Summercamps USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marja1988

Summercamps USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 18:29

Hallo allemaal,

Ik zit erover te denken om deze zomer op een summercamp te gaan werken. Zijn er toevallig bokkers die dit al hebben gedaan en mij kunnen vertellen via welke organisatie je het hebt geregeld en hoe jou dag er ongeveer uitzag?
Ik probeer me namelijk een beetje te orienteren en ben erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen Lachen

Groetjes

Suuszels

Re: Summercamps USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:10

Hoii!
Ik ben zelf ook van plan om dat te gaan doen dus ik volg dit topic even Lachen

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:07

Ik heb er in de zomer van 2005 gewerkt, paardrijles gegeven op een kamp nabij New York. In 2 woorden: geweldig maar zwaar. Meer info kan via pb of mail, want zet liever niet alles op internet.

Edit: maar kan natuurlijk wel even 2 organisaties geven: activity international en travel active. Beide goede organisaties, ben via activity international gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:25

wow lijkt me echt een super ervaring op een usa camp

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:25

Ik ben zelf ondertussen al weer 2 1/2 jaar geleden een zomer naar de USA geweest om op een zomerkamp te werken. Ik heb acht weken op een kamp in Pennsylvania gezeten, ongeveer drie uur van NY city. Mijn werk bestond uit paardrijlessen geven en buddie zijn voor een groepje kinderen samen met een andere counselor. Het is vaak heel erg leuk werk, maar je maakt ook echt wel lange dagen. Ik vond het vooral ook erg leuk om samen te werken en rond te hangen met allerlei mensen van mijn eigen leeftijd uit andere landen en met de kinderen op het kamp. Ik zat op een private kamp waar alleen meiden kwamen die zeven weken lang bleven. Dan leer je ze echt goed kennen!

Ik ben daar naartoe gegaan via CCUSA, ze hadden alles goed geregeld. Volgens mij zijn er binnenkort overal weer voorlichtingsdagen. Mocht je nog wat meer info willen dan kun je mij ook pb'en

groeten van Katrien

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:01

Mag ik vragen wat lange dagen zijn? En kun je een beschrijving van je dagindeling geven?

Mij lijkt het ook erg leuk, alleen jammer dat je minimaal acht weken heen moet.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:09

Nou als algemeen counselor begeleid je een groep kinderen, vanaf dat ze wakker zijn tot ze weer gaan slapen. Dus dit zijn erg lange dagen. Ik had wel 3 avonden en 1 dag om de week vrij, anders houd je dat ook niet vol. Mijn dagindeling (voor zover ik me die precies herinneren kan:) 7 uur opstaan, ontbijten met de kids, dan naar mijn manege om les te geven 2 uur, dan terug om te lunchen, daarna weer 2 lessen, korte pauze, 1 uur vrij, 1 uur voeren, dan met de kids weer terug, bunk opruimen, avondeten, activiteiten... en 's avonds zorgen dat ze gaan slapen, of over het terrein lopen om te controleren dat de kids geen rare dingen gingen doen Lachen. Soms moest ik nóg vroeger opstaan, om voordat de kinderen opstonden de paarden binnen te zetten, dit was gelukkig maar 1 keer per week, samen met iemand anders, maar het was wel een rotwerk, om 6 uur sochtends 30 paarden vangen Lachen. Maar het was verder wel tof, het lesgeven kon ik totaal zelf indelen, nam dus vaak de kinderen mee naar het bos/de bergen voor buitenritten, en zo ie zo gaf ik vaak op de buitenpiste les, dus dat was erg leuk. De dagen vrij gingen we ook vaak steden bezoeken, en de avonden vrij vaak wat drinken met mensen. Maar druk is het zeker Lachen

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 10:50

Bedankt voor de reacties! Ik zal straks even een aantal mensen nog pb-en.
Dat het lange dagen zijn had ik al bedacht maar dat zie ik niet als een probleem Lachen