen en dan nog moesten wachten (1,5 uur !)
voordat we richting slurf en er uiteindelijk af mochten ..
nee ik echt nooit meer !

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:42

Vliegen is het probleem niet (afgelopen jaar naar Canada geweest). Als ik de prijzen zie voor vliegen, dan verbaas ik mij hierover, zo goedkoop! (Bij easyjet en ryanair gekeken)

Wat raden jullie trouwens aan om op te vliegen? Glasgow of Edingburgh?

Verder willen wij veel van de natuur zien. De kastelen lijken mij ook wel mooi, maar ik heb zelf het idee dat als je er vijf gezien hebt, dat je ze allemaal wel gezien hebt. (Klopt dat?)
Verder een beetje cultuursnuiven is zeker niet weg. Maar voornamelijk gaan we voor de natuur.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:27

Inmidddels heb ik verschillende keren met Easyjet gevlogen en ik ben er zeer tevreden over. Ryanair ken ik niet persoonlijk, schijnt ook wel goed te zijn. Het scheelt iig een stuk in prijs met andere maatschappijen en op zulke kleine stukjes hoef ik echt geen gratis lunch of extra beenruimte. *LOL*

Ik zou zelf op Edinburgh vliegen. Ten eerste kun je daar het goedkoopst naartoe: Easyjet vliegt niet op Glasgow. Ryanair vliegt wel op Glasgow Prestwick (een eindje buiten de stad) maar niet vanuit Nederland. Ter vergelijking: voor 70 euro p.p. (excl. 7.50 kosten per boeking) kun je heen en weer naar Edinburgh. Dat red je met Glasgow niet: bij KLM zit je dan toch wel op zeker 200 euro retour p.p. en dat is dan de goedkoopste optie. En ten tweede is Edinburgh IMO een leuk startpunt voor een vakantie in Schotland - als je dan toch in een stad begint omdat je met het vliegtuig gaat... Persoonlijk vind ik Edinburgh veel sfeervoller dan Glasgow. Overigens zit je vanuit beide steden zo in de natuur, dus wat dat betreft maakt het niet veel uit.

Voor vergelijking van vluchtprijzen kun je trouwens in deze database kijken: http://www.momondo.com

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 15:48

@ Karin: dank je wel voor jouw aanvullende info wbt Easyjet. Gelukkig hoef ik niet persé vanuit Nederland te vliegen, woon in Limburg en heb dus ook de mogelijkheid om vanuit België of Duitsland te gaan.

Wat spreekt Edingburgh jou meer aan dan Glasgow als ik vragen mag?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:08

Ik zal je even pben, wat je wensen ongeveer zijn..Mijn vader is Schots, en kent er nog wel erg veel leuke plekken, aangezien ik ook samen met mijn ouders een complete rondreis door schotland heb gehad..Echt ontzettend mooi Lachen..Maar ik kan op dit moment even niet op al die namen komen, dus vandaar dat ik je even pb, en mijn vader inschakel Knipoog