Tunesie, do's en don'ts?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

Tunesie, do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 22:20

mijn vriend en ik, en een ander stelletje willen deze zomer naar tunesie gaan.

we hebben wat info van het reisbureau gekregen, maar zijn uiterst nieuwsgierig naar meer ervaringen..
het hotel wat ons op het oog viel was Tej marhaba, in sousse.

wat is nu ontzettend leuk om te bezoeken?
wat kan je beter niet doen?

vertel het maar!

Mariekje22

Re: Tunesie, do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:29

je kan beter niet naar tunesie gaan, maar dat is mijn mening. Ik ben er vorig jaar in december geweest en het was verschrikkelijk. We konden niet samen over straat of we werden al lastig gevallen door de mannen die overal rondlopen en je vanalles proberen aan te smeren...mijn vakantie land is het dus niet, maar ken ook verhalen van mensen die het geweldig vonden, dus wie weet krijg je ook nog positieve reacties....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:58

Ik ben er geweest, en vond de verkoopdrift persoonlijk ook vreselijk. Een middagje Sousse was met een halfuur bekeken, we wisten niet hoe snel we de taxi terug moesten nemen. Ze werkten daar samen om je uit elkaar te halen (de één sprak m'n vriend aan en stond zo dat een schuine parasol precies tussen m'n vriend en mij kwam te staan. De ander klampte mij aan en begon een smeekverhaal.)
Op het hotel vond ik het verder heerlijk, eten was goed, mooi zwembad en mooi strand, vriendelijk personeel en goed onderhouden (Monastir). Port El Kantouie vond ik wel leuk, al stelde de Catamaran tocht niet zo vreselijk veel voor als ze vertelden, verder wel leuk. Port El Kantouie is ook een stuk rustiger dan Sousse.
De kamelentocht was ook best leuk.

Mijn mening is dus verdeeld. Het is net wat je treft dus. Heb wel een hele leuke vakantie gehad.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:00

Ik Heb daar een topvakantie gehad,
Overdag op het hotel, zwembad, strand.
S'avonds naar stadjes toe, de mensen willen je inderdaad van alles aansmeren, maar als je duidelijk aangeeft dat je niks wilt laten ze je ook wel met rust. Gewoon doorlopen en negeren Knipoog
Aan het strand was ook veel tedoen, zoals Parasailen, paardrijden, Banaan en nog wat dingen voor weinig geld.

Ik zat in Monastir, hotel club palm inn.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:10

Als je lekker aan het strand wil liggen is het super, maar verder vond ik niet dat er erg veel te beleven was. Wij zaten in de buurt van Hamammet. De markt was wel leuk om te zien (totdat je het gezeur zat wordt) maar verder was er wenig te beleven. Ik vond het land ook niet mooi. Het hotel waar we zaten was wel prima, lekker eten en aardige mensen.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:55

Ik vond Tunesië erg leuk! Erg leuke jongen ontmoet Bloos Lovers dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken....
Ben zelf in Monastir geweest en heb in Sousse een kamelentocht gemaakt. Ben ook 1 dagje met een boot naar een onbewoond eiland geweest. het klopt idd dat veel mensen je naar binnen willen lokken en mannen willen allemaal wat met je drinken enzo maar ik moet er vaak wel om lachen en als je niet wilt moet je het gewoon negeren en doorlopen. (in het begin vond ik het wel irritant hoor maar het is gewoon de cultuur daar)
Verder is Tunesië wel wat saai...qua winkelen zeker, vooral als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Egypte. Ik heb vooral een zon / uitrustvakantie gehad, lekker luieren bij het zwembad! Dus ik heb het erg naar mijn zin gehad en wil in maart of april weer teruggaan.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:15

Het ligt er een beetje aan wat voor vakantie je wil.
Wil je lekker aan het strand luieren, in de medina wat winkeltjes bekijken dan zit je in Tunesie zeker goed. De stranden zijn geweldig, het water is super schoon en de mensen zijn ook aardig.
Natuurlijk willen ze verkopen en zijn daardoor wat meer opdringerig. Maar waar in dat soort landen is dat niet. Egypte, Turkije, marokko.....allemaal hetzelfde. Het is maar hoe je er zelf mee omgaat.

Op stap gaan is ook mogelijk op veel verschillende plaatsen. In de hotels zelf of in 1 van de vele discotheken in de buurt.

Ook kan je van alles ondernemen, via de hostess of zelf. Het is niet zoals in Turkije dat je op elke hoek van de straat een bureautje ziet waar je excursies kan boeken.
Een bezoek met de trein of de grote (busjes) taxi naar de hoofdstad Tunis is leuk, Sidi Bou Said is een aanrader om te bekijken.
Ook zelf een auto huren en de omgeving gaan bekijken is mogelijk.
Er zijn ontzettend veel mooie plekjes, maar je moet er zelf wel wat voor doen.

Ook kan je met een georganiseerde reis naar de Sahara waar je op een kameel de woestijn door gaat en de oases ziet.

Ik ben zelf bijna 6 jaar samen met een jongen die ik in Sousse heb leren kennen. We zijn daarvan bijna 4 jaar getrouwd. Hij woont bij mij in nederland en zijn een appartement aan het bouwen in Sousse, vlak aan het strand.

Hotel Tej Marhaba is trouwens een aanrader. Mooi hotel, schoon en goed te eten.

[BI] Change of plans? Tunesie
[BI] tunesië
[BI] Tunesie wie heeft ervaring??
Nog een ander topic over tunesie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:54

Ik heb een week rondgetrokken in Tunesië en ik vond een woestijnreis met overnachting echt het gaafste van alles. Is georganiseerd met een gids. Reken er wel op dat je in de woestijn geen oog dicht doet, want het waait flink en je moet helemaal in dekens jezelf oprollen. doe hele dikke kleren aan want tis koud.. maa die stilte, de sterrenhemel en de zonsopgang zijn het ontzettend waard Lachen

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:57

Bedenk je vooraf een aantal zaken voor je gaat boeken. En onderstaande is ook van toepassing op soortgelijke zaken als Egypte, Marokko en Turkije.

- Boek je all-in dat blijf je ook binnen de muren van het resort. Buiten de muren is vaak weinig te doen of is het niet altijd veilig (zoals in Egypte).
- Je gaat in avond niet rondslenteren door een stadje of een cafe of terras bezoeken (die zijn er niet, en als ze er zijn is het gericht op mannen of lokale bevolking). Dit is dus een groot verschil met Europa waar je ook veel buiten het hotel bent om dingen te ondernemen.
- Buiten het hotel ben je vaak samen met een reisleider of gids. Er zijn vaak veel excursies die je kunt maken maar dit regel je via je organisatie of in het resort waar je zit. Zelf een auto huren en dingen regelen is meer voor de avontuurlijke types.
- Buiten de all-in formule zijn er weinig andere mogelijkheden. Voor sommige mensen die ideale manier van vakantie maar je moet er van houden. Gewone hotels en appartementen zijn er veel minder of gewoon niet te vinden.
- In al dit soort landen zijn mannen soms opdringerig. Dat heeft te maken met de cultuur, maar ook met de armoede. Het gaat er gewoon om hoe jij hier zelf mee omgaat.

Ik heb zelf een geweldig tijd gehad in Tunesie. Maar wij kwamen daar om echt wat van het land te zien (rondreis door de woestijn). Vergelijk het niet met Europa en bespreek goed wat jullie verwachtingen zijn!! Mensen met teleurstellingen hebben vaak verkeerde verwachtingen. Het is gewoon geen Spanje of Italie maar een totaal andere wereld!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:11

Ga aub niet naar dat hotel

Ik ben in sousse geweest en wij wilde ook naar dat hotel maar er kwamen gasten van Merheba bij ons eten.
Het personeel is onvriendelijk

Ik zat in het Rhaid Palms gaaf hotel wel verouderd maar groot en aan het strand

kijk op de site
www.vakantiereiswijzer.nl
daar kun je alles vinden over hotels overal ter wereld met recenssies van mensen

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:46

Dan zie je maar weer dat smaken verschillen!!

Wij (mijn man en ik en een ander stel) hebben een super tijd gehad, met vriendelijk personeel en ontzettend goed eten!! Wij zijn er in Juni 2007 geweest.

Justdoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:47

met die straatventers: natuurlijk is het vervelend, maar je moet je ook bedenken dat deze mensen in een relatief arm land leven met weinig voorzieningen en dat ze moeten leven van het toerisme

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:52

Ik kan je een perfecte site aanraden: www.virtualtourist.com Als je engels goed is zou ik zeker even een kijkje nemen. Hierop staan tips en alle do's en dont's voor alle landen van allerlei mensen die er zelf geweest zijn. Hier is een link: http://www.virtualtourist.com/travel/Af ... nisia.html

Onderaan staan tips voor Tunesie in het algemeen en bovenaan staat een lijst met alle steden. Veel leesplezier!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:21

Ik heb het zelf niet zo naar mijn zin gehad in Tunesie, al vond ik de rondreis en kamelentrip wel super geweldig. Ik vond alleen dat het erg saai was, de mensen opdringerig waren etc, maar ik ben ook niet iemand die hele dagen aan het strand kan liggen.