dame_blanche schreef:Welk kamp ben je geweest in Phinda?
Ik ben in september daar geweest ( was mn 4e bezoek aan ZA ook) en toen heb ik Swaziland en Zululand gedaan met als'hoogtepunt' 2 nachtjes Phinda.
1 nacht Forest Lodge en 1 nacht Mountain lodge ( jammer dat dat toen n heuse bouwwerf was).
Waar hebben jullie nog gelogeerd?
Ik vond Swaziland en Lesotho ( van mn vorige bezoek) echt een cultuurshock!
Nu ga ik volgende zomer mee met de Shongololo trein door 6 landen : ZA, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Swaziland. Kijk er al naar uit!!

Ik heb in de Vlei lodge gezeten, Forest en Mountain vonden wij te groot qua aantal kamers. Vlei was leuk maar tis niet zo dat ik er zo nodig weer naar toe moet... ik had iets meer van Phinda verwacht alhoewel de omgeving prachtig is alleen de lodges en vooral de sfeer viel me iets tegen.
In Swaziland heb ik in O reilly's rock geslapen, mijn tweede bezoek aan Swaziland en kan me voorstellen dat het voor je een cultuurshock was... dat was voor mij 5 jaar geleden ook, alhoewel ik het dit keer minder had ik zie veel verbeteringen in het landje en ook in ZA zelf, je ziet het land groeien. 5 jaar geleden was het onmogelijk dat er AIDS borden langs de kant van de weg hingen nu is het een normaal straatbeeld, er zijn veel meer auto's. Neemt niet weg dat het land nog gigantische problemen heeft maar de positieve punten moeten we er wel uit blijven halen.
Shongololo ken ik niet, ik heb zelf een keertje met de Rovos gereisd maar 1 nachtje hoor meer kon ik niet betalen hahaha, is een ervaring apart.
Botswana is mooi waar ga je precies heen en je gaat uiteraard naar de vic falls, gaaf hoor die wil ik ook graag nog een keertje in het echt bewonderen misschien voor de volgende keer.
Wie weet emigreer ik ooit nog een keer we shall see!