Ik heb ook in Italie gewoond, in het noorden, Vicenza, dus ik kwam ook veel in Venetie (vooral in de winter, stuk rustiger qua toerisme en Padua/Padova). Ik vind zoveel plekjes mooi in Italie. Het is een geweldig mooi land met heel veel mooie natuur, mooie steden, mooie architectuur en je kunt er heerlijk eten.
Ik vind de Dolomieten prachtig en de vele meren (de dus niet alleen het Gardameer, maar ook het Comomeer, Lago di Caldonazzo etc.). Verona is prachtig, Rome is geweldig met zijn Romeinse verleden en ja, Toscane natuurlijk. Schitterend!!! Die heuvels met cipressen, de mooie gekleurde landhuizen in het landschap, olijfbomen, druiven, mmmmm......
De leuke steden, Florence/Firenze (wel erg toeristisch), Sienna. Ook Umbrie vond ik erg mooi. De bloemenriviera is erg mooi en het uiterste zuiden van Italie is lekker mediterraan. Bologna vind ik erg gezellig (studentenstad) en leuk met al die rooie daken.
Verder zijn Sicilie en Sardinie ook prachtig (de Etna, de rotsachtige stranden, maar ook mooie zandstranden).
Veel cultuur, een prachtige taal, mooie muziek, tja, Italie is mijn favoriete land voor altijd.
Wat mij minder trekt aan Italie is de Adriatische kust. Dat hoef ik niet meer te zien. Ben regelmatig met de trein van Venetie naar Bari geweest. Pffff, die chemische industrie en dan iets verderop zit de meute lekker op het strand. Vreselijk. Rimini, Catollica, Lido di Jesolo, mij zul je er niet (meer) vinden.
Maar goed, het is maar wat je zoekt.....
Ben overigens ook wel eens in Gardaland geweest, dat pretpark. Ik ben niet van de achtbanen, maar ging er toen wel in en ja hoor, een stroomstoring. Echt vreselijk, nu krijg je me nooit meer in een achtbaan. 
Het is wel een groot land, dus als je bij het Gardameer zit, ga je niet zo snel naar Rome, denk ik...... Veel plezier!!!