Met welke maatschappij vliegen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlis_

Met welke maatschappij vliegen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 21:26

In januari ga ik een weekje naar spanje, in de buurt van figueras (catalonië). De vraag is echter, met welke maatschappij ga ik vliegen?

Allereerst is er een groot verschil in prijzen. Ik zie ze van 50 euro, tot een viervoud daarvan. Daarnaast is er nog een bijkomstigheid. De meeste maatschappijen vliegen naar barcelona. Vandaar moet ik dan met de trein naar figueras. Die trein komt echter langs Gerona. Ryan air vliegt van eindhoven naar gerona. Dit zou mij een heel stuk in de trein schelen, bovendien is het een van de goedkoopste maatschappijen.
Echter, ik heb nog nooit gevlogen (HELP!! Paniek!!! Geloof ik..... Haha! ). Ik heb dus geen idee hoeveel het uitmaakt welke maatschappij je kiest, en waar het verschil in kosten hem in zit.

Dus, welke maatschappij zouden jullie mij aanraden?
En hebben jullie verder nog tips voor de eerste keer vliegen? Ik ga alleen, en vind het doodeng, maar wel de moeite waard om mezelf dit aan te doen Tong uitsteken Hoe makkelijk wijzen de dingen zich? hoe makkelijk kan je vinden waar je je moet melden enzo.

Ik hoop dat iemand tips en adviezen voor mij heeft!!!

marlies85

Re: Met welke maatschappij vliegen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:27

ik ga elk jaar naar Lloret de mar - spanje, en vlieg elk jaar met transavia wat mij heel goed bevalt(amsterdam-barcelona of amsterdam-gerona).Vriendelijk personeel en goede service
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 17-12-07 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:30

Bij goedkope airlines is de service echt heel slecht. Dus als er wat is ben je helemaal op jezelf aangewezen terwijl bij een wat duurdere maatschappij je wel service hebt. Als je nog geen ervaren globetrotter bent zou ik je als je je het kunt veroorloven iets duurder vliegen zodat je een goede eerste ervaring hebt.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:33

Ik heb de afgelopen jaar op Turkije met Onur Air, Transavia & Martinair gevlogen. Heb nooit problemen met Onur gehad, behalve de tijden, wat met goedkope maatschappijen nog wel eens veranderd. In mei ga ik weer, maar kies ik liever voor Martinair dan voor Onur, omdat ik me tijden wel ruim wil weten en niet ineens wéér 3 uur vertraging heb. En dan ga ik ook helemaal alleen voor de 1ste keer met het vliegtuig

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 22:25

Goedkope maatschappijen bieden ook minder extra's aan zegmaar; maar ik ben zelf met een low-cost carrier naar Oslo gevlogen, mijn zus met klm; zij vond het weinig verschil. Dus ik zou lekker op de kosten letten; daarnaast zijn er op het vliegveld genoeg mensen die bereidt zijn te helpen. Het wijst zich inderdaad ook wel wat vanzelf; je ouders kunnen meegaan met inchecken en dan tot de poortjes; daar voorbij zie je op borden (en het staat op je boarding-pass) welke vertrekhal je moet zijn.
Ik heb zelf met Martinair, Norwegian air en German wings gevlogen; over geen 1 heb ik klachten.
Kijk op www.skyscanner.net voor goedkope tickets.

_Marlis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 23:04

Allemaal alvast bedankt voor de adviezen! Transavia zit ergens in de middenmoot qua prijs, dus dat zou wel een optie kunnen zijn (rond de 115 euro).
Echter, Clickair heeft gunstigere prijzen (rond de 94 euro) en gunstigere tijden. Heeft iemand ervaring met die maatschappij?? Overigens zie ik nu dat het dus maar 20 euro scheelt, al is het natuurlijk wel weer 20 euro (k moet wel een beetje op de centjes letten Bloos).

Ik zag wel dat ryanair alleen terugvliegt om 6 uur 's ochtends.... denk dat er dan nog geen trein vanaf figueras naar girona gaat Bloos Dus die valt waarschijnlijk af, al kan ik hem op de heenweg wel nemen.

@ Apollo: Skyscanner is wel erg praktisch, dank je wel!! Niks geen keuze uit maar een aantal maatschappijen, gewoon alles netjes overzichtelijk op een rij! Dank je wel!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:10

En heb je www.momondo.com al geprobeerd? Ook alle maatschappijen en prijzen netjes op een rijtje. Ja

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:16

wij gaan vrijdag naar parijs en vliegen dan ook met ryanair
ook de eerste keer dag ik ga vliegen Haha!
maar ryanair was echt veruit de goedkoopste vandaar dat we die ook hebben genomen Tong uitsteken

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:12

ik vlieg begin februari naar Spanje (Malaga) met Transavia...maar dat is een enkeltje dus dat was sowieso niet zo duur Lachen

in maart kom ik dan weekje naar huis en dan ga ik waarschijnlijk met Vueling...goedkopere maatschappij maar geen idee hoe de service is..maakt me ook neit zo heel veel uit..grote voordeel bij hun vind ik dat je meteen bij boeken een stoel kan kiezen (prettig omdat ik nogal lange benen heb en dan dus stoel bij de nooduitgang kan kiezen! )
en wat ik in juli doe als ik weer naar huis ga..geen idee...dan kijk ik wel wat het goedkoopste is!
waarschijnlijk Transavia, want die vliegt naar Rotterdam en dat is voor mn ouders toch ook wel flink stuk dichterbij als Schiphol!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:58

Ryanair vind ik een vervelende maatschappij. Ik heb altijd vertraging gehad als ik daarmee vloog. Verder vliegen ze op tweederangs vliegvelden (zoals Rome Ciampino, wat een gribus is dat!) en de toestellen zijn niet schoon en de bekleding van de stoelen is veel kapot. Easyjet daarentegen is bijvoorbeeld ook low-budget maar van beduidend betere kwaliteit. Gerwanwings is ook goedkoop maar uitstekend. Om maar even wat voorbeelden te noemen. Ik heb met Transavia op Barcelona gevlogen, was echt prima.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 00:06

Ik heb met verschillende low-cost maatschappijen gevlogen, Ryanair (Londen) vanaf Brussel. Faro vanaf Brussel met Easyjet, Mallorca vanaf Dusseldorf en Lissabon, Gran Canaria en Mallorca met Transavia vanaf Amsterdam. Eigenlijk allemaal prima en voor die paar uurtjes goed te doen, zeker als je naar hun tarieven kijkt Haha! Op de vliegvelden wijst alles zich eigenlijk vanzelf en anders heb je toch een Hollandse mond?? Knipoog Vraag om een stoel bij het raam, dan zit je maar aan 1 kant naast een onbekende of als je dat liever niet hebt, een stoel aan het gangpad. Je mag namelijk gewoon je voorkeur aangeven. (zo proberen wij altijd bij de nooduitgang te zitten, heb je meer beenruimte!)