Mooie plekjes in Italie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Mooie plekjes in Italie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 14:31

Haai bokkers.

Volgend jaar gaan we dus op vakantie naar Italie.
We gaan dan sowiezo naar het gardameer.
Maar wie weet nog meer mooie plekjes in Italie?

Groetjes Kirsten.

Tatiane

Re: Mooie plekjes in Italie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:05

Verona is een aanrader..
Venetië vond ik persoonlijk maar niks aan. Gigantische toeristenstroom waardoor je constant niet anders ziet dan toeristen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:07

Ik sluit me helemaal aan bij tantjeuh

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 16:20

Bedankt voor de berichtjes.

nancy1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:25

Rondom het Gardameer zijn er ook een aantal leuke dorpjes, zoals Garda, Bardolino, Salo, Lazise Sirmione, Malcesine. Als je van watersporten houdt moet je meer naar het Noorden (Riva) gaan, daar staat meer wind voor surfen etc.
Verona is inderdaad wel een leuke stad, veel oude Romeinse overblijfselen en natuurlijk het balkon van Romeo & Juliet.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:28

ligt er aan wat voor dingen je het liefst wilt bezichtigen.
Ik heb 3 jaar in italie gewoond en vanalles gezien. Sienna is een heel mooi knus klein stadje bijvoorbeeld. Ik heb zelf in rome gewoond, wat natuurlijk leuk is om een iig een keer geweest te zijn. Lago bracciano is ook erg mooi. In de abruzze heb je prachtige bergen en in umbria heb je hele mooie vlaktes en bergen die elkaar afwisselen en heel veel kleur.
Ik weet niet of je ook bijv. het liefst een beetje in de buurt wilt blijven?
Sardinie is overigens ook erg mooi, echt prachtig, maar er zitten wel ontzettend veel duitsers. Capri schijnt ook prachtig te zijn, maar ik ben er nog nooit geweest.
Het leukste vond ik altijd om in een bepaalde omgeving gewoon alle kleine dorpjes te bezichtigen zodat je echt een indruk krijgt van hoe italie is en de natuur is natuurlijk heel divers, is maar waar je van houdt dus

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:50

Wij waren dit jaar in de buurt van Florence. Ik weet even niet meer het dorpje, maar het is daar echt heel mooi. Je kunt vanaf daar vele kanten op, o.a naar Sienna en een heel apart stadje Gimignano. Je zit daar tussen de olijfbomen en de druiven. Heel mooi Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:08

Ik heb ook in Italie gewoond, in het noorden, Vicenza, dus ik kwam ook veel in Venetie (vooral in de winter, stuk rustiger qua toerisme en Padua/Padova). Ik vind zoveel plekjes mooi in Italie. Het is een geweldig mooi land met heel veel mooie natuur, mooie steden, mooie architectuur en je kunt er heerlijk eten.

Ik vind de Dolomieten prachtig en de vele meren (de dus niet alleen het Gardameer, maar ook het Comomeer, Lago di Caldonazzo etc.). Verona is prachtig, Rome is geweldig met zijn Romeinse verleden en ja, Toscane natuurlijk. Schitterend!!! Die heuvels met cipressen, de mooie gekleurde landhuizen in het landschap, olijfbomen, druiven, mmmmm......

De leuke steden, Florence/Firenze (wel erg toeristisch), Sienna. Ook Umbrie vond ik erg mooi. De bloemenriviera is erg mooi en het uiterste zuiden van Italie is lekker mediterraan. Bologna vind ik erg gezellig (studentenstad) en leuk met al die rooie daken.
Verder zijn Sicilie en Sardinie ook prachtig (de Etna, de rotsachtige stranden, maar ook mooie zandstranden).
Veel cultuur, een prachtige taal, mooie muziek, tja, Italie is mijn favoriete land voor altijd. Lachen

Wat mij minder trekt aan Italie is de Adriatische kust. Dat hoef ik niet meer te zien. Ben regelmatig met de trein van Venetie naar Bari geweest. Pffff, die chemische industrie en dan iets verderop zit de meute lekker op het strand. Vreselijk. Rimini, Catollica, Lido di Jesolo, mij zul je er niet (meer) vinden.
Maar goed, het is maar wat je zoekt.....

Ben overigens ook wel eens in Gardaland geweest, dat pretpark. Ik ben niet van de achtbanen, maar ging er toen wel in en ja hoor, een stroomstoring. Echt vreselijk, nu krijg je me nooit meer in een achtbaan. Clown

Het is wel een groot land, dus als je bij het Gardameer zit, ga je niet zo snel naar Rome, denk ik...... Veel plezier!!!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:53

Ik vind de Dolomieten ook echt prachtig! Verder is le Marche een mooie provincie, doet heel Toscaans aan met glooiende heuvels en prachtige uitzichten, schattige stadjes en vriendelijk mensen, en helemaal niet toeristisch. En het strand is in de buurt.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:55

Wij zijn dit jaar in Toscane geweest.Prachtige omgeving! Echt een aanrader.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:17

Wij gaan misschien ook naar het Gardameer. Pling

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:59

Lazise is als ik het goed heb elke woensdag markt heel groot heel erg druk maar ook erg leuk Ja.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:04

Lazise is inderdaad heel gezellig Lachen wij hebben zo'n 5 jaar achter elkaar bij het gardameer gezeten. Florence is prachtig, ben ik een aantal weken geleden nog geweest. Verder is Pisa leuk maar wel heel toeristisch, Siëna is prachtig, Livorno dat is meer naar de kust en er zijn heel veel leuke stadjes in de buurt. Ik zou als ik jou was gewoon wat boekjes van de bieb meenemen en daar staat altijd erg veel in. Ik weet niet hoever je wilt gaan omdat sommige dingen toch nog wel een heel eind rijden zijn vanaf het Gardameer.