Georgie, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chely

Georgie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 10:29

Hallo mensen,

Wie is er al eens in Georgie geweest? Hoe zijn de mensen, hoe zit het met het eten? Hoe zijn de accomodaties? Hoe is het openbaar vervoer? hoe staat het met hygiene? In welke taal kun je je begrijpbaar maken?

alvast bedantk!

Olikea

Re: Georgie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:34

ben wel in rusland en litouwen geweest...
Het is daar gewoon niet zoals hier... veel primitiever.. de mensen hebben veel minder, maar willen alles met je delen..
Verder is het qua natuur en zo schitterend aan die kanten..
(heb fotos gezien van vrienden uit georgie)
Eten is erg vet vond ik.. veel groenten, veel minder vlees als we hier gewend zijn...
Openbaar vervoer hebben we in rusland niet gebruikt, taxis zijn erg goedkoop, en ik vond het ov nogal gevaarlijk..(oude overvolle bussen enz..)
Wel hebben we een geweldige boemeltreinjesrit van een dag gemaakt...
Qua hygiene.. de mensen zijn er wel schoon, vinden dit belangrijk, maar het is niet zo dat iedereen de "luxe" die een douche heet heeft.. voor sommigen is warm water al erg luxe
Verder spreken weinig russen een woord buiten de deur.. alleen maar vloeiend russisch.. maar ook engels krijgen ze gewoon op school..

heel veel plezier daar..

hoekom je er trouwens bij om naar georgie te gaan.. staat nou niet direct in de top 10 van vakantiebestemmingen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 10:37

Litouwen is volgens mij totaal niet te vergelijken met Georgie....
Ik ben zelf ook in Estland, Letland en Litouwen geweest, maar die landen hebben toch weer een heel eigen geschiedenis.
voordeel van de oud-sovjetlanden is trouwens dat het openbaar vervoersnetwerk groot en uitgebreid is. Zeker met de trein kun je bijna overal komen, maar je moet niet op een half uurtje kijken Knipoog

Kijk trouwens eens naar het reisprogramma 3 op reis, met Floortje Dessing. Die afleveringen gaan op dit moment juist over Georgie en Abchazie.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:45

Aahaa Lachen!! Ik ga in April 12dagen naar Litouwen! Ik zie dat hier ervaringsdeskundigen zijn... Leuke/handige weetjes? Dingen die ik zeker niet moet vergeten? Vertel op!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 09:51

hahahaa, dank je wel allemaal al voor de info over rusland/litouwen e.d.
Ik zal zeker zondag kijken naar de uitzending! had er ook al iets over in de metro gelezen.
Waarom Georgie (het staat idd niet in de vakantie top tien): je bent jong, sportief en wilt wat.
De natuur is prachtig, ontzettend veel buitensportmogelijkheden een heel andere wereld. Het lijkt mij geweldig om met deze 'andere' manier van leven in aanraking te komen. De wereld is zoveel meer dan ons luxe nederland.....