Paardenbedrijven in Engeland om te werken in vakantie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fico_91

Paardenbedrijven in Engeland om te werken in vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 15:26

Hey Allemaal Haha! ,

Samen met Milou (Sunny_90@bokt) ben ik opzoek naar een leuk adres in Engeland waar we in de zomervakantie 3 weken kunnen werken in ruil voor onderdak en eten... Waar in Engeland maakt niet zoveel uit, we willen gewoon graag ervaring opdoen in het buitenland, engels verbeteren en nieuwe mensen leren kennen! Lachen

Het soort bedrijf maakt eigenlijk niet zoveel uit, of dit nu een bedrijf is dat paarden verhuurt voor vakantiegangers of dat het een dressuurstal oid is. Als we ons er maar nuttig kunnen maken door te helpen in de stallen etc! Ja
Een probleem is echter wel dat we beide 16/17 jaar zijn, voor sommige bedrijven is dit misschien een probleem, meeste bedrijven willen waarschijnlijk mensen boven de 18 hebben om daar te werken.

Heeft iemand misschien nog een leuk adres voor ons waar ze tijdens de zomerperiode mensen zoeken om te helpen en waar de mensen erg aardig zijn, paarden goed behandeld worden etc! Bloos
Voor de rest zijn we ook geïnteresseerd in ervaringen van andere bokkers in het buitenland!! Dus vertel het ons! Lijst

Alvast bedankt!! OK dan!

Groetjes, Milou en Kitty

Apollo

Re: Paardenbedrijven in Engeland om te werken in vakantie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:02

Hoi Milou en Kitty,

Leuk dat jullie graag naar het buitenland willen. Maar als ik het zo lees denk ik dat de kans erg klein is om iets te vinden. Uberhaupt is een plekje vinden met 2 personen al moeilijker. Daarnaast is 3 weken vrij kort en ook zijn jullie nog vrij jong.
Ik wil jullie niet demotiveren maar ik denk niet dat het erg reeël is. Verder ben ik zelf wel eens op zoek geweest naar vakantiewerk in Engeland en dit bleek niet eens zo makkelijk te zijn, ook voor camping ed.

Misschien is het een idee om boerderijwerk in Zwitserland te gaan doen via Travel Active. kijk maar eens op www.travelactive.nl en vervolgens work&travel en dan boerderijwerk zwitserland. Hierbij moet je minimaal 16 zijn en zijn er mogelijkheden vanaf 3 weken..dus wat dat betreft klinkt het misschien wel iets beter. Wel zul je meer duits dan engels leren. Ik zelf ben via TA naar Noorwegen geweest voor 4,5 maan (zie onderschrift).

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 01:18

Hmm daar heb je misschien wel gelijk in, maar eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin om naar zwitserland ofzo te gaan, houd namelijk niet zo van de duitse/franse taal, het liefst toch echt engelstalig en in Europa... Het is wel lastig iets, maar misschien dat iemand hier op bokt een adresje weet waar we wel welkom zijn Haha!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 12:55

Wel leuk idee. Maar ik denk dat 3 weken wel echt te kort is. Voor dat je alles goed kent, moet je alweer weg. De meeste bedrijven zullen daar niet aan beginnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:24

Ehm, er al eens aan gedacht dat de Engelse wetgeving een bepaalt opleidingsniveau vereist voordat je zelfs maar een hand uit mag steken naar paarden.
Het heeft een reden waarom paardrijden in GB zo duur is: het hoge BTW-tarief en de (niet goedkope) opleiding.............

Fico_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 17:44

ikke schreef:
Ehm, er al eens aan gedacht dat de Engelse wetgeving een bepaalt opleidingsniveau vereist voordat je zelfs maar een hand uit mag steken naar paarden.
Het heeft een reden waarom paardrijden in GB zo duur is: het hoge BTW-tarief en de (niet goedkope) opleiding.............

Hmm, als ik het allemaal zo hoor word het dus wel erg lastig... We wisten niet van de 'strenge' regels...
Zullen we maar eens moeten kijken hoe we het nou willen gaan doen...

Hoe dan ook, bedankt voor de reacties!