Zuid-Afrika 2007

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Zuid-Afrika 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 21:46

Van 6 november tot en met 28 november ben ik in Zuid-Afrika geweest, mijn tweede vaderland. 2 jaar geleden heb ik 5 maanden stage gelopen in dit prachtige land en daarvoor was ik er al een aantal keer geweest. Elke keer als ik er ben dan word ik weer spontaan verliefd, dus daarom wil ik jullie de foto's even laten zien. Het zijn alleen maar foto's van het dierenrijk, niet omdat ik geen andere foto's heb maar het wildlife blijf toch het meest fascinerende van dat continent. En ach ik kan gewoon niet alle 500 foto's publiceren dus ook ik moet een keuze maken.

Kijk en geniet... nu ik weer terug ben heb ik gigantische heimwee... uiteraard is het fijn om Almiro weer te zien en mijn vrienden maar ik zeg altijd maar I leave Africa but Africa do not leave me... ik moet met het heimwee om leren gaan maar dat is verdomd lastig!

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KO6OLS8J.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn absolute favoriet, vind het zo'n gave foto!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OUAGFV3W.jpg
Typische Afrikaanse zonsondergang!

Afbeelding
De zwarte neushoorn, voor mij de eerste keer dat ik hem in het echt mocht bewonderen, een waanzinnige ervaring!

joortje

Re: Zuid-Afrika 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:44

Hoee gaaf zeg zo bij die dieren. Super gave piccas!! Haha!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:04

Bedankt, ik ben er zelf ook erg blij mee!

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:06

Dat ziet er echt zo gaaf uit! Ik ben er zelf ook geweest, begin oktober, maar toen wat het nog lang zo groen niet als op jou foto's. Mag ik vragen waar je precies geweest bent?

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:25

Deze foto's zijn gemaakt in Phinda (vlakbij st. lucia) en in Kirkman's Kamp, dit ligt in Sabi Sands Wildtuin, ligt tegen het Krugerpark aan.
Maar ik ben in Kaapstad begonnen toen naar Knysna, Phinda, Swaziland, Hazyview en toen Kirkman's Kamp. Dit is de 4de keer dat ik naar ZA ben geweest en het land heeft mijn hart nu echt gestolen, tis er zooooo mooi en de mensen zijn zo ontzettend lief en gelukkig met wat ze hebben daar kunnen wij in NL nog heel veel van leren.

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:16

Dan ben ik daar in de buurt ook geweest, in sabi sabi game reserve en ook in Kaapstad. Dat was ook echt zo'n mooie stad, tussen de zee en de bergen in. Ik wil zeker nog een keer terug naar Zuid-Afrika om de rest van het land rustig te bekijken!

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:49

Welk kamp ben je geweest in Phinda?
Ik ben in september daar geweest ( was mn 4e bezoek aan ZA ook) en toen heb ik Swaziland en Zululand gedaan met als'hoogtepunt' 2 nachtjes Phinda.
1 nacht Forest Lodge en 1 nacht Mountain lodge ( jammer dat dat toen n heuse bouwwerf was).

Waar hebben jullie nog gelogeerd?
Ik vond Swaziland en Lesotho ( van mn vorige bezoek) echt een cultuurshock!

Nu ga ik volgende zomer mee met de Shongololo trein door 6 landen : ZA, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Swaziland. Kijk er al naar uit!! Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:51

Bloos!

Wat een gave foto's! Ik heb voor eind 2008 een reis naar Kenia in de planning staan, met waarschijnlijk 6 dagen kruger eraan vast Haha!

Misschien vind je het leuk om in het topic in mijn onderschrift te komen? Daarin volgen we een livecamera die midden in de Sabi Sands staat. Dan ben je toch nog een beetje in Afrika Haha!

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 15:04

dame_blanche schreef:
Ik ben in september daar geweest ( was mn 4e bezoek aan ZA ook) en toen heb ik Swaziland en Zululand gedaan met als'hoogtepunt' 2 nachtjes Phinda.
1 nacht Forest Lodge en 1 nacht Mountain lodge ( jammer dat dat toen n heuse bouwwerf was).

Nu ga ik volgende zomer mee met de Shongololo trein door 6 landen : ZA, Botswana, Zambia, Zimbabwe, Swaziland. Kijk er al naar uit!! Haha!

Ik heb in de Vlei lodge gezeten, Forest en Mountain vonden wij te groot qua aantal kamers. Vlei was leuk maar tis niet zo dat ik er zo nodig weer naar toe moet... ik had iets meer van Phinda verwacht alhoewel de omgeving prachtig is alleen de lodges en vooral de sfeer viel me iets tegen.

In Swaziland heb ik in O reilly's rock geslapen, mijn tweede bezoek aan Swaziland en kan me voorstellen dat het voor je een cultuurshock was... dat was voor mij 5 jaar geleden ook, alhoewel ik het dit keer minder had ik zie veel verbeteringen in het landje en ook in ZA zelf, je ziet het land groeien. 5 jaar geleden was het onmogelijk dat er AIDS borden langs de kant van de weg hingen nu is het een normaal straatbeeld, er zijn veel meer auto's. Neemt niet weg dat het land nog gigantische problemen heeft maar de positieve punten moeten we er wel uit blijven halen.

Shongololo ken ik niet, ik heb zelf een keertje met de Rovos gereisd maar 1 nachtje hoor meer kon ik niet betalen hahaha, is een ervaring apart.

Botswana is mooi waar ga je precies heen en je gaat uiteraard naar de vic falls, gaaf hoor die wil ik ook graag nog een keertje in het echt bewonderen misschien voor de volgende keer.
Wie weet emigreer ik ooit nog een keer we shall see!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:57

Superfoto's zeg, met wat voor camera zijn die gemaakt?

Ik ken je gevoel van heimwee!
In 2001 zijn wij naar Tanzania en Zanzibar geweest, en vanaf toen waren we echt verliefd op Afrika en ook een soort van heimwee. Wilden echt terug! In 2003 ben ik 2 maanden naar Zuid-Afrika geweest, wat ook geweldig was. Heb er vrijwilligerswerk gedaan op wildlifeprojecten, echt super.

Maar ja... dat is alweer 4 jaar geleden, echt veel te lang! Afgelopen zomer zouden we teruggaan naar Afrika maar ging helaas niet door, komend zomer gaan we, ws. rondreis Zuid-Afrika, Malawi, Mozambique en Zambia. Kan niet wachten!!

Wanneer ga je weer Knipoog ?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:01

Cayenne schreef:
Bloos!

Wat een gave foto's! Ik heb voor eind 2008 een reis naar Kenia in de planning staan, met waarschijnlijk 6 dagen kruger eraan vast Haha!

Waarom plak je Kruger er aan vast? Kenia en ZA iggen niet echt bij elkaar in de buurt Knipoog
En als ik je 1 tip mag geven... Je kunt beter beginnen in het Krugerpark, want als je in Kenia/ Tanzania een safari hebt gemaakt valt het Krugerpark echt ontzettend tegen. Dat was mijn ervaring in ieder geval (en ik heb het van veel meer mensen gehoord). Vond het net Beekse Bergen, geasfalteerde wegen waar het barst van de auto's.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:22

Marleen_ schreef:
dame_blanche schreef:

Ik heb in de Vlei lodge gezeten, Forest en Mountain vonden wij te groot qua aantal kamers. Vlei was leuk maar tis niet zo dat ik er zo nodig weer naar toe moet... ik had iets meer van Phinda verwacht alhoewel de omgeving prachtig is alleen de lodges en vooral de sfeer viel me iets tegen.

In Swaziland heb ik in O reilly's rock geslapen, mijn tweede bezoek aan Swaziland en kan me voorstellen dat het voor je een cultuurshock was... dat was voor mij 5 jaar geleden ook, alhoewel ik het dit keer minder had ik zie veel verbeteringen in het landje en ook in ZA zelf, je ziet het land groeien. 5 jaar geleden was het onmogelijk dat er AIDS borden langs de kant van de weg hingen nu is het een normaal straatbeeld, er zijn veel meer auto's. Neemt niet weg dat het land nog gigantische problemen heeft maar de positieve punten moeten we er wel uit blijven halen.

Shongololo ken ik niet, ik heb zelf een keertje met de Rovos gereisd maar 1 nachtje hoor meer kon ik niet betalen hahaha, is een ervaring apart.

Botswana is mooi waar ga je precies heen en je gaat uiteraard naar de vic falls, gaaf hoor die wil ik ook graag nog een keertje in het echt bewonderen misschien voor de volgende keer.
Wie weet emigreer ik ooit nog een keer we shall see!

Ik ben in Kruger al in het Djuma game reserve( Vuyatela lodge) en Manyeleti game reserve ( honeyguide tented camp) geweest en ik moet zeggen dat deze lodges me ook meer aanspraken. Zij waren iets kleinschaliger en alles was véél persoonlijker.
Phinda kent in ZA en daarbuiten heel veel naambekendheid en daarom dat zoveel mensen hier naartoe reizen. Wij hebben daar 2 nachten verbleven met stinkend rijke amerikanen die ontzettend verwaand waren. Wij moesten achteraan in de jeep zodat zij beter konden zien, 's morgens vertrokken we een uur later op game drive omdat zij langer konden slapen,...dat viel me ook wel n beetje tegen.
Maar de omgeving in Phinda is adembenemend dat klopt!!
We hebben daar ook big 5 gezien!

Wij hebben in Swaziland in Mlilwane game reserve geslapen met de bijenkorf hutjes. Hoe beviel O' Reilly je?
Shongololo is n soort van Rovos maar dan langer dan 2 dagen en in verhouding wel minder duur maar ook n pak minder luxueus. Tis eigenlijk een cruise maar dan via het spoor.
We bezoeken : Pretoria - Panoramaroute - Kruger - Swaziland ( heb ik allemaal al gezien maar vriendlief nog niet ) - Soutpansberge - Great Zimbabwe - Bulawayo en Matobo NP - Hwange NP - Livingstone - Chobe - Victoria Falls.

Ik ben mijn hart ook in Afrika verloren maar emigreren naar daar no way!
Ik heb n vriendin die 4 jaar in Kaapstad gewoond heeft en die is teruggekomen omdat ze het er niet kon uithouden. Onze westerse normen botsten te hard met het leven van ginder.
Maar das natuurlijk voor iedereen anders! Duivel

MarianneR schreef:
Cayenne schreef:
Bloos!

Waarom plak je Kruger er aan vast? Kenia en ZA iggen niet echt bij elkaar in de buurt Knipoog
En als ik je 1 tip mag geven... Je kunt beter beginnen in het Krugerpark, want als je in Kenia/ Tanzania een safari hebt gemaakt valt het Krugerpark echt ontzettend tegen. Dat was mijn ervaring in ieder geval (en ik heb het van veel meer mensen gehoord). Vond het net Beekse Bergen, geasfalteerde wegen waar het barst van de auto's.

Het gewone Krugerpark is inderdaad net Beekse bergen : met een grote bus of jeep langs de asfaltweggetjes. Maar in het Kruger moet je een van de private safarilodges doen ( die heb je ook al voor n redelijk budget). En dan trek je er met n kleine open jeep olv een ranger en tracker op uit op zoek naar het wild. Zij rijden overal over en door Haha! Zo hebben wij ns in een greppel vastgezeten tijdens het achternazitten van cheetah's op jacht!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:28

Als ik jouw foto's zie krijg ik ook weer heimwee.

Ik heb zelf een jaar in Zuid-Afrika gewoond en net als jij zie ik het als 2e vaderland.

Aan het einde van dat jaar hebben we een rondreis gemaakt, waar we begonnen zijn in Etosha National Parc. Zo zijn we door gegaan naar de vicfalls, Okgavango Delta, hwenge National Parchwenge National Parc en als laatste Sun City en Kruger. Tussendoor hebben we ook nog een paar dagen op een boot geslapen op een meer wat in een park ligt, weet alleen de naam even niet meer.

Okavango Delta staat bij mij met stip op nummer 1 onder de parken.

Ik hoop in 2009 samen met mijn man naar Zuid-Afrika te gaan en hoop dat hij dan kan genieten van mijn liefde voor het land.