Op vakantie (Mallorca) in de eerste week van Juni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

none

Op vakantie (Mallorca) in de eerste week van Juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 14:24

Wij (met de vriendinnen) willen tussen onze examens en de uitslag een weekje naar Mallorca gaan.
Eigenlijk was het drie tegen één, drie wilden het wel en die andere liever niet. Toch vond die ene het niet zo'n heel groot probleem en we hebben besloten om toch maar tussen de examens en de uitslag te gaan.

Alleen bedachten we ons nu wel dat het misschien wel uitstorven zou zijn in die tijd. Je bent dan zo vroeg in het seizoen (van 3 tot 10 juni) dat eigenlijk verder iedereen nog op school zit of werkt.
Heeft iemand ervaring met zo vroeg op vakantie gaan?! En dan ook vooral de jongere mensen hier, hoe is dat jullie bevallen?!

Opzich vind ik het logisch klinken; je bent zo vroeg dus met stappen (en eigenlijk met alles wat je doet) zijn er niet veel mensen dus is het minder leuk. Minder mensen zullen er vast zijn, maar zullen er echt zo weinig zijn dat het niet leuk is?

Noppert

Re: Op vakantie (Mallorca) in de eerste week van Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:24

Wij zijn begin juni dit jaar naar Mallora geweest, met z'n tweeen, opa en oma pasten op de kinderen Haha!
Mallorca is zeker niet uitgestorven, in tegendeel, maar het is een beetje afhankelijk waar je zit.
In Palma is het voor jongeren zeker heel erg leuk, maar wij zaten in Alcudia (N-O kust) en daar zaten heel veel gezinnen met hele jonge kinderen, Mallorca heet ook niet voor niets buggy-eiland Knipoog en veel oudere mensen.

Kijk eens op Zoover.nl of valantiereiswijzer.nl bij de hotels in de plaats op Mallorca waar je naar toe wilt, daar kun je al heel veel zien over wat er in de omgeving te doen is.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 16:52

Bedankt voor je reactie!
Wij hebben nu een selectie van appartementen waar we wel heen willen, een aantal in Cala D'or één in Playa de Palma en eentje in Alcudia. Maar jij raadt die in Alcudia dus af voor ons (4 meiden van 18)?

En bedankt voor je tip, ik zou eens kijken!!

Nog meer ervaringen zijn natuurlijk welkom Haha!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:46

none schreef:
Bedankt voor je reactie!
Wij hebben nu een selectie van appartementen waar we wel heen willen, een aantal in Cala D'or één in Playa de Palma en eentje in Alcudia. Maar jij raadt die in Alcudia dus af voor ons (4 meiden van 18)?

En bedankt voor je tip, ik zou eens kijken!!

Nog meer ervaringen zijn natuurlijk welkom Haha!

Het hangt er natuurlijk af van wat je zoekt Knipoog In Alcudia is het na 23.00 uur zo'n beetje uitgestorven op straat, zeker in het voorseizoen. De overige 2 heb ik zelf geen ervaring mee, maar heb wel kennissen die in Playa de Palma zijn geweest en die vonden het fantastisch (zijn nogal feestbeesten Haha! ) Is Ibiza anders geen optie? Net zover vliegen en zeer geschikt voor party-animals.

De site is trouwens www.vakantiereiswijzer.nl (typefoutje)

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:11

Ik ben met mijn vorige studie (HBO toerisme) vorig jaar (eind april/begin mei) naar Mallorca geweest. Wij zaten verspreid in hotels bij El Arenal. In El Arenal kon je erg goed stappen...doordeweeks was het minder druk maar er waren meerdere scholen dus dat scheelde. Maar in het weekend is het er sowieso druk, met spanjaarden. Je kunt je er echt wel vermaken! Ik zou misschien persoonlijk eerder kiezen voor Playa de Palma; dat is toch wel het hoofdstadje en daar is het 's nachts ook vast wel meer te doen; ook rond het voorseizoen. Daarnaast kun je in Palma lekker makkelijk terrasjes pikken en shoppen etc.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 23:11

Noppert, zulke partyanimals zijn we nu ook weer niet hoor Lachen
We vinden stappen wel leuk, maar het hoeft van ons nu ook weer niet zo zeer elke avond tot laat in de nacht. Maar ik denk wel dat we niet Alcudia moeten doen.
Apollo; ook jij bedankt voor je reactie Knipoog Mij lijkt Playa de Palma ook wel erg leuk! Alleen is dat appartement daar geloof ik iets minder maar hij staat zeker wel nog op ons lijstje hoor! (en hij stijgt nu weer iets Knipoog )

Zijn er dan ook mensen die ervaring hebben met Cala D'or?

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:12

Wij zijn toen ook tussen de examens en de uitslag geweest, maar het was alles behalve uitgestorven! Waren heel veel mensen van onze leeftijd die ook tussen de examens en de uitslag gingen dus het was alles behalve rustig

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 01:16

ken de plaatsen wel.. cala dor.. is toch beetje saai.. mooiste voor jongeren.. is toch gwoon el arenal en palma:)

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 00:25

Cala d'or kan je mooi feestje bouwen hoor Lachen Was er ook vorig jaar met een vriendin van mij. En hebben écht leuke avonden gehad daar! Ik ga dit jaar weer naar Mallorca, maar ga pas rond 13 juli. Mallorca is wel een leuk eiland! Lachen

Moet wel even zeggen dat in het hotel waar wij zaten (Hotel Cala dór Gardens) veel jonge gezinnen zaten. Maar bij het hotel naast ons waren meer jongeren. En als je 's avonds nog weg ging, was er wel veel jong volk op straat hoor. En het is maar net wat jij leuk vind natuurlijk.

Wij hebben trouwens nog zo gelachen daar Tong uitsteken We kwamen daar in de buurt zo'n discotheek binnen, en die bleek Nederlands te zijn, hoor je al als je binnen komt: "As ze ow t veurstel dut..goa nie met buut'n brommers kiekennn". Haha dat was wel heel maf Haha!

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 14:38

Harreveld? Daaf4ever kom je uit Harreveld ja?! Haha!

Jong volk op straat, wat noem je jong volk? Gewoon mensen van mijn leeftijd of ouder vind ik juist wel leuk! Moet natuurlijk niet overdreven zijn maar er is dan in ieder geval nog wat te beleven toch!
Weet je hoe dat hotel naast jullie heet?

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:41

Ja meeste tijd van de week zit in Harreveld Knipoog Bij m;n vriend.. Haha!
Jij komt uit lichtenvoorde? Hmm ken jij dan heel toevallig Roy? (Achternaam ofzo per pb wel Clown)
Jong volk. ja.. Eigelijk wel vanaf een jaar of 16,17 tot 80 + loopt op straat. Maar in de discotheek waar wij meestal waren was de gemiddelde leeftijd zo rond de 20 a 21 Lachen

Hotel namen weet ik helaas niet..sorry!

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:34

Kijk is in een paar reisgidsen speciaal voor jongeren zoals TraXs.. Zij bieden reizen aan in die periode dat jij gaat. Kijk is wat voor accommodaties daarin worden aangeboden, dan weet je iig zeker dat er volk is rond die tijd. Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 23:05

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk naar Ayron Park in Playa de Palma.
Ervaring? Knipoog