Ik ben er ooit geweest, en heb de tijd van mijn leven gehad
Je kan Neonlight ook een pbtje sturen? Die is er een paar maanden terug ook op doorreis geweest 
Brazilië is geweldig
Ik ben er op mijn 14e geweest, op bezoek bij mijn oom die daar toen nog woonde (was naar daar geëmigreerd, en is enkele jaren terug weer naar NL gekomen wegens onderwijs voor neef). We hebben toen eerst een rondreis van krap 14 dagen gedaan. Van Rio dwars door het land heen richting Foz dos Iguaçu (watervallen) en daarna nog eens 10 dagen bij mijn oom/tante enzo gezeten. Onderweg veel boerenbedrijven bezocht (wat wil je
) en veel Hollanders en Holambra + Carambei bezocht. Heeerlijk. Het is een prachtig land, geweldige mensen.
Bonito zelf is fantastisch, ik ben daar ook in de grotten geweest, en wezen snorkelen. Heel gaaf om te zien allemaal. Toen wij daar zaten was het nog heel erg ontwikkelend en knus, denk dat de toerisme daar wel toegenomen is inmiddels. Prachtig gebied.
Watervallen van Foz ligt wel in de buurt van Bonito, t is maar hoe je het bekijkt --> http://www.sport-s.cz/data/map_velke/pozn_brazilie.jpg Drielandenpunt is daar vlakbij, en ook de Parana, een enorm natuurgebied. Itaipu dam ben ik ook geweest. Over de watervallen heb ik gevlogen, we zijn er langs gewandeld. Zo indrukwekkend, niet te geloven. Daar vlakbij is ook een vogelpark, ook al zo gaaf. En als je eens gaat eten, ga naar een Churascaria (kan fout gespeld zijn) daar hebben ze werkelijk góddelijk vlees aan spiezen, moet je gewoon het stukje aanwijzen wat je wilt en snijden ze eraf. Ook het verse fruit is daar zo lekker. Of Maniok, apart.
Wij zaten 10 dagen in de Mato Grosso do Sul en Campo Grande. De precieze reis en plaatjes moet ik nazoeken in mijn reisdagboek wat thuis ligt. Rio de Janeiro - Parati - Onderweg Holambra en Carambei (van die nederzettingen van emigranten) richting Foz en dan naar Maracaju waar we zaten.
Zomaar wat punten :
- Rio de Janeiro
(Suikerbrood, Christusbeeld, die kerk, Copacabana, het winkelcentrum)
- Paraty
(prachtig oud plaatsje, heel veel kerken, hele mooie huizen en lekkere restaurantjes. Daar hebben we ook een boottocht gemaakt, je waant je compleet in de Blue Lagoon (film) De straten overstromen daar ook met het getij.
- Sao Paolo... mja... we zijn er langs gereden, ik vond het nogal veel een grote stad.
- Campo Grande, zijn we maar kort geweest voor de binnenlandse vlucht terug naar Rio.
- Bonito, zie boven dus, grotten bezocht en wezen snorkelen. Vooral het snorkelen is een enorme aanrader.
- Pantanal, daar zijn wij helaas niet geweest (ligt iets te ver naar het noorden) maar wel een werkelijk formidabel park. (weet ik nav oom)
De sfeer in Brazilië. Warm en gezellig, je moet geen haast hebben, vooral als ze weten dat je boer bent, en/of Hollander, dan wordt je echt overal aangesproken en uitgenodigd om hun erf te bekijken. Mee eten (BBQ), praten over het boerenleven daar, praten over het boerenleven in Nederland. Wel praten ze Nederlands van 50 jaar terug, maar ze kunnen het wel
Wildvreemden zijn we overal bij geweest, zij genieten van weer eens hun taal te spreken, en wij konden hun erf zien. Ook het personeel is gezellig en doet zijn best om hun redelijke Engels verstaanbaar te maken.