Brasiiiiiiiil, lalalalalalalalaaaaa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Brasiiiiiiiil, lalalalalalalalaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 11:13

Wie o wie is er wel eens in Brazilië geweest? en heeft er tips waar je echt geweest moet zijn?
is het een leuk land? mooi land? is de bevolking fijn?
Mijn vriend en ik gaan er waarschijnlijk komende zomer heen, dus vandaar Lachen

Tumba

Re: Brasiiiiiiiil, lalalalalalalalaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:13

Ben er nooit geweest maar het ijkt me geweldig! Lachen
Zoek eens wat toeristen info op, op google

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:20

Ik ben er nog nooit geweest, en kan je wat dat betreft ook eigenlijk niet helpen, maar ik moet even melden dat ik hier gewoon je topictitel zit te zingen Haha! ! Ik word er helemaal vrolijk van Go jij! Go jij! ! Veel plezier alvast volgende zomer en natuurlijk bij de voorbereidingen!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:30

Ik zou zomer 2006 heen, maar dag van te voren afgeblazen... vliegtuigmaatschappij Varig failliet. Kon toen niet meer op plaats van bestemming komen en heb maar iets ander gekozen. Deze zomer ga weer een poging wagen! Op naar Brazil!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:33

Ik ben erheen geweest in 2006. Het is echt een supermooi land! De bevolking is over het algemeen wel heel aardig, alleen in de grote steden moet je als toerist wel oppassen! De natuur en het klimaat vond ik iig ook geweldig!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 11:34

Ja ik heb al even gegoogled, maar dacht dat mensen hier misschien ook wel daar waren geweest Lachen en tips hadden mbt Do's en Dont's Lachen
Heb even naar de prijzen gekeken, en wij zitten echt goed. Wij vliegen in juni, dat scheelt de helft van de prijs met juli pffft

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:35

leuk! Heel veel plezier iig Knipoog

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:46

Staat op mijn lijstje: Brazilie! probleem: het land is zooooo groot en ik wil met een georganiseerde reis mee en niet alle reizen gaan naar de plekken die ik wil. Vanuit de muziek die ik speel zou ik eigenlijk naar Rio, Salvador de Bahia en Recife willen, maar ja dat ligt duizenden kilometers uit elkaar!

Als ik dan moet kiezen laat ik Rio als eerste afvallen (te groot en voor toeristen best wel gevaarlijk, er zijn wel veilige plekken maar dan zie je niet het echte Rio)

Van horen zeggen aanraders; watervallen van Foz do Iguacu en Parati en verder veel caipirinhas drinken (hips....)

Oh enne op de site in mijn onderschrift staat vast wat muziek om in de stemming te komen!

Alvast veel plezier!

sa80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:08

Ik ben vorig jaar november/december naar Arraial D'Ajuda geweest bij Porto Seguro. Super. We zaten in een kleine pousada en hebben van daaruit 2 dagen een auto gehuurd en de omgeving gezien. Het werd niet afgeraden maar ook niet aangeraden om een auto te huren vanwege corruptie.

Verder hebben we met onze reisleider dingen bekeken op de andere dagen.

Ik ben al aardig wat landen geweest buiten Europa en in veel landen zijn de mensen super vriendelijk! Maar Brazillie steekt er echt met kop en schouders boven uit! Super gewoon.

Heerlijk eten en zeer zeker betaalbaar. voor 2 personen een 3 gangen dinnee en dan 30 euro af meoten rekenen met drank erbij is niet duur.

Het is een veilig land maar je moet niet de rijke toerist uit hangen. Wij hebben er dan ook voor gekozen om daar de avonden niet met camera en fototoestel rond te lopen en ook geen sieraden aan te doen..

We hebben ons geen minuut onveilig gevoeld. Was echt een geweldige vakatntie!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 16:32

Hm klinkt wel heel positief inderdaad, als we besluiten om te gaan dan gaan we naar Via Costeira. Het lijkt me echt super!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:37

misschien moet je Rivano eens een PB sturen, die woont op dit moment in Brazilië meen ik...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 18:10

O! goed idee, dat ga ik inderdaad even doen Lachen thx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:23

Ik ben er ooit geweest, en heb de tijd van mijn leven gehad Lachen Je kan Neonlight ook een pbtje sturen? Die is er een paar maanden terug ook op doorreis geweest Lachen

Brazilië is geweldig Lovers Ik ben er op mijn 14e geweest, op bezoek bij mijn oom die daar toen nog woonde (was naar daar geëmigreerd, en is enkele jaren terug weer naar NL gekomen wegens onderwijs voor neef). We hebben toen eerst een rondreis van krap 14 dagen gedaan. Van Rio dwars door het land heen richting Foz dos Iguaçu (watervallen) en daarna nog eens 10 dagen bij mijn oom/tante enzo gezeten. Onderweg veel boerenbedrijven bezocht (wat wil je Haha! ) en veel Hollanders en Holambra + Carambei bezocht. Heeerlijk. Het is een prachtig land, geweldige mensen.

Bonito zelf is fantastisch, ik ben daar ook in de grotten geweest, en wezen snorkelen. Heel gaaf om te zien allemaal. Toen wij daar zaten was het nog heel erg ontwikkelend en knus, denk dat de toerisme daar wel toegenomen is inmiddels. Prachtig gebied.

Watervallen van Foz ligt wel in de buurt van Bonito, t is maar hoe je het bekijkt --> http://www.sport-s.cz/data/map_velke/pozn_brazilie.jpg Drielandenpunt is daar vlakbij, en ook de Parana, een enorm natuurgebied. Itaipu dam ben ik ook geweest. Over de watervallen heb ik gevlogen, we zijn er langs gewandeld. Zo indrukwekkend, niet te geloven. Daar vlakbij is ook een vogelpark, ook al zo gaaf. En als je eens gaat eten, ga naar een Churascaria (kan fout gespeld zijn) daar hebben ze werkelijk góddelijk vlees aan spiezen, moet je gewoon het stukje aanwijzen wat je wilt en snijden ze eraf. Ook het verse fruit is daar zo lekker. Of Maniok, apart.

Wij zaten 10 dagen in de Mato Grosso do Sul en Campo Grande. De precieze reis en plaatjes moet ik nazoeken in mijn reisdagboek wat thuis ligt. Rio de Janeiro - Parati - Onderweg Holambra en Carambei (van die nederzettingen van emigranten) richting Foz en dan naar Maracaju waar we zaten.

Zomaar wat punten :

- Rio de Janeiro Ja (Suikerbrood, Christusbeeld, die kerk, Copacabana, het winkelcentrum)
- Paraty Ja (prachtig oud plaatsje, heel veel kerken, hele mooie huizen en lekkere restaurantjes. Daar hebben we ook een boottocht gemaakt, je waant je compleet in de Blue Lagoon (film) De straten overstromen daar ook met het getij.
- Sao Paolo... mja... we zijn er langs gereden, ik vond het nogal veel een grote stad.
- Campo Grande, zijn we maar kort geweest voor de binnenlandse vlucht terug naar Rio.
- Bonito, zie boven dus, grotten bezocht en wezen snorkelen. Vooral het snorkelen is een enorme aanrader.
- Pantanal, daar zijn wij helaas niet geweest (ligt iets te ver naar het noorden) maar wel een werkelijk formidabel park. (weet ik nav oom)

De sfeer in Brazilië. Warm en gezellig, je moet geen haast hebben, vooral als ze weten dat je boer bent, en/of Hollander, dan wordt je echt overal aangesproken en uitgenodigd om hun erf te bekijken. Mee eten (BBQ), praten over het boerenleven daar, praten over het boerenleven in Nederland. Wel praten ze Nederlands van 50 jaar terug, maar ze kunnen het wel Haha! Wildvreemden zijn we overal bij geweest, zij genieten van weer eens hun taal te spreken, en wij konden hun erf zien. Ook het personeel is gezellig en doet zijn best om hun redelijke Engels verstaanbaar te maken.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 12:58

Maar volgens mij ligt dat allemaal wel erg uit de buurt van waar wij heen gaan is het niet?
Klinkt wel allemaal super!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:54

Ik ben er ook geweest jeetje wat was dat geweldig zeg!
We zijn er bijna 3 weken geweest, eerst 3 dagen in Fortaleza gezeten en toen een rondreis gemaakt van 10 dagen.
Waar je geweest moet zijn? Op veel plaatsen maar dat lukt je nooit in één vakantie. Daar is Brasil veel te groot voor!

Het plaatsje wat ik nóóit zal vergeten is Jericoacoara (zoek maar eens op google dan snap je wel waarom Haha! )
Verder ben ik het volkomen met Maya eens over het land en de bevolking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:02

Ooh sorry, ik had niet gezien dat je een aanduiding aangaf van waar je gaat zitten. Bij herlezen zie ik idd een plaatsje / streek (ken het niet Bloos ) staan Clown

Als het trouwens kan, ga richting de Pantanal.. zijn wij toen niet geweest, en heb ik echt spijt van... Bloos

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 14:06

We gaan donderdag naar het reisbureau, en dan zal ik sowieso daar even gaan vragen wat er allemaal in de buurt te zien is Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 16:14

Mijn nicht beheert daar samen met haar man een weeshuis voor aidskindjes Lachen..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:48

Het is nu definitief, ik ga met een organisatie naar Ocara, twee uur zuidwesten van Fortaleza. Daar gaan we werk doen voor de plaatselijke bevolking plus uitstapjes in de buurt.

Het is te volgen op www.webklik.nl/annekeb