Half jaar Australie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Half jaar Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 12:58

Weet niet of het hier goed staat...

Ik zoek mensen die voor langere tijd naar Australie zijn geweest. Ik ben gestopt met mijn studie en wil voor een half jaar naar het buitenland en het liefst Australie. Maar ik wil daar niet zomaar beetje vakantie vieren. Dus iets van een duikcursus en dan duiklessen geven of iets van een tocht te paard als begeleiding mee ofzo.
Dus iemand ervaring met een leuke cursus/werk in Australie?

Daihyo

Re: Half jaar Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:40

STW-->BI

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:55

Zofy schreef:
Weet niet of het hier goed staat...

Ik zoek mensen die voor langere tijd naar Australie zijn geweest. Ik ben gestopt met mijn studie en wil voor een half jaar naar het buitenland en het liefst Australie. Maar ik wil daar niet zomaar beetje vakantie vieren. Dus iets van een duikcursus en dan duiklessen geven of iets van een tocht te paard als begeleiding mee ofzo.
Dus iemand ervaring met een leuke cursus/werk in Australie?

Voordat je duiklessen mag geven moet je ontzettend veel brevetten halen, en ben je een paar duizend euro armer, dus even duiklessen geven doen je niet zo maar *LOL*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:11

En bij riding schools kun je ook niet zomaar aan de slag. Er zijn zo ontzettend veel mensen die dat werk wel willen doen dat je echt geluk moet hebben.

Er is wel genoeg te vinden in de horeca en in hostels of als fruitplukker op farms.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 06:22

yardandgroom.com Knipoog

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:37

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 04:10

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 19:33

In Australie kan je best met paarden werken. Ik weet 2 plekken, alleen die zijn wel op basis van vrijwilligerswerk. Dus kost en inwoning. Op magnetic Island is een stal waar je kan werken, en Bij Cairns in de buurt ook. Ik heb ook nog in de buurt van Syney bij een vrouw gewekt die paarden had waar ik op mocht rijden. Bij cairns heb ik buitenritten begeleidt.
Gewoon gaan, en ter plekke informeren, hostels binnenlopen, vrijwilligerswerk met paarden is er. Over betaald werk kan ik je niet veel vertellen, geen ervaring mee.
Wat betreft duiklessen geven sluit ik mij aan bij Splash, dat zal niet zo makkelijk gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:33

reiziger schreef:
In Australie kan je best met paarden werken. Ik weet 2 plekken, alleen die zijn wel op basis van vrijwilligerswerk. Dus kost en inwoning. Op magnetic Island is een stal waar je kan werken, en Bij Cairns in de buurt ook. Ik heb ook nog in de buurt van Syney bij een vrouw gewekt die paarden had waar ik op mocht rijden. Bij cairns heb ik buitenritten begeleidt.
Gewoon gaan, en ter plekke informeren, hostels binnenlopen, vrijwilligerswerk met paarden is er. Over betaald werk kan ik je niet veel vertellen, geen ervaring mee.
Wat betreft duiklessen geven sluit ik mij aan bij Splash, dat zal niet zo makkelijk gaan.

Bij welke stal in Cairns heb je dat gedaan?
Ik ben er daar bij twee wezen rijden toentertijd.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 12:41

Springmount station. Het ligt ruim anderhalf uur rijden het binnenland in, maar ze pikken dagelijks toeristen op in Cairns om te rijden. En ze hebben altijd vrijwilligers nodig.
Ben je er geweest? pb me dan even!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 04:02

reiziger schreef:
Op magnetic Island is een stal waar je kan werken

Die stal ken ik, ik heb daar jaren geleden (1998) eens een rit gemaakt toen ik zelf 7 maanden in Australië was. Heb er nog even over gedacht om daar een tijdje te werken, maar ik wilde toch weer verder naar het zuiden. Het scheen toen wel een leuke stal te zijn, geen idee hoe het er nu is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:09

reiziger schreef:
Springmount station. Het ligt ruim anderhalf uur rijden het binnenland in, maar ze pikken dagelijks toeristen op in Cairns om te rijden. En ze hebben altijd vrijwilligers nodig.
Ben je er geweest? pb me dan even!

Volgens mij heb ik daar ook gezeten. Het was de planning om daar 4 weken te blijven maar na 1,5 week ben ik bijna gillend weggegaan.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 17:52

Cowgirl hoezo ben je daar gillend weggegaan? Je maakt me nieuwsgierig! Ik ben er 2 keer geweest, in totaal een maand of 5 en vond het er heerlijk.
Ben benieuwd waar jij dan zo tegenaan gelopen bent? Mag ook via pb hoor.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:22

Ik heb jaren geleden eens op Springmount station gereden (galopperen over de landingsbaan! Lachen) Zag er wel gezellig uit. Zelf werkte ik in een hostel in Cairns. Receptie bemannen, bedden opmaken, busje rijden. Ik kreeg hiervoor gratis verblijf en avondeten. Bijkomend voordeel was dat je veel pasjes kreeg voor lokale eet/drinkgelegenheden en dat ik veel tours kon doen (gratis) zoals raften, duiken, paardrijden, etc. Dit spaart je heel veel geld uit. Werk wat verder veel gedaan wordt door backpackers is restaurantwerk en fruitplukken. Vaak vind je werk aangeboden op prikborden in hostels. Zelf heb ook wel eens suikerspinnen verkocht op de kermis. Verzin je normaal ook niet! Je kan ook eens kijken op http://www.wwoof.com.au. Dit is een organisatie waarbij je werkt voor kost en inwoning op een organische boerderij. In de buurt van Sydney is (was?) ook een uitzendbureau voor werken met paarden (dien je wel een taxnumber te hebben), maar de naam is mij ontschoten. Ik vond het een fantastisch land, echter werk vinden is niet altijd makkelijk. Hééél veel plezier!!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:26

Kijk eens op de site van Travel Active, met deze organisatie ga ik volgend jaar voor 5 maanden in het buitenland naar school (Australië of Spanje). Ze regelen ook dingen die jij bijvoorbeeld noemt zoals begeleiding bij het 1 of ander. Jij valt ook precies in hun doelgroep: net klaar met school/nog op school etc.

Zeker het kijken waard. Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:29

Ik heb mijn reis destijds geregeld via Activity International, te vergelijken met Travel Active. Als je eenmaal in Australië bent, dan moet je het zelf doen: ze gaan echt geen werk voor je zoeken, maar kunnen je wel tips geven hoe je dat het beste kunt doen. Ze organiseren van tevoren ook infodagen waar je kunt praten met mensen die via hen op reis zijn geweest. Als je voor het eerst een lange verre reis gaat maken, dan kan het heel handig zijn om dat via zo'n organisatie te doen: een beetje hulp bij het aanvragen van je visum etc. kan altijd handig zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:33

Lien2 schreef:
. Zelf werkte ik in een hostel in Cairns.

He wat leuk. Bij welk hostel heb je gewerkt
Ik heb ook een tijdje in een hostel in Cairns gewerkt, Happy House, volgens mij is die er nu niet meer.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:58

Up Top Downunder

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:34

ik sluit me even bij dit topic aan. ik ben ook van plan om langere tijd naar australie te gaan. wel pas over 2 jaar, maar toch.....tips zijn altijd handig! Haha!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:47

Ik ga over 7 maanden naar Australie, voor een jaar. Ik begin in Brisbane, en trek dan verder. Ik heb het voordeel dat ik vrienden in Australie heb wonen, waar ik dus kan beginnen met mijn tocht.
Door het Polocrosse wereldje leer je nog eens mensen kennen en ik ben ook al bij redelijk wat mensen uitgenodigd om te komen spelen.
Ik blijf even meelezen Ja