Australie? Of toch Nieuw zeeland? Ervaringen gezocht!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Australie? Of toch Nieuw zeeland? Ervaringen gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:05

ls ik genoeg geld gespaard heb (lees: dat duurt nog wel ff Bloos ) wil ik graag naar Australie toe. Waarom? Het land zit al jaren in mijn hoofd als ideale bestemming, ik weet eigenlijk niet precies waarom. Het gevoel werd versterkt toen ik voor het eerst naar McLeod's Daughters keek (ik weet het, klinkt een beetje puberaal Bloos ) Is echt mijn droom om eens het leven op een echte farm mee te maken (en nee, dan heb ik het niet over de mooie mannen en de romantiek Knipoog maar over het werk). Het lijkt me daar prachtig, uiteraard niet alleen die omgeving, maar heel Australie.

Nou komt het: iedereen die ik eroer spreek, zegt dat ik, als ik dan toch zo'n grote reis ga maken en zoveel geld uit ga geven, ik beter naar Nieuw Zeeland kan gaan, dat het daar veel mooier is, dat Australie daarbij vergeleken niets voorstelt... Ik vind het heel lastig, natuurlijk wil ik er wel een top reis van maken, alles doen wat ik wil doen zonder telkens om de centen te moeten denken, kortom volop genieten!! Ik ben dan ook erg bang de verkeerde keuze te maken.

Daarom zoek ik ervaringen van mensen die in Australie of Nieuw Zeeland zijn geweest, of liever nog: beide!! Waarom vond je het speciaal, mooi of leuk, of waarom juist niet? Waar precies ben je dan geweest (vooral Australie, in Nieuw Zeeland is het wat makkelijker om het hele land te doorkruizen Knipoog )

En last, but not least!!! Wie is er wel eens op een echte farm geweest en heeft daar meegewerkt? Of naar de Jackaroo/Jillaroo School geweest? Wat vond je ervan? Was het wat je je ervan voorgesteld had, of misschien beter of slechter?

Vertel!!!

Goof

Re: Australie? Of toch Nieuw zeeland? Ervaringen gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:22

Over Nieuw Zeeland kan ik niets melden, maar ik ben wel drie keer in Australie geweest.
Ik kan het zeker aanraden, je hebt in Australie werkelijk alles, van prachtige ruige kusten tot regenwoud en van gortdroge woestijn tot prachtige bergen.
Het reizen is er hartstikke makkelijk. Je kunt zo overal heen, alleen de afstand van west naar oost houdt veel mensen tegen om beide kanten te zien. Ik vond het westen eigenlijk nog mooier dan het oosten, maar het is beide een aanrader.

Ik heb zo'n jilleroo/ jackeroo cursus gedaan in Tamworth. Hartstikke geinig hoor, en handig, want je kan er wat contacten leggen, maar verder is het verschrikkelijk toeristisch. Als dat is wat je wilt is het heel leuk, maar ik ben altijd van de minder toeristische dingen en van het "mijn eigen weg zoeken".

Waarom ga je trouwens niet naar beide landen?
Vlieg naar Australie, reis wat rond en vlieg door naar Nieuw Zeeland, ook een goede mogelijkheid lijkt me.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:25

ik wil ook graag naar australie voor 6 maand tot een jaar dus ik volg dit topic even.
groetjes saskia

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:27

Een vriendin van mij zit sinds 22 oktober in New Zealand. Ze blijft tot april. Haar foto's staan op http://kiwilica.blogspot.com/ misschien leuk voor je om te zien. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:28

Waarom doe je geen rondreis? Als je toch al die kant op gaat zou ik beide landen aandoen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 17:50

Ik doe beide landen niet, omdat ik maximaal 4 weken vrij kan krijgen op mijn werk. Vind ik eigenlijk al te kort voor 1 zo'n bestemming, maar allebei? Een rondreis nieuw zeeland is geloof ik 21 dagen...

Dacht eigenlijk meer aan een farm stay (zelf geregeld) dan aan een jilleroo/jackeroo school, dat lijkt me inderdaad wat te toeristisch, maar lijkt me wel ontzettend gaaf om eens vee te drijven etc.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:00

Laura24 schreef:
Ik doe beide landen niet, omdat ik maximaal 4 weken vrij kan krijgen op mijn werk. Vind ik eigenlijk al te kort voor 1 zo'n bestemming, maar allebei? Een rondreis nieuw zeeland is geloof ik 21 dagen...

Dacht eigenlijk meer aan een farm stay (zelf geregeld) dan aan een jilleroo/jackeroo school, dat lijkt me inderdaad wat te toeristisch, maar lijkt me wel ontzettend gaaf om eens vee te drijven etc.

Ik zou sowieso niet voor een standaard rondreis gaan. Hoewel je wel in korte tijd langs veel plaatsen wordt geleid en dus wel veel ziet, maar dat zijn altijd weer de typisch toeristische dingen waar je met ik weet niet hoeveel bussen etc tegelijkertijd aankomt. Alsnog allemaal supermooi enzo, maar het echte ultieme reizen is dat niet Haha!

Een farmstay is denk ik heel moeilijk zo te regelen. Er zijn al superveel mensen die dat willen, hoop dat het je lukt, want het is wel echt supergaaf!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 18:04

Hmmm las op een site dat het op zich wel makkelijk te regelen is, zolang je maar werkt voor je verblijf Knipoog Als je een harde werken bent en snel leert, zijn ze erg blij met je... Ik zoek dus ook niet iets om "een keertje" te proberen, meekijken zeg maar, maar echt gewoon werken, alleen dan niet voor geld...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:04

Oh nou dat is toch hartstikke mooi! Gelijk achteraan gaan Haha!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 18:10

Haha, eerst centjes, eerst centjes... Het liefste had ik een jaar gegaan ofzo, maarja, dan had ik maar niet halsoverkop een huis moeten kopen Bloos

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 06:53

hey, ik zit nu in australie en ik vind het hier geweldig, over anderhalve maand ga ik voor 2 maanden naar nieuw zeeland, dus daar kan ik nog niets over vertellen... Australie is erg groot en je moet je een beetje gaan orienteren op wat voor gebieden je graag wilt zien of dat je verschillende gebieden wilt zien. Er zijn genoeg organisaties die contact hebben met dat soort cattlestations (veedrijf farms). Je kan ook op yardandgroom.com zoeken voor het een en ander, het is meer gericht op paarden maar je kan er vast wel een station tussen vinden. Succes!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 10:54

Dank je voor je reactie!! Tegen de tijd dat ik ga, ga ik me inderdaad goed orienteren op de gebieden waar ik heen wil gaan, zeker omdat ik niet zo lang kan gaan. Dan moet je de route heel precies uitstippelen, goed plannen... Vind het erg jammer dat ik niet langer kan gaan, zou heel graag, met een working visum op zak, rond willen trekken en werken.

Heel veel plezier nog verder op je reis!! ben best een beetje jaloers Knipoog